Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 2346 ggr
Labolina_73
0

VAD MENAS MED?

AGRIAS avelsförsäkring, se fet text..

Om avelsplanerna går om intet
För dig som föder upp katter kan konsekvenserna bli stora om dina avelsplaner går i stöpet. Agria Avel ersätter dig med upp till hela livbeloppet om din katt förlorar avelsdugligheten på grund av vissa sjukdomar eller skador. Du kan också få ersättning om katten inte kan användas i avel på grund av vissa avelshygieniska skäl. Vi vill hjälpa dig att använda så bra avelsdjur som möjligt!

Jag fick inget svar på det när jag pratade med dom nyss och jag hittar inget på deras hemsida heller om vad avelshygieniska skäl betyder?!?!

Någon som vet?

//Linda

WesthKiowas
0

Avelshygieniska skäl kan vara tex om katten är bärare av GDSVI eller har HCM…

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Sagolika
0

Lånar tråden och passar på att fråga: om en katt får hcm, ska kattens egen veterinärvårdsförsäkring täcka det eller går det på uppfödarens dolda fel-försäkring? Har nämligen hört båda varianterna och undrar vad som egentligen gäller.

WesthKiowas
0

Som jag fattat det går det inte på Dolda fel. Men du kan ta det på egen försäkring.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Sagolika
0

Okej, tack. Har inga sådana problem men det kan ju vara bra att veta :)

SillyZones
0

Nu går det också på avelsförsäkringen OM man köpt en kattunge efter föräldradjur som är testade enligt hälsoprogrammet för HCM. Om det sedan visar sig att din avelskatt har HCM ersätts du alltså med livbeloppet ur avelsförsäkringen.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Humletassens
0

Det räcker med att honkatten får livmoderinflamation så du blir tvungen att kastrera. Då får du ut livbeloppet på honkatten. Det fick vi på våran vackra Vera.