Odd-eyed liten flicka
Jag fick nu idagarna reda på att en liten hona från vår kastrathanes sista kull, har visat sej vara odd-eyed! Lite roligt tycker jag, hon är nämligen inte helvit, utan är en svart-sköldpadda med vitt. Hon är ca 8 veckor, heter S*Håkantorps Jasmine och fortfarande till salu. Hon finns att se hos S*Håkantorps i Löddeköpinge, hos Viktoria.
hemsidan är: http://hem.passagen.se/hakantorps/
Skulle vara roligt att få se bilder på fler odd-eyed katter, vet faktiskt inte hur vanligt det är. //Kaisa
Åhhh vilken snäcka
//Maria

ja!!hon var tjusig//Gisela

Men jösses vilken söt..
Jag skulle uppskatta om det inte visas söta katter på sidan, dvs,, visa inga katter alls här.. *blink blink*

Gud vilken liten prinsessa
jätte söt..

Lilla gumman då… Vilken sötis Kaisa…
/Mia S*Eklövet´s

Åh, så fiiin!!! /Sylvia

En stolt "farmor" tackar så mycket för alla komplimanger! Jag hade hoppats att någon här hade bilder på andra odd-eyed katter för det skulle varit roligt att se, men inte ett enda än så länge. Det är kanske inte så vanligt? //Kaisa

Mmm så söt.
Jag tror aldrig jag sett odd-eyed katt som inte varit helvit. Inte vad jag kan minnas.
/Marie
De finns fler, men de är ovanligt på ikke helvita. 1/10 000 ca, så de är allt ett litet mirakel.
Hesslecitys har en liten rödtabby-vit pojke som är odd-eyed 

Jag vet faktiskt att S*HugMe´s har en avkomma, en hane som oxå är odd-eyed och som inte heller är vit, tror att han är röd/vit eller creme/vit om jag inte minns fel. //Kaisa

#12 Läcker!!! //Kaisa

#12 Ja vad läcker!
/Marie
Tack, ja han är inte så dum, och en alldeles fantastiskt snäll och go´katt. Svartsmoke/ vit.
Åhhh så vacker hon är/Mvh Susann
Wow så snygg/Susann

Så läcker med olika ögonfärg:)) Vackra kattungar allihop. /Sylvia
Absolut urläcker!
Nordic Charm födde upp en hane som blev oddeye, svart-vit, van tror jag (hoppas hon hittar tråden och kan berätta själv så det blir rätt..). Han är jättesnygg.

Hej!
Hon är supersöt. Synd att mina katter är för nära släkt. //Maja.J
Den där siffran jag nämde i #9 verkar ju inte stämma.
Jag vet att Tofsekens också fått en blåtigré och vit odd-eyed skogis.
Så då e de 4 st bara nere i skåne.
De var en domare på Kalmarutställningen i fjol som sa siffran och var helt fascinerad av att få upp katten på bordet, just för de var så ovanligt.
Fast som sagt så ovanligt verkar de ju faktiskt inte vara.

Jätteroligt att få se bilder på några odd-eyed katter! Tror ändå inte att det är så himla vanligt, skulle va roligt att veta hur vanligt det är. Jag har hört att man ska skriva in det i i stamtavlan när de registreras, stämmer det? //Kaisa

Man gör det i alla fall på vita, då ögonfärgen också har en färgkod.
#0, 12, 20 Wow, vad läckert! 

De e så snyggt med två olika ögonfärger tycker ja 
Kramar Maria*

Det verkar som om det är de höggradigt vita som oftast blir odd-eyed om man ser på dessa bilderna som visats upp. Och eftersom vi redan vet att just heltvita oftare blir det så måste det i alla fall hänga ihop med vitt.
Vi har fött upp sammanlagt 5 helvita katter men ingen av dom har varit odd-eyed eller blåögda. //Kaisa
#31 Magoria´s Explorer är såå fin

Magoria's explorer är jätte läcker en redig pudding. 
Tack, det var snällt sagt. Jodå, han är fin, bara lite för liten, men han är en senvuxen pojke. Så förhoppningsvis växer han lite till.
Jag tycker också att det verkar vara flest höggradigt vita som blir odd eyed, om jag inte har sett fel så har väl Rockringens haft flera odd eyed, ganska häftigt är det iallafall:-)
Lisbet S*Sir Maxwell's

Den sort/hvide og rød/hvide jeg nævnte som har 2 blå øjne, har begge alm. fordeling af hvidt.
mvh Carli