Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 394 ggr
Tassemarkens
0

23-års jubileum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var det faktiskt 23 år sedan de allra första Tassemarks-barnen såg dagens ljus.
Inte helt rätt … det tog minst en vecka innan den första SÅG dagens ljus (likadant förr som nu).

Så fotbollsgänget som föddes igår (exakt på dan 23 år senare) är en jubileumskull. Fast "bara" 6 stycken istället för 7 som i min premiärkull.

Jag kanske räknas till dom gamla uppfödarna???
Ja i alla fall på morgonen så känner jag mej som 90 fast på kvällen som 29 … men ser ut som sjutton (man vänjer sig med tiden).

Är lika barnsligt lycklig när jag får kattungar nu som förr.

Någon kanske undrar varför det är Tassemarkens utan S???
Näää inte Taemarken … utan S* före stamnamnet.
På den tiden skulle det kollas i hela Europa att ingen hade detta stamnamn. Gissa om det tog tid!!!! Dessutom hade ingen haft vett att ens ha uppfunnit Internet.

Hade tänkt lägga in en bild på tråden "Blått Blått Blått" eftersom jag nu hade fått blått blått blått men det var så petigt att retuschera bort brunt brunt brunt … därav denna tråd.

Så här kommer kortet på ett utmattat gäng efter gårdagens match …

Ok … då har jag fått skrivit av mej lite till

//Ylva

SChamuels
0

Det måste ju vara värt att fira.Dels en så fin kull och varit uppfödare så länge.HärligtGlad

Säger bara Grattis till det/Mvh Susann

Margona
0

Grattis till Jubileumet och bebisarna.

MVH Margna

LittleL
0

Grattis både till kullen och jubileumet. Men det bästa av all tycker jag är, som du själv skriver: Är lika barnsligt lycklig när jag får kattungar nu som förr. /Sylvia

vettan
0

Det var väl en härlig jubilarpresent med ett gäng fotbollslirareSkrattande

Fairyhearts
0

Grattis säger jag med till både jubileumet och kattungarna. Kul att läsa och fin bild på bebbarna. Kyss

/Marie

Blankan
0

GRATTIS till sex-ligan! Du kom såååå nära, Men du slog oss inte med våra 7 denna gång =)

Pussa på de små tassarna från alla oss!!!

Zygots
0

Hahaha, ja, det där med "hur man känner sig" kan jag allt känna igen mig i, men som mamma alltid sa, ett gott skratt breddar truten…..=)

Grattis till både kull och jubileet, och man är som sagt bara så gammal som man känner sig.

Från en "gamlig" till en annan.

fjellans
0

**GULDMEDALJ till Tassemarkarnas JubileumSkrattande
**från en till "gammal"  i alla bemärkelserFlört uppfödare
// Rita & Co

WesthKiowas
0

Grattis till jubileumet! Antar att de 23 åren gått väldigt fort. Många fina katter har ni fått och jag önskar ytterligare 23 fina år till dig!

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Majamaloss
0

Stort Grattis Ylva! Gammal som uppfödare ska du nog ändå räknas som, i övrigt är ålder, gammalt & nytt relativt - kan dessutom se olika ut i olika kommuner….Flört och dessutom olika tider på dygnet!! // Maja

Tassemarkens
0

En får tacka och buga för ALLA Grattisar Generad det värmer så!

Vi skulle väl kanske ha firat den stora dagen med Champagne.

Förr i tiden hade jag alltid Champagne på bordet…
Visst låter det lyxig.
Det var det åxå … hon hette Niro's Champagne Oskyldig

En annan sak som var mycket bättre förr än nu för tiden.
Då hade kattungarna bara 2 olika kön (hane eller hona)
Men idag har jag en kull med honor, hanar och nåt mittimellan Generad 
Men vem kunde väntat sig något annat med en mamma som först var pojke och bytte kön med sin syster.  Det har ju blivit så modernt med könsbyten nu för tiden.
… Eller är det så att tanten kanske bör skaffa sig ett par glasögon???

//Ylva

Tinis
0

Grattis! Hur många spelare är det i ett innebandy lag? Flört

vettan
0

mm det är inte lätt att bli gammal. asgarv!!Flört Ush har själv fått läsglasögon så jag ser vad jag gör när jag sitter här vid datorn.

LittleL
0

#11, #13 Hahaha, min man påstår att texten på tv:n och datorn har blivit mindre. Det är INTE han syn som det är fel på;)) /Sylvia