Hjälp! Färg?

Ser ut att vara blåmönstrad av något slag, skulle behöva se en helkroppsbild för att avgöra mönster.
Ja, jag funderade också på det.. men har som sagt var ingen annan bild.. ska se om jag kan få fram n :)
#3 Hmm, kan hon vara blåsilver..?

Jag tippar på blåmönstrad. Inte silver.
Jag tycker också att hon ser blåmönstrad ut. Men vilket mönster det är går inte att se utifrån den bilden.
Susanna

Inte silver bara blåmönstad

Vad är skillnaden på blå mönstrad och blåsilver? Kan man inte vara blisilver OCH mönstrad?
Ingen som har en bra länk där man kan se och läsa mer om färger/mönster?
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus
S*Winsnes Wilda
Visst kan en silverkatt vara mönstrad. Silver är vitt i botten på pälsen. Silverkatter har oftast också en vit (inte beige) kant på öronen.
Katten på bilden ger ingen silverkänsla. Den verkar vara blåmönstrad, utan silver.
Susanna

#9 Tack! :)
Jag hittar däremot inte färgen jag söker, min avlidna katt hade färgen gs 09 22, enligt stamtavlan. Jag är dock inte så säker på att det stämmer.
//Angelica

en Blåsilver är (lite krasst uttryckt) mönstrad. En omönstrad katt heter blåsmoke (smoke och silver är samma anlag men heter olika beroende på om de är mönstrade eller ej). Man säger ju dock normalt vad katten har för mönster även när den är silver 
Jag tror för övrigt på blåagouti, alltså inte silver.

#11 Du har inte någon bild på henne som vi kan få kika på?
#12 Ja, tror också blåagouti - det var min första gissning!

#13 Jag har massor med bilder, men de flesta är tagna inomhus med den gamla kameran vi hade så hennes färg ser inte lik ut.
Den här ingen helkroppsbild, men färgen rätt 
//Angelica

Hm, är nog svårt att säga om hon är silver eller inte utan att se henne live, kan vara lite svårt ibland med blå katter. Minns du hur hennes bottenfärg var?

#16 hm… minns inte helt hur jag upplevde bottenfärgen. Eftersom hon var blå så såg den inte helt vit ut iaf, inte alls som min hane som var creme och vit. Men jag vet inte om pälsen runt omkring påverkade hur jag upplevde hennes bottenfärg. Jag måste nog ta och kika på en silverkatt för att förstå helt vad jag ska kika efter 
//Angelica