Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 4406 ggr
[michaelalundgren]
0

Matta under kattlådan

Någon som har några bra förslag på mattor eller liknande som man kan ha under kattlådan för att förhindra eller iaf förminska kattsanden som följer med under tassarna på kissen?

Hyrrokkin
0

Vi har en vanlig badrumsmatta från Ikea. Kommer inte ihåg vad dom heter, men sånna där rektangulära gjorda av "öglor" Tungan ute Vi har klippt dom på mitten och har en framför varje låda. Bar att lyfta och tömma i lådan när det blir för mycket. Jättesmidigt tycker jag Glad

[lindajonsson]
0

Vi köpte en matta på en djuraffär, finns särskilda, den är i plast och har "ränder" som gör att sanden stannar på mattan. Bara att hälla tillbaka i lådan sedan och skölja av med vatten om den är smutsig.

Kronängens
0

Jag har nog samma matta som #2. Den är OK. Det är bra att den bara går att diska av. Under andra lådan har jag en trasmatta och den tycker jag faktiskt är ännu bättre. Den är större och om det skulle komma något olämpligt på den, så att säga, så får jag tvätta den i tvättmaskinen.

David
0

Eftersom mina busar verkligen hoppar ut lådorna så införskaffade jag "pergo-plattor" ifrån bygghandeln Skrattande. Är helt såld på dem, hur bra som helst. Inte världens snyggaste, men väldigt effektiva.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Jonna75
0

Jag köpte på löpmeter en antiglid badrumsmatta, den ligger bra på golvet och har en liten del under lådan så den står kvar. Det är som räder så en del av kattsande far emellan men tycker inte det dras ut nå mycket alls. Det är en typ sån HÄR

Hoppas länken funkar

[michaelalundgren]
0

#4 Har du någon bild?

Har en sån från djuraffären i plast, men tycker inte den är så bra.

David
0

Jag har ingen egen bild, allt jag äger och har står i flyttkartonger just känns det som, men titta på #4 och #30 i denna tråd.

// David

MikaelaPetersson
0

Jag kan rekomendera "bilmatta" sån man har på golvet i bilen. Finns mönstrade/rutiga på Ö&B. Sanden ramlar i skårorna och det är enkelt att ta bort mattan och vicka ur sanden… :-) sååå smart.

MissMikkus
0

Klicka för att förstora bildenDen här mattan har jag både inne och på kattpensionatet. Den är i mjukt gummimaterial. Svårt att se på bilden, men det är gumminoppor på hela mattan, förutom vid tassmönstret. Finns att köpa på Tamleopardens för 149 kronor. Måtten är 55,5x46 cm. http://www.tamleopardens.se/group.asp?group=16 Finns även en mindre variant, som är lite billigare. Jag använder en vanlig diskborste när jag rengör den. Använder även Virkon för rengöringen och än så länge är dom som nya.

Seerath
0

Jag använder bergoplattor, helt super,  är bara att lyfta på och sopa ihop sanden under när det blir mycket och lätt att torka av vid behov. Använder själv bergo premium.

David
0

#10. Det var sådana jag menade, råkade skriva p istället för b. Skäms

Visst är dom guld!

// David

Seerath
0

#11 Helt super! Har testat lite av varje men inget annat har kommit i närheten ens.