Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 283 ggr
Zygots
0

Nu har dom kommit!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är dom här, Shams första barn, och för er som gillar vitt så är det MYCKET att titta på.

Mamma är Nenya av Skara Brae CH (vit) och pappa CH S*Zygot's Sham Sharang (n 02 22).

det blev 4 vita flickor 1 vit hane och en svart/vit eller bruntabby/vit flicka.

Här är ett foto på lilla X-Tra.

//Annika

Mylingens
0

Oh…vad roligt med små vita bebisar! Grattis och lycka till! //Kaisa

guldparlans
0

Åhhh grattis till kullen och stort LYCKA TILL…..

Maria

lynxeyes
0

Grattis!!! n 09 tjejen är ju bara WOW kände direkt ett vill ha begär!!!

// Sophia

Zygots
0

Tack, jag är SÅ glad över dom, och så glad att få se framöver vad pappa Sham har gett till dom. Kan inte bärga mig tills dom öppnar ögonen.

//Annika

Zarkeshas
0

Får ju gratulera här också! ;) Ser fram emot när de blir ett par veckor så man kan se lite mer ordentligt vad det är för filurer…

Gyldenloeve
0

Ej hvor ser X-tra fin ud! Tillykke med hende og de andre små Glad

mvh Carli

Zygots
0

Tack Carli, ja, jag håller med dig, hon är en riktig liten "pingla".

//Annika

TailorHills
0

Kitty 5 Ett jättegrattis till 6-lingarna.  

Vi kommer nog snart och hälsar på jag och Eve, (fast hon vill nog bara hälsa på pappa Sham), medans jag tittar på alla bebbarna.Flört

/Pia

jaanuska
0

Stor Grattis!SkrattandeKyss Det kommer att bli så intresant och roligt att följa domGlad

Burken
0

Grattis Annika! EN sak som lilla Extra fått efter Sham är iallafall storleken på öronen Flört !

Zygots
0

Hejk Pia!

Tusen tack! Du kan tro att vi är glada och stolta här i Lödöse. Mamma Nenya är en SÅ bra mamma, en riktig "järnlady".

Ja, när tar du och "kvistar över" på en kopp kaffe……..Skrattande, va synd att det är så långt emellan oss.

//Annika

Zygots
0

Hej Jaana, ja visst var det kul att det blev så många vita, jag är helt lyriskk! Nu måste vi hålla tummarna för att dom hör också.

Burken, halloj, ja, DET kan man ju hoppa upp och sätta sig på, att ÖRON har den damen verkligen fått….Skrattande

TailorHills
0

Ja det beror väl på Eve när jag kommer över på en fika, bara hon börjar löpa så kommer vi. Men bara för att jag väntar så…
Qirke fick jag ju vänta på i 9 månader, jag hoppas verkligen inte det tar lika lång tid med Eve. Skrattande

/Pia

vettan
0

Grattis till de småSkrattande

Kronängens
0

Grattis!

Zygots
0

#14, #15, tusen tack! Tänk att det är lika roligt varje gång det förds en kull, det är så spännade och jag bara älskar det.

//annika

Restless
0

Tänk - en hel flock med Dumbosar ;p De är fantastiskt vackra allihop! *mums* Härligt med så många vita i en kull. Håller tummarna att alla hör! Återigen grattis :D

Tassemarkens
0

JÄTTEGRATTIS till 6-lingarna!!!! KyssKyssKyssKyssKyssKyss  Välkomna till världen …

**Alla får flygcerifikat av mej … Har aldrig sett större öron!!!

**Jag undrar bara hur kan du se skillnad på dem (ok den bruntabby/vita ser jag skillnad på) … Jag som har problem med mina 2 blåisar … plockar alltid upp samma Generad

Kramizzar till en stolt mamma & pappa
& nospussar till barnen (mycket pussande blir det)

Lycka till önskar

Ylva & Tassemarksgänget

WesthKiowas
0

Grattis till godingarna! Är inte ett dugg avundsjukFlört

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

manlyckans
0

Grattis grattis till småflaxarna FlörtKyss

/Ann

SpinE
0

Lycka till med de små, men alltför snart stora och vuxna, liven!Håller tummarna för att de vita är hörande :)

EddaM
0

De är sååå söta så=) Vita katter är speciella=) Och den bruna är oxå söt såklart=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

SirMaxwells
0

Grattis Annika, WOW vilka öron dom har, X-Ellent är ju bara helt UNDERBAR, håller med Sophia…. VILL HAAAAA…..

Lycka till med dom.

/Lisbet

Runsviks
0

Grattis till de små och lycka till med dem. //Kristin

Zygots
0

Hej på er allihop!

Tusen tack för gratulationerna….ojoj, jag har knappt fattat ännu.

Nu är dom små snart 1 dygn gamla och jag har vägt dom. Jag blev lite orolig, X-Box och X-Mas har inte gått upp i vikt……gulp..så nu tog jag fram kmr:n direkt. Fy vad magont man får när dom inte går upp i vikt.

Lilla X-Box är lite "tufsig" i pälsen, och jag tyckte hon var lite kall också, men X-Mas ser "fin" ut, men jag tycker hon rosslar lite, jag tar och slungar henne får vi se om det hjälper.

Nu behöver vi er suport, snälla alla, håll tummarna för de vita små underverken.

//Annika

guldparlans
0

Håller tummarna hårt för dom nya ZygottarnaSkrattande

//Maria

SirMaxwells
0

Självklart håller vi tummarna för alla underverken, jag brukar lägga en vetekudde hos kattungarna en bit från mamman, det ger lite extra värme och häller värmen ganska länge.

/Lisbet

Zygots
0

Tack för stöd, och tips med vetekudden, det har jag ju en, skall prova det. Nu kommer jag att mata varannan timma idag, så hoppas jag dom piggar på sig lite.

//Annika

lynxeyes
0

Tummar hålls för fullt!!! Säger som Lisbet… vetekudde, eller ett par pet-flaskor med varmt vatten under filten… så det är varmt o gott även en bit ifrån mamma!!

// Sophia

fjellans
0

Grattis till småttingarnaGlad
//Rita

Zygots
0

Tack, va ni är gullig. Jag säger bara det, här finns så många "rara" människor här inne! Fick precis telefonsamtal ifrån en "på listan" som ville hjälpa till med tips och moraliskt stöd….vad säger man, jag blir tårögd!

Tusen tack

//Annika

Zarkeshas
0

Håller tummarna att allt går vägen med de två små!!

Kram!

Zygots
0

Tack Carro! Jag skall göra ALLT jag kan.

Kram

//Annika

vettan
0

Håller alla tummar!! F¨år verkligen hoppas att allt går bra. många kramar!

Zygots
0

Tack Vettan, jag skall "kämpa" allt jag kan.

//Annika

Sagolika
0

Grattis till de fina bebisarna!

Håller tummarna för att allt går bra med dem.

S-Pax
0

Även jag vill förstås gratulera. Vad himla kul med så många vita. Ju mer vitt destå vackrareFlört. Hoppas det ordnar sig med X-Box och X-Max.

/ Lotta

Zygots
0

Tusen tack Lotta. Ja, du kan tro att jag var snopen när den 5:te vita föddes…=), men sedan kom X-Ellent (Ellen) och hon hade ju lite färg, lättast att känna igen vid vägningarna.=)

//Annika

LittleL
0

GRATTIS, åååhhh så ljuvligt med vita bebisar. Älskar vita men det vet du ju redan;) Hoppas att dom piggnar till och äter ordentligt. Lycka till med dom små trollen. /Sylvia

Eydimork
0

Kära nån söger jag bara, kääära nån så fina…vita *suckar djupt* Kyss Ett jättegrattis från oss här i Bohus!

S-Pax
0

#38 Hi hi, det där med problem vid vägningarna är ju något som vi kommer att få vänja oss vid också som ska ha ragdollbebisar så småningomGlad. Diva hette gul ända tills hon var en sådär sex veckorSkrattande

Zygots
0

Hej igen allihopa!

Nu har jag en dålig och en god nyhet, jag börjar med lilla X-Box, det visade sig att hon hade gomspalt, det var så litet att det bara var en tunn strimma i gommen. Jag tyckte att "rosslet" blev värre då hon åt, och det kom upp lite mat i ena näsborren. Jag åkte bort till men veterinär och med riktig lampa gick det att konstatera gomspalt, det är SÅ sorgligt, men det går ju inte att göra någonting åt det.

Lilla X-Mas har ätit bra och hon "låter" bättre, hon är lite "hes" men hon är rund och go och har gått upp ett par gram.

Nu får vi hoppas att hon fortsätter "åt rätt håll"

Jag rapporterar snart igen.

//Annika

vettan
0

Det var ju trist med X-Box. Gråter Håller tummarna för X-Mas.

Zarkeshas
0

Nä, men usch vad tråkigt med lille X-Box Annika.. Gråter Men ändå bra att upptäcka det så här tidigt. Håller tummarna för X-Mas nu! Hon går ju åt rätt håll verkar det som iaf…

Kram,
Carro

Zygots
0

Ojojjo, försiktig optimism. Nu när jag skulle mata så låg X-Mas och snuttade själv, men man vågar ju knappt andas när man står och tittar, och inte säga något heller för då blir ju mamma Nenya så himla stolt och skall visa magen så kattungarna far åt alla håll.

Jag återkommer

//Annika

Fairyhearts
0

Grattis till kattungarna! Kyss Tråkigt med en förlust, men då håller jag tummarna att resten går bra. Mysigt med små bebisar och man kan ju hålla andan länge har jag märkt….Glad bara man får titta.
/Marie

Mindfields
0

Hoppas det är lugnt i lägret ikväll. Tråkigt att förlora en!

Håller tumme o tass för er :)

//Malin

fjellans
0

Oj, va tråkigt, Gråter hoppas att dom andra klarar sig, håller tummar å tår här
// Rita

Zygots
0

Hej på er igen!

Det känns lite lugnare nu….(vågar knappt säga så)…men X-Mas ligger och snuttar på Mamma, men jag matar varannan timma, hon har gått upp 15gr hitills, men vi får se i morgon bitti hur läget är då.

Tack ALLA som tänker på oss och skickar tröst tankar.

Jag är SÅ tacksam för ert engagemang.

//Annika

Zarkeshas
0

Fina nyheter!! :)

Humletassens
0

Hej Annika,

Man blir så Gråter när dom små inte klarar sig. Håller tummarna att dom andra får växa sig stora o vackra som Ullebulle….*s*

Kram

Henrik & Heli

Zygots
0

Hej Heli och Henrik!

Ja, visst ÄR det sorgligt! Men ibland tar naturen sin egen väg, men ont gör det.

Jag skall strax mata lilla X-Mas igen och jag är lite oroligt för natten. Men eftersom hon har "gnistan" och försöker så gott hon kan att snutta själv på Nenya så tänkte jag låta dom vara i natt. Jag hoppas att X-Mas inte har gått ner till i morgon bitti i alla fall.

Jag skriver i morgon igen om hur det har gått i natt.

Kramar till er allihop och "blink" med ögat till UlleGulle som charmat flickorna redan.

//Annika

LittleL
0

Gud så tråkigt att ni förlorat en liten tjej. Nu håller vi alla tummar och tassar för dom andra små. Lyckat till /Sylvia

Zygots
0

Hej allihopa!

Idag har lilla X-Mas gått upp 17 gr, får hoppas att detta håller i sig.

//Annika

vettan
0

Det är ju bra. hoppas också det håller i sig

Mindfields
0

Hoppas det går på rätt håll nu :)

Zarkeshas
0

Härligt, härligt! :)

Restless
0

Ingen illa viktuppgång! Nu ska väl resten gå vägen :)