Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 584 ggr
Loas
0

Aktivering av katt

ja..hur aktiverar ni era katter??

Kom med alla förslag och berätta hur ni gör.. börjar få slut på ideer över hur jag ska stimulera Lotassen, han har ju en enorm energi och kraft!

Just nu är favvogrejen att leta efter gömda bollar+laserpekaren.. kom med fler om ni har!!Skrattande

fjellans
0

Apportera i trappor  (om man har trappor), plus laserpekaren som du säger, vippan=fånga fågeln, Kurragömma!Flört

vettan
0

jag har ju som sagt mycket stimulans till katterna men jag tycker många gånger att det är de saker som inte kostar speciellt mycket som är de roligaste.
Vanligt snöre som man drar efter sig älskar mina katter, leksaksmöss, Kartonger att gömma sig i, Jaga godis eller matbitar.
Ute älskar de när jag drar en pinne på marken…

fjellans
0

glömde en sak, papperstussar, som man kan jaga runt, billigt och bra, kvitton är helt perfekta

LittleL
0

Jag aktiverar med allt ovan nämda men en pingisboll i badkaret är en effektiv lek som aldrig tar slut;) /Sylvia

guldparlans
0

Brukar motionera mina katter en timme om dagen i skogen, väldigt uppskattat av mina lägehetskatterSkrattandeDom behöver liksom få uppleva annat än trista lägenhetsväggar..

Annars är det mkt lek i prassliga papperskassar utan hantag då förståss, laserpekare går hem hos alla utan Thelma, vippor älskar dom ju oxå såklart..

//Maria

Loas
0

Tack för alla era svar!! ska testa papperstussar, kvitton med snöre och se om det är uppskattat! Skrattande annars tror jag att jag har testat det ni skrivit.. ut får mina kissar oxå gå ca varje dag! men det är inte lika uppskattat nu när det är snö.. i början var snön jätte kul, men nu vill de in efter en snabbis runda runt husen..hehe

Ixatrixa
0

plus allt annat ni har nämt så blev det ett lyft för mina kissar att ha tillgång till golv till tak klätterträd…tråkigt nog kostar ju det pengar.

Laserpekaren är en favorit här också…

Jag är även en favoritleksak när jag sover då kattungarna älskar mig då jag rör på mig så mycket så då brukar jag vakna av liten tass i vaden*skratt* …..eller försöka fånga ögonfrans leken;)

Vet ni hur kittligt det är att bli tvättad mellan tårna av en liten kattunge*fniss*

Blankan
0

Haha, det låter som om han ärvt sin pappas temperament där! Honom har jag träffat så många ggr då jag känner hans ägareSkrattande