Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 416 ggr
Safir
0

Utställning i Blekinge/Skåne?

Heej!

Det är så att jag aldrig har varit på någon kattutställning, men jag önskar att se hur det är. Är det någon som vet om det kommer att vara någon utställning i Belkinge/Skåne inom en snar framtid?

Sen undrar jag om det okej att bara komma till en utställning och titta? Man måste ju börja lära sig på något sätt :)

//Sara

Bengan
0

Malmö 3/4 mars

http://www.sydkatten.nu/

Mvh Bengan

Safir
0

#1 Tack så mycket :)

Fairyhearts
0

Precis som Bengan skriver så är det en i Malmö snart.
Du kan abolut komma och titta, utställningarna är alltid till  för publik också. Självklart. Passa på och titta och njut av alla fina katter!
Har du frågor kan du alltid fråga både uppfödare och de som ordnar utställningen. Vi är nog flera här från forumet som kommer dit.
/Marie

Safir
0

#3 Det skulle verkligen vara jättekul att titta. Är det många olika raser som ställs ut där?

Fairyhearts
0

Ja det är nog en hel del raser i olika kategorier. Dvs indelat i olika raser o hårlag. Detta är en 2 cert utställning och då är det alla raser i två dagar. En utställning om dagen kan man säga. Så du kan komma vilken dag som helst det är samma raser.

Här kan du läsa lite om utställning. http://www.sverak.se/SVERAK/Utstallning/index_utstallning.htm

/Marie

Burken
0

De flesta raser finns nog representerade i Malmö och Du är så välkommen att titta på våra katter.
Ett litet varningsord Safir, det blå och röda snöret som katterna leker med, var observant så de inte tuggar i sig det! Mer än en katt har hamnat på Djursjukhuset och blivit opererade för just snören i magen! Dyra läropengar och onödigt lidande för katterna, jag önskar Dig lycka till med Dina söta katter och hoppas vi ses i Malmö./Häxan

Kakarikos
0

Hejsan!

gå in på http://kattutstallningar.just.nu

där stå alla utställningar. både sverak och idp

mvh Sanna

skogsdimmans
0

Sviss har ju planerat in en utställning 19-20 maj. Någon som vet om den blir av? Vissa säger att den blir av, andra inte…

Mylingens
0

Ryktet har gått att den är inställd, men det stämmer inte, den går som planerat enligt Ulla Wallden. //Kaisa

Theernligans
0

Hej ! Då får man ställa ut där,  vilket vi hade planerat innan ändå, fick mail från Sydkatten IDAG ,

tycker det är konstigt då vissa redan den 23 jan visste att dom inte kom med

vi kom inte med p.g.a att anmälan kommit in försent Förvånad

vi skicka allt så dom fanns  hos klubben  den 3 jan

Hälsning Gunilla

Mylingens
0

#10 Jag har fått reda på idag att där är jättemånga som inte har kommit med till Sydkatten i Malmö. De flesta av oss fick reda på det för minst två veckor sedan medans många fick mail idag, jätteskumt. Det är folk som har betalt och skickat sin anmälan till första dagen och de har inte heller kommit med. Är där någon här som har kommit med egentligen? Jag tror att de flesta som jag har pratat med har inte kommit med….många uppfödare. //Kaisa

Poimandres
0

Hm… jag har precis kollat min mail och jag har inte fått något från Sydkatten. Undrar om man kan räkna med att man har kommit med då eller om de fortfarande håller på att skicka ut meddelande om att man inte kommit med. Verkar ju dumt att man inte gör alla utskick inom samma period utan tar ett uppehåll på ett par veckor. Man får kanske ringa och kolla med dem om man har kommit med eller inte, jag vill veta NU! //Monica