Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 356 ggr
Leffe
0

Hänger ni på

Mindfields
0

Låter som en fantastisk idé! Jag har däremot inte haft nån kull ännu, men sänder pengar till Kattkommando Syd då o då istället!
/Malin

anakin
0

Jättebra ide,klart jag hänger på.

///Anki

Kronängens
0

Bra idé.

mariamia
0

Det var ju en bra ide. Klart vi hänger på.

/Mia

majema
0

Ja en bra idé hänger gärna på, ska förhoppningsvis få en kull i mitten på februari. Så då kan det ju passa bra.
/Marie

vanessa
0

Tack Leffe för att du tipsat om detta. JaG är en i föreningen Djurhjälpen.  Så då tänkte jag passa på att berätta lite mer om fadderskap och annat hos oss.

• En väldigt uppskattad gåva till domare gav Järva Kattklubb sina domare - fadderdiplom. Då får domarna månadsbrev från föreningen som berättar om katterna på hemmet, de får även sitt namn bredvid katten de blivit tilldelade. I gåvodiplomet så får de en bild också av katten de faddrar.  En del fortsatte sitt fadderskap hos oss :-). Dock är denna del ganska unikt för Djurhjälpen, med breven och fadderskylten bredvid katten. Det kan ni se på www.djurhjalpen.nu src="http://cornishrex.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />.  Pris 50 kr/månad.
  • Ett annat sätt är att ge domarna en bur som de sponsrar. Då får de skylt på buren.
  • En del låter sina kattkullar efter försäljning donera en liten summa, allt från 10 kr unge och uppåt.
  • Sedan så kan era älsklingar bli sponsorkatter. Då hamnar de på vår hemsida med bild och så.
  • Många brukar donera foder som de fått på utställningarna till oss, för det inte passar deras katter. Vi bugar och tar tacksamt emot.

Några av många sätt man kan hjälpa ett katthem. Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

EddaM
0

Jag skall ge karlstads katthem pengar från kullen som jag får snart.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

vettan
0

Klart jag ska hänga på!

Syllan
0

Jag har ännu inte haft några kullar och det kanske dröjer innan det är dags. Men jag har valt ett annat alternativ. Jag tycker att mina katter lever drömliv, med allt som en katt behöver. Veterinär, försäkring, god mat osv. Lägger ut ofantliga summor på katterna alltid, vilket jag så klart gärna gör;))) Så därför har jag valt att vara fadder åt en katt hos Tigerharen. Kostar bara 80kr i månaden, och det tycker jag är väl placerade pengar. /Sylvia

skogsdimmans
0

Vi har faktiskt tänkt göra det från början.

Tita
0

Tycker iden är toppen !!! =)

Men jag stödjer redan Örebro katthem genom att

varje gång jag köper kattmat/sand i min djuraffär där jag handlar bidra med pengar i deras insamlingsbössa.

Det kan vara allt mellan 20-100 :- beroende på vad jag

har råd med just då.

Och det blir 1-2 ggr i månaden.

Tinis
0

Ett bra initiativ. Jag brukar avrunda mina räkningar, när jag betalar dem i slutet av månaden, till närmast jämna hundratal. Alltid blir det några kronor över att skicka till behövande katter. Dessutom brukar jag ge en extra gåva till något katthem innan jul.