Lilleströms utställning.
Vi har varit på utställning i Lilleström. Jag och Helle Allard /S*Zimexis startade vid 4-tiden söndag morgon och var framme vid 8:30. Det gick bra att köra fast lååångsamt.
Jag ställde min äldsta hona GIC S*Kahns Tortie Tiger Lady. Hon fick sitt CACE och blev utnämnd till: Världens 8:de underverk, en riktig SUPERLADY, det är inte fy skam när man är född 1994!!
Domaren, Kai Ruanala, tyckte jag borde ta "patent" på "vad det nu var" som gjort att en så pass gammal katt kunde vara i en sån kondition, och sälja "dyyyyyyyyyyyrt" till andra kattälskare……
Jag behöver väl knappast säga hur stolt jag är över min "Grand old lady".
Jag träffade Camilla, men det blev bara pratat en liten stund, för jag var helt susig i kupan och befann mig i sjunde himlen!!
Hur gick det för er andra som var där?
Hoppas ALLA kom hem ordentligt i blixthalkan.
//Annika

Grattis! Förstår at du var stolt. Hon ser fin ut på bilden

Tack Vettan, du kan tro att hon sträcker på sig lite x-tra idag…..=)
Åh så underbart, det finns inget vackrare än en "Grand old lady"
/Lisbet

Härligt :) Hon är ju så vacker din gammeltjej och det är superskoj att hon visas upp igen! Förstår jag det att domarna blir imponerande!
ojoj stort GRATTIS från oss…
Vilken förtjusande lady
Hon kan du vara stolt över!
//Maria

Grattis och njut av berömet du har fått för din vackra dam.
//Kristin
Grattis!!! Härligt med vackra gamla damer, still going strong!!! Sug åt dig berömmet, det är hon verkligen värd!!! Läcker tjejja!! :))

Tusen Tack! Ja, visst är det roligt att kunna visa fram en skogkatt som är "lite äldre" på en utställning. "Tårtan" är ju en katt som är "färdig", så att säga, och jag tycker att dom får en skön "patina" våra gamla katter. Det är ju inte alla som sett en 13 år gammal skogis, inte ens våra domare, så det var en uppskattad "gameltant".
Raymond Saetre tog också fram henne på sitt bord (fast han inte dömde grupp 5) och visade upp henne för publiken.
Det kommer att bli ett par utställningar till för Tårtan, om hon vill förstås…..
.
//Annika

Vad roligt, Grattis Grattis=) Hon är jätte fin=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Gratulerer. Det var koselig å hilse på folk fra forumet.
For min del ble det flotte resultater.
S*Sannafjellets Kaxe, EX1 BIV TOT.
(N)Skaujentas Heike Harry Dunder EX1 NOM og 2 stemmer i panelet. Det syntes jeg var helt utrolig for lille store Dunderen som mista all pelsen når han var tre uker.
Nämen Annika, fy fabulund vad roligt, åååååh supergrattis
Hon är ju en på miljonen helt klart!

Grattis! Det är så härligt när gamla skogisar visas upp tycker jag. Vi har faktiskt planer på att ta med vår "gamling", PR S*Gomorran´s Rock´n Roll, till Ulricehamn i vår. Då har han fyllt 10 år och det skulle va roligt att få ställa som veteran en gång. Själv brukar han ta de med ro när han är ute, men det är väldigt sällan och sist var för exakt ett år sen. //Kaisa

Stort grattis! Det var skojigt att hör att äldst är bäst!
Grattiskram till världensunderverk nr 8!
/Mia S*Eklövet´s
Vad skoj Annika! :) Men så är hon verkligen en vacker dam… Inte kan man tro att hon är såpass gammal vare sig till typ eller kondition. :)

Hej alla!
Jag hade med mig CH S*WesthKiowa's Babben Larzzon och hon fick sitt Cacib trots att hon fällde som en galning och är tjock
GIG S*Ewkala's Jippi fick inte sitt CACE tyvärr men inte speciellt konstigt då hon också lämnat nästan all päls hemma (den som satt kvar var allt annat än fin) Jag visste nästan redan från början att hon skulle få draget cert men eftersom man redan betalt så fick hon hänga med ändå. S*Florinella's Czack Gyllenlack fick Ex1, BIV U-J och blev sen nominerad
Jag var väldigt nöjd med dagen!
Jag träffade också flera av er medlemmar, det var kanon kul!
/Camilla

Grattis Camilla till Czacks nominering! Han är så fin :)

#16 Tack! 

Vi var också på utställningen, och det var en färd vi aldrig kommer att glömma..
Vi hade hyrt en husbil, och när vi stannade och tankade i Söderköping gick nycklen av.. hm, jippie.. ja vad tänker man när man ska vara i Norge kl.07:00 dagen därpå..? Så vi fick hyra en vanlig bil och boka hotell i Lilleström, var framme vid kl.02:00, där konstaterade vi att vi fått fel rum, 3 sängar till 5 personer, så vi fick ett dubbelrum till och efter det var klockan ungefär 3 på natten.. och fick sova i 3 timmar. Man vad gör man inte för att få sitt cert? Och det fick Miracle :) Han blev CACIB och nominerad. Men inga röster i panelen, men vad gör det? ;) Vi var jättenöjda iallafall över att inte behöva göra om turen igen för samma cert.
Och så hämtade vi Hildur, som också var på utställningen, och jag vill bara säga innan jag skriver allt att jag är MER än nöjd! Hon övergår alla förväntningar som jag kunde ha på en katt, supertemperament, sa ingenting i bilen, och bilresa på 11 timmar! Utan hon bara satt och pussades och kramades i bilen, och var såå kelen med Miracle och riktigt stal våra hjärtan, en helt underbar katt! För henne gick det jättebra på utställningen, dommaren sa att det var en vuxen katt i miniformat, att man inte kunde önska mer utav henne och att hon hade dagens vackraste skogislook. Hon blev Ex1 men sedan utslagen av sin bror (N)Skaujentas Heike Harry Dunder som blev EX1 NOM och fick 2 röster i panelen. Och de blev också Ex2 kull utav 4.
Nu är min man och lämnar bilen vi hyrde i Söderköping.. och tömmer husbilen på grejer vi hade med oss då vi inte kunde få med allt i bilen. Så nu kommer jag aldrig att få med mig honom på någon mer utställning.. Ja.. vi får väll se hur minen ser ut när han kommer hem. Vem vet..
/Theresa

……..tusen tack ALLA. Ja min Grand Old Lady är SÅ nöjd idag, det är nästan så jag tycker att hon "ler" när hon tittar på sin gamla slitna "mamma (jag)…..
Jag har så ont i mina armar idag, tror jag höll så krampaktigt i ratten pga halkan igår. På vägen var vi med om någonting jätte hemskt. Tre bilar framför oss körde en ambulans, i en brant backe sladdade en långtradare rätt över vägen och krockade med ambulansen. Ambulansen kraschade rätt in i en bergvägg och långtradaren åkte av vägen på motsatt sida. Jag stannde bilen och sprang ur, men det gick inte att ta ett steg, det var blankis.
Vi fick ringt efter hjälp och någon klättrade in i ambulansen,som låg nästan upp och ned, det fanns tre personer men bara en som rörde sig. Efter att ha fått fram en ficklampa och sett om vi kunde göra någonting mer, bestämde oss för att åka vidare. Det fanns folk på platsen som gjorde allt dom kunde tills dess att ambulans, brandkår och polis kom dit, vi är inte sjukvårdskunnig varken Helle eller jag och det var bättre att få bort bilarna som stod ivägen.
Det gick i 50km/h och vi mötte räddningsbilarna. Jag lästa idag att ambulansföraren omkom, men de andra två lever.
Jag sänder en tanke till deras familjer.
Det var en hemsk upplevelse och synen kommer sitta i ett tag tror jag.
Så till alla er som kör till utställningar var rädda om er och kör försiktigt.
//Annika
Grattis alla till fina resultat!
Själv skulle jag vilja gratta Mums som satt hemma i Grums med 2 fina söner i panel Grattis önskar jag & pappa/farfar Are

Grattis alla och ingen glömd till era fina resultat. Är sååååå sugen så att komma iväg på utställning igen… men än dröjer det.//Kristin

Grattis till alla fina resultat i Norge.
Jag hoppas verkligen på mindre halt väglag när vi ska till Borås.
/Marie

Fy vilka saker Ni varit med om Theresa & Annika!! Vilken tur att allt gick väl till slut för er båda två!!
Som du skrev Annika,kör försiktigt alla Ni som far på utställning i detta väglag!!
/Mia S*Eklövet´s

#19 Nej men fy vad otäkt!!!

Hei!
Ja det ble en slitsom utstilling, med mange katter, men jeg er fornøyd. Kattungene oppførte seg bra og alle fikk gode bedømmelser. Heike og Hedda gikk i panel og Edda fikk sitt første cert. Det var utrolig koselig å hilse på alle sammen venner og bekjente og møte nye mennesker. Det var så trivelig å hilse på deg Theresa og din familie. jeg er så glad for at Hildur har kommet til din familie. jeg håper hun kan bli en glede for deg og din familie og gjøre det bra på utstilling og i avl.
Et fantstisk flott bilde av henne! Så godt at dere kom trygt hjem!
Klem Julie

#25 Jag är supernöjd och jätteglad för att jag fått köpa Hildur, och jag har haft katt ända sen jag var liten. Men aldrig stött på en sån trevlig katt! Hon är helt underbar! Hon har ett hjärta av guld!
TUSEN TACK JULIE! All heder till dig, du tar väl hand om dina katter och de får ett super temperament! Köper gärna katt hos dig fler gånger. En en gång Tack!
Kram Theresa & Hildur

#26 det er bare en glede og selge en katt til et så godt hjem som hos deg Theresa!
Og gud så flotte bidler du tar! Bare si ifra dersom det en en lattunge du faller for!
Klem Julie

#19: Så otäckt :( Hörde om olyckan på tv igårkväll. Det måste ha varit en fruktansvärd upplevelse att se på så nära håll.

# 19 Grattis till certet, vad kul att du har dammat av gamla Tårtan:-).
Men fy vad otäckt med olyckan!