Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett07-beteendefrågor
Läst 854 ggr
Loas
0

kattbeteenden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan!

Hoppas att det är okej att jag pratar min birma på skogisforumet! det är iaf kattproblem/kattbeteende Skrattande

Jag har en birma som är så envis så jag vet inte vad ibland. Tyvärr så har han lärt sig att gnälla sig till precis ALLT (mitt fel) och det gör mig galen. På morgonen väcker han mig om jag inte kommer upp efter sju och de är han som berättar när det är matdags (fastän torrfoder finns framme jämt)! Som tur har inte Lo tagit efter på detta för då hade det blivit kör här ibland haha.

hur kommer man till bukt med en katt som är envisare än en själv? jag vet att ni kommer att säga vara envisare och ignorera, men det är helt omöjligt. Har funderat på spruta lite vatten el något sådant, men är samtidigt rädd för den metoden om han skulle bli rädd för mig el vatten (vill jag inte) dock är det här världens coolaste katt som inte räds någonting. Det skulle kunna åka en buss bredvid honom och han skulle inte röra en tass Skrattande men till saken. finns det något annat än det kan jag kan ta till?? Nu har han börjat kraffsa som sjutton på dörren till sovrummet när han vill att jag ska gå upp. jag har inte stängd dörr utan han kraffsar på den fastän den är öppen. han vet att jag inte gillar det och vaknar. precis när han märker att jag vaknar till av det så slutar han och springer till mig jätte lycklig. Jag blir GALEN snart måste hitta en lösning Skrattande

tacksam för all hjälp!//matte som snart blir galen på sin älskade älskling!

Loas
0

ingen som vet nåt för att få bukt på det?

Froydis
0

huff nei der hjelper det nok bare å kutte stemmebånda hehe.. Hva med å prøve det de gjør med hunder? en boks mer "skrammel" i som du rister når hun mjauer??? kansje det hjelper.. Lykke til..

Zolas
0

Det är nog bara att lyda !! Hi hi.  Men det är väl bra att han får upp dig på morgonen?  *Fniss.

vettan
0

Vet du jag tror att du helt enkelt gå upp göra vad du ska. Ge han mat eller dylikt släppa ut? i rastgården? Sen får du sommna om igen. Så är det nog många som har det gissar jag. Mina hästar kan inte vänta. Så det är bara till att masa sig upp

Olivette väcker mig på helgerna hon fårstår inte varför matte är såååå tråkig som brukar gå upp 6 annars.
Jag brukar gå upp om det behövs, Ceasar vill gå ut tidigt på morgonen sen somnar jag om igen.
Är van sen 16 år med barn att gå upp på mornarna. Med djur är det som med barn man är deras servicestation eller????

EddaM
0

Jag blir väckt varje dag utav Feztiz som kommer och skall snutta på armen, vi har en gose stund innan jag går upp och ger mat till katterna.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Loas
0

Tack för era svar! Nu låter jag hemsk kanske som inte vill bli väckt av katterna.. hehe det var inte så jag menade! Glad Det har jag insett att man inte kommer undan som kattägare, hehe.

Tyvärr är det inte bara på morgonen han gnäller utan snart konstant om alla möjliga saker! Han har börjat gå iväg och gnälla när han vill ha uppmärksamhet, mat etc.. och ibland gnäller han som förbytt. Vi har försökt det mesta som att ge uppmärksamhet, säga till, och ignorera.

Det är en väldigt krävande katt det här och snart blir man galen på allt gnällande.Skrattande Just nu fjäskar vi så för honom på alla möjliga sätt! det aknske är fel jag vet inte?uh.. varken kul för honom el oss det här!Ledsen

Zolas
0

Får nog bara försöka stå ut med att höra honom, ju mer ni försöker hitta orsaker desto mer gnäller han, misstänker jag. Stäng öronen och bry er inte att han snackar. Han är kanske en "snacksalig" katt också, de är som vi, en del pratar mer än andra, men att alltid följa hans vilja…… Då går ni bet, så småningom.  Ignorera kanske inte funkar, det gillar ingen, men att inte alltid göra någon affär av hans "tölande". Låt honom hållas lite och gosa och prata med honom normalt.

Loas
0

Tack Zolas. Tror du har rättSkrattande vi ska försöka att inte göra nån stor affär av det för det mäkrs tydligt att han vet att vi bryr oss om "gnällandet" och det verkat trigga upp det.. de är smarta djur det är en sak som är säker iaf Glad

Precis kommit hem ifrån att handlat lite roliga kattleksaker från Bee-Cats så nu ska det lekas Skrattande