Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett06-mat-leksaker
Läst 1261 ggr
Annanas80
0

Vad rekommenderar ni för foder.?

Hejsan behöver hitta ett bra foder till min kisse här hemma hon är 3 år, hon behöver lägga på sig hull. Jag har testat med proplan, hills och RC ingen hjälper. Färs av olika slag vägar hon äta. Har ni några tips? Vad era katter gått upp i vikt på.

Labolina_73
0

Eukanuba eller Orijen skulle jag rekomendera.
Det är 2 väldigt bra foder, Orijen är utan kolhydrater.

Mvh Linda

vettan
0

Rått fruset grishjärta!! lammhjärta. högrev, kycklingvingar

Det brukar stimulera aptiten.Glad

Jag ger JW men tror inte att de går upp av det men de gillar det mycket o håller sig bra. annars är där orijen

Annanas80
0

tack så mycket för tipsen =)

Gardens
0

hej.mina 2katter äter ORIJEN.

ibland får de lite icas färs mjukmat,men det är bara "till fest".

ORIJEN är vardagsmaten.

7kg för 449kr.

http://www.orijenpetfoods.co.uk/acatalog/orijen_cat.html

kerstin2181
0

Jag gav JW förut, men vill ha upp vissa i vikt, så jag har gått över till Proplan Delikatess, och dom bara älskar det, har även Eukanuba

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Theodortorps
0

Jag har haft Royal under en lång tid, men jag har problem med att några utav mina katter inte går upp i vikt utav Royal.

Så jag har haft Oliver´s Petfood hemma på prov i en vecka nu och alla katterna bara älskar detta foder. Så nu ska jag beställa hem detta och se om det har  bättre verkan på vikten.

Är det någon som har Oliver´s idag och vad tycker ni om fodret ??

/ Anna

Sawako
0

Bra tips, tack så mycket!

[Hilo]
0

Eukanuba och rå kyckling.

Sissi
0

På "kattsex" föreläsningen som Skogkattslingan hade, sa veterinären (föreläsaren) att rå fläskfile var det som innehöll mest Taurin.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Hyrrokkin
0

Olivers, om man vill ge fiskfritt foder.

evawennman
0

Har du testat med RC Queen mat

eller högkalorié tillskottet Nutrical??

WesthKiowas
0

Inte att förglömma, en del katter lägger aldrig på sig så länge de är fertila. Spelar ingen roll vad man ger dem. Först när man kastrerat så kan man se att de fått mer massa.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

LittleL
0

Ger RC Hair & Skin som basfoder men har även börjat ge ProPlan Delikatess med mycket gott resultat:) Har sett viktökning på flera utav katterna.

#12 Kloka ord, Camilla!

/Sylvia

erspers
0

Våra får dels Natures Best Adult Tonfisk o sen har vi Pro Plan Delicate..det går nog åt en skål med Delicate per dag..verkligen populärt..fast jag tror nästan att det mest har med generna att göra om dom är smala o spinkiga eller om dom blir lite runda..vi har 4 st smala o 2st lite kraftigare..dom som har lite mer hull är mor o son..vi har 4 stycken som inte ökar i vikt vad man än ger dom..varav en kastrat-hane..fast han har blivit som tokig efter kastreringen så han springer mest runt o leker mest hela dagarna..annars så brukar ju kastrat-hanar kunna lägga på sig en del.. Glad

//S

flugufrelsarinn
0

Hur mycket väger hon?

sandras-tiger
0

Vi kör på RC och Hills härhemma i torrfoderväg, testade Orijen men utan lyckat resultatTungan ute. Detta kompletteras med RC blötmat samt Mjau och även BARF (rå kyckling, nötfärs osv). Har inga problem med övervikt på mina katter snarare är jag orolig att de är för magra. De busar som tusan, undersöker ALLT och är med hela tiden. Men vet försäkrade mig om att de är i fin-fint skickGlad

Min ena katt Tiger är en riktig finsmakare och för honom duger endast RC Exigent (för "fussy cats").

Sawako
0

RC verkar bra

sandras-tiger
0

Jag har nyss börjat ge RC blötmat, i typ 3 veckor, och har märkt att katterna fått underbar pälskvalité. Är det någon annan härinne som märkt samma sak eller är det en slump?

Humletassens
0

#12 O vissa katter lägger ALDRIG på sig. Vår kastrat där hemma går på samma foder som alla andra..men lägger inte på sig ett gram. Men har bra vikt iaf. Vi misstänker att gamle hankatten inte heller kommer bli tjock den dag han blir kastrat, hans pappa är lika smal som innan…

EddaM
0

Som en annan skriver så är RC exigent ganska bra. Ett väldigt smakligt foder. Mina katter ratar tyvärr proplans delicius som är deras variant för kräsna katter. Ägg är en annan sak som jag ger mina katter med lite raps olja. Alla mina honor utan en är spinkiga som fertila men efter en kastrering blir de dubbelt så stora. Som honan jag började med. Hon kastrerades för ett års sedan o vägde då 3,8kg nu väger hon 6kg o benstommen…ojoj vilken benstomme hon har fått. Inget fett på katten men massor av muskler. =) Kämpa på =)

MVH Madeleine

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z