Hanar är odjur? eller var de underbara?
Ja hur var de nu då.. hmm hanar var underbara?? Hmm ibland tvekar i alla fall jag..
Pommac är på och terrar alla tjejerna nu.. parningstider ja visst men 2 är ju för 17 höggravida tillsammans med honom.. men icke vad spelar de för roll de är bara mer kvinna att ta i säger Pommac och försöker kliva på..
Bellis (husisen) som är kastrerad blir allmänt sur och smockar på honom. Dock är ju den tjejen lite väl snäll (ja han borde få sig en riktig smocka men inte) så han tror dom leker.. hmm
Sen när han ska på Elvira (som ska föda barn om 3 dar) blir matte lite arg. Nyss kasta han ner henne från klöspelaren 2m så de bara dunka.. Blir mördbultade barn som kommer ut..
Men inte bryr han sig.. Hur var de karlar tänker med fel hjärna.. Ja ärligt ibland undrar jag…
Förlåt jag måste bara få klaga
Opal har de i alla fall bra där drömmer han inte änns om att våga prova de skulle nog göra lite väl ont :)
Fast om han är på Elvira så har hon nog börjat utsöndra "förlossningslukt"… Då får du väl göra dig redo för det brukar inte dröja så länge när hanarna hoppar på högdräktiga honor… Lycka till, håller tummarna!
/Ann.

#1 Fast huskatten och kattungen luktar ju inte och dom går ju lika bra dom? Fast kanske mig gör de ju inget om jag får bebisar snart 
Usch jag skulle inte sagt nått jag som knappt kunde sova natten som var ändå.. dumma Ann 
Du kan nog sova; hon lär väcka dig när det är dags… Det sägs att det brukar vara ungefär ett dygn kvar när hanarna blivit galna….
/Ann.
Hanar är underbara, det är de faktiskt. Men visst, särskilt unga pojkar, som inte har riktig koll på allt än, kan vara lite stökiga, med flickorna. Han lär sig nog att umgås med sina flickor så småningom. Det som bekymrar mig, det är att han "kastade" ner din höggravida hona från klöspelaren! Hoppas det gick bra, om man har otur kan de faktiskt slå ihjäl sig, ungarna, särskilt om honan slår sig i med sidan, de är inte så eleganta och lätta när de har den stora magen.

#4 nej jag vet ju inte hur hon slog i jag hoppas de dunka mer än vad de var.. annars blir jag väldigt olycklig :(.. usch.. men jag hoppas de gick bra hann ju inte rädda henne då jag inte såg vad de höll på med
Går ju bra för det mesta. Det går inte att vara med dom överallt. 

Vår S* Erspers August blir 1 år den 20/2 ..o han är hanig så det räcker o blir över emellanåt..men han fick en p-spruta i mitten på december så sen dess är han mycket lugnare..den enda som han stökar med är hans syster som han biter i nackskinnet ibland..hon är på tok för snäll så hon tror att han leker o hon gör ingenting åt det hela..däremot om han försöker nåt med dom andra 2 honorna vi har så smäller det till direkt..han får inte ens lukta på dom i dom bakre regionerna utan att det smäller..men nog är det nåt visst med hanar..han har aldrig markerat eller skvätt nånstans o det är ju tur för honom om han vill behålla kulorna ett tag till
brås på sin far hoppas jag..fadern är 4 år o har aldrig markerat nånstans trots att han lever med en fertil son + tre kastrater..o så kan han ju låta lite ibland men det är bara att ropa på honom o prata lite med honom så kommer han o vill kela..
//Stefan
Kan du inte ha så att hanen kan vara för sig själv i ett eget utrymme någonstans.
En hona som är dräktig och ska ha ungar kan bli väldigt stressad av en fertil hane som håller på hela tiden, och det är inte bra alls.
//Marita
Kan det inte ha lite med rangen att göra också?
Just för att en kattmamma blir ju högst i rang..
Annars är det ju just hanen som är högst i rang…
Bara en fundering.
Spännande att det snart är dags!! :) Tyckte inte alls det var längesen som du skrev att de parat sig
Tänk va tiden går fort.. :P

Nej tjejerna är inte alls stressade av honom och matte brukar oftast hinna säga åt han.. var nog sur när jag skrev detta inlägg med. Tror Elvira skulle bli ledsen om inte han är här då de är hennes stora idol.
De löser sig säkert och jag hoppas inte fallet gjort nån skada för barnen. Jag hoppas de kommer snart så man inte behöver oroa sig för nå magar :)
#9 Ja visst går de fort skrämmande snart flyttar de hua

Håller med #8 Låt de dräktiga honorna vara för sig själva. De behöver lugn och ro de sista veckorna. Och olyckor kan hända fortare än man anar.
Hoppas det gick bra med babysarna och lycka till med de små.

#11 Ja ni mina honor har de bra trots hanen och han har inte varit på dom nå mera.. mest honorna som är sura på varandra i så fall :).. så jag tror de kommer gå bra här ändå men tack för era tips..
Hanen kommer nog vara ett stort stöd de är jag tämligen säker på :)
Jag delar heller aldrig på mina katter, mina honor ( väldigt få, numera ) tycker om att ha hanarna omkring sig, de tycker om att ha dom hos sig, även sedan de fått sina ungar, i bolådorna. Hanarna är med och hjälper till med ungarna också, det är jätte-mysigt. Så länge honorna vill ha dem där, så får de vara där så mycket de vill.