Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 450 ggr
Labolina_73
0

annonsen igen.,,, varför?

Väntar Äkta Norskskog kattungar ca 25 feb

sök på blocket. varför väljer man att göra så..??

fjellans
0

utan stamtavla,,, billiga eller???

Bengan
0

Lite märkligt att man väljer att göra så när man har föräldrar med stamtavla. Vi får väl hoppas att katterna kommer till bra hem och får ett bra liv i alla fall.

Mvh Bengan

Misskatta
0

Vi vet vem det är. Hon är inte med i någon kattklubb och såå hon vet att man inte kan anmäla henne till sverak.. och båda föräldradjuren är renrasiga Skogkatter med stamtavla.. Hon säljer dom för 2000kr utan stamtavla och då är dom endast avmaskade..  Hon anser att "vanliga" Familjer ska ha råd att ha en Norsk skogkatt.. i detta fallet blir det ju bara huskatter.. Hon brukar även para Ragdoll och Norsk Skogkatt.. för hon tycker det blir så fina och stora katter.. Fick min sambo och ringa och prata med henne.. hon föder upp kattungarna i Makrill i tomatsås och iams torrfoder..  Om ni vill ha mer info kan ni skicka ett mail. /Eva

fjellans
0

Ojoj, nu igen, den här har vi väl pratat om förut, att folk aldrig lär sig nått,
/Rita

Juliette-
0

De var en tjej som ringde mig i hmm.. ja okt, nov nått.. Hon fråga om hon fick låna Pommac till avel. Jaha vilken katt har du då? Ja hon hade den och den (vilken jag visste mycket väl vem de var. Vet även katten såldes till sällskap och reducerat pris). I alla fall hade hon tänkt lägga kull på denna katt. Efter att jag frågat massa så kom de ju fram att regga? Varför ska man göra de? Bara dyrt och de är ju bara jag och syrran som ska ha kattunge och ev några kompisar.. hmm usch vad trött jag blir.. Jag hoppas verkligen ingen med skogkatthane släpper till. Den katten har ju med stamtavla och allt och de reducerade priset kommer utifrån att katten i fråga har knick men de gör ju inte de är förbjudet att regga. (sen var man tycker om att lägga kull är ju en annan sak).. Å sen ha mage och säga de är för de är dyrt??

suck

Froydis
0

jeg er så glad for at vi i Norge kan sette våre kattunger på stambok klasse 2 om vi vil!! Er jo en liten sikkerhet ihvertall.

av Edelmann(N)
0

Jeg syns slikt bevist avel og missbruk av rasekattene er ren pengesvindel - lureri og burde egentlig politianmeldes!!! Skrikandes

Spesielt hvis kattene blir solgt til folk som er helt uvitende å plutselig en dag har lyst å dra på utstilling / avle. Da begynner det å bli alvorlig syns jeg.Fundersam

Selv om folk parrer to like raser bevist vitende med hva oppdrett innebærer og selger de for kr 2000; mer eller mindre så tror folk man har kjøpt en ekte rasekatt = svindel !

Men en rasekatt uten papirer er egentlig huskatt.

Helt sykt å denne verden har tatt av nå altså.

Glad vi har kl 2 ja, men det hjelper lite OM èn å annen katt skulle havne i slike klør… utrolig trist altså !!!

Klart det kan hjelpe noe. Jeg selger alle mine med kl 2 og refusjon på kastrering / sterilisering og alle blir fulgt opp, men klart det kan jo skje at en av mine havner i slike klør også.

Hvor er respekt og etikken opp i alt dette .Katten har så lav rang at det er helt sykt…uff Förvånad

Rasekatt = Stamtavle

Huskatt = uten stamtavle / og övrige papirer !

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Zygots
0

Håller helt med #6 och #7, det är synd att vi inte längre kan placera våra katter i "reservregistret", det kan ju finnas andra skäl än knick till att kattungar inte säljs/passar till avelskatter.

Det var ett bra sätt att ha "lite" koll i alla fall.

//Annika

Labolina_73
0

Jag undrar, vad är det? stambok klass 2???

//Linda

av Edelmann(N)
0

Förbjudet att avla Flört Ni har vist inget sånt i sverige vet jag.

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Zygots
0

#9, nej inte nu längre, men vi kunde förut använda oss av det sk reservregistret, det var likvärdigt, idag är den dock borttagen.

Vi kan genom att skicka in ett veterinärintyg till sverak på en "defekt", ge en individ avelsförbud.

//Annika

av Edelmann(N)
0

Okej, men i Norje behöver inte uppfödaren det. Vi kan själv välja stam.klass 2 utan grundFlört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Froydis
0

Stamklasse to kan da igjen oppheves ved oppdretters samtykke :) om det skulle bli nødvendig. Jeg selger alle mine kosekatter på stamtavle kl 2. Stamtavle kl 3 kan vi også sette men da er det feil som haleknekk eller lignende som gjør den uegnet til avl. Stamklasse to betyr ikke at noe er galt med katten bare at jeg har bestemt den ikke skal avles på.

Zygots
0

#11, Ja,jag förstår, vi hade förut "reservregistret" som var "samma" sak som ert klass2, vi kunde göra likadant då men nu är det tyvärr borta här i Sverige.

//Annika