Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 305 ggr
LittleL
0

Välkommen Isak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom det ofta pratas om att nya uppfödare samlar på sig för många katter på kort tid tänkte jag nu berätta om Isak. Innan någon är inne på min hemsida och ser honom där, och så är diskutionerna igång. Isak tillhör min systerdotter, men hon kan inte längre ha kvar honom hos sig. Hennes kille sen 2år tillbaka är allergisk och nu är dom redo att flytta ihop. Men vad ska då hända med Isak? Hennes ögonsten! Isak är en 5år gammal, kraftigt överviktig långhårig huskatt, n 09 23. Ja, ja …han får helt enkelt bo hos oss. Så nu återstår att se om mina katter accepterar honom eller ej? Men Isak är en go kille så jag hoppas på det bästa;) Såå.. jag vill bara lägga ut en bild på "min" nya skatt och säga Välkommen Isak! /Sylvia

Ixatrixa
0

Hoppas det går bra med kissen och att han trivs med nya kompisar.

då har vi lika många kissar ;)

Jag har väl egentligen en mer men han bor ju inte hemma.

Finns det hjärterum så finns det…..

Tassemarkens
0

Sylvia …

LittleL … eller snarare BigH(eart)

Jag hoppas & tror att Isak kommer att kommer platsa i ditt härliga gäng. Han är en mycket stilig kille med pondus … ser ut som en äldre skogis.

Lycka till med pojken …

//Ylva & Tassemarksgänget

Runsviks
0

Hoppas Isak kommer att  trivas i sitt nya hem. Hemma hos dig har din systerdotter möjlighet att fortfarande ha kontakt med honom. Lycka till. //Kristin

Tinis
0

Han ser jättefin ut. Hoppas allt går bra.

manlyckans
0

Håller tummarna för att det ska funka mellan Isak och de andra. Instämmer med #2, du kanske ska ändra till BigH ;-) Lycka till!

/Ann.

LittleL
0

Tack alla för er positiva respons! Min omgivning är inte lika förstående. Familjen är givetvis med på det men många bekanta har uttryckt sin negativa inställning. Tycker att jag är korkad som tar in en "bonnkatt" nu när jag äntligen har tagit modet till mig att söka stamnamn. Men jag känner att mitt engagemang i katter är det samma nu som det varit dom senaste 15 åren. Alla katter har lika värde! Och det är det viktigaste för mig. /Sylvia

Tinis
0

#6 Stå på dig! Min semilånghåriga huskatt har samma status som skogisarna i katteriet.Hon är snart elva år och en helt underbar liten kattfröken. Kyss

manlyckans
0

#6 "Korkade" är vi väl allihop som har mer än två katter ;-))

/Ann.

mariamia
0

Äh skit i bekanta… såna som inte har dessa underbara djur har ingen förståelse alls. De vet inte vad de går miste om stackarna!

Och ditt hjärta är av guld!!!

/Mia S*Eklövet´s

guldparlans
0

Låt folk tycka vad dom vill för det gör dom ändå.. Håller med DU har ett hjärta av guld!

LYCKA TILL

//Maria

EddaM
0

Han är jätte fin. Hoppas att han finner sin plats i flocken hemma hos dig=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

fjellans
0

Det går säkert bra. Lycka till IsakGlad i ditt nya hem

SpinE
0

Förutom att Isak ser urmysig ut så har han en fantastisk färg!

Han kanske kan hjälpa till vid förlossningarna som ditt eget lilla "jourteam" á la Tassemarkarna!

Lycka till!

LittleL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten rapport om Isaks framsteg i familjen. Som det verkar så kommer detta att gå bra. Isak ville inte stanna i "jourrummet" som jag gjort iordning, med en nätdörr. Han ville ut och det hade inte varit några fräsande genom nätet. Så jag bestämde mig för att låta honom gå ut, beväpnad med vattenpistol;) Han knallade runt i huset, dock lite på sin vakt, men mycket modigt. Dom andra katterna hade full span. Levis blåste upp sig i all sin prakt när han fick se att Isak var ute ur rummet. Men Levis är verkligen en superkatt för om man bara gullar med honom så glömmer han allting annat:) Men Levis hade iaf bestämt sig för att följa efter honom HELA tiden. Så när Isak stannade så lade sig Levis bredvid, och så fort Isak gick igen så gick Levis efter. Därför lät jag Isak vara instängd i "sitt" rum i natt för att han skulle få äta och sköta sina behov ifred. Men idag fick han komma ut igen. Och det går det kanonbra! Just nu ligger han på klätterställningen i vardagsrummet och sover så gott. /Sylvia

vettan
0

Så skönt att det går bra.Glad Lycka till ifortsättningen också

Snusan
0

Lycka till med Isak och jag håller med #8 Fot i munnnen

Krama dina kissar från mig Kyss