Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett10-väntade-planerade-kullar
Läst 1753 ggr
MissMikkus
0

Det sparkar redan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi väntar kattungar på alla hjärtans dag, 14/2. Vår Tessie har knappt tre veckor kvar av dräktigheten och i morse kände jag första sparkarna. Vilken salig lycka! Tessie är riktigt tjock redan, gått upp ett kg sen parningen så jag misstänker att det nog är ett rätt stort gäng därinne eller också är det bjässar i magen med extra starka ben!!Räcka ut tungan Skulle vara roligt att höra hur tidigt ni andra känt sparkar och hur många det sen varit i kullen. Kolla in bilden, tagen idag

Mindfields
0

Läcker kombination med Tessie o Maximus :) Hoppas allt går bra, det är ju snart dags!
//Malin

Blankan
0

Vilken vacker hona! Grattis till henne Skrattande

Önskar er lycka till med kommande kull, kanske ni får lika många som oss 7st =)

Blankan
0

Glömde säga.

Vår hona, Cristina, gick upp ca 1,4 kg och fick då alltså 7st. Vi kände foster rörelser riktigt tydligt runt 7 veckor.

eccentrics
0

Stor grattis.. hoppas det går bra!

krama

maximus
0

Hejsan Lilly

visst är det härligt när man känner dom första sparkarna ,när jag kände Mimmi's sparkar första gången så gick det nästan på dagen 3 veckor till födelse

Maximus hälsar stora kramar till vackra Tessie

kram Annette

Zarkeshas
0

Ska bli jättespännande att se kattungarna efter de två vackra katterna! :) Verkar ju kunna bli ett par stycken… ;)

/Carolina

vettan
0

Vad mysigt, fin hona du har . Jag väntar men har inte kännt något ännu. Det kanske bara är luft?Skrattande
Min Sir maxwells Yatsie har 3 veckor kvar. har gått upp 700g

UllisN
0

Hej Lilly!!
Va rund och härlig Tessie ser ut att vara=))
härligt att känna sparkar från de små
Lycka till till er alla
Kram Ullis

Juliette-
0

Här hemma bor 2 gravida.. jag kände väl de första sparkarna ungefär som dig när de var 3v kvar.. den ena är enorm här hemma ska ta en bild senare och den andra syns de inte änns på hmm (de är väl hon som har flest bara för man inte tror de fniss)

De rör sig i alla fall nått i bådas magar (undra vad de kan vara) ;) men hur många de är visar sig om 1½-2v :)

Fairyhearts
0

Åh vad mysigt det är med dräktiga katter. Väntar också ivrigt på att känna sparkar, fast vi ligger ju några dagar efter i samma vecka. Din Tessie ser ju tjock o go ut, och nöjd. Skrattande
Lycka till med kattungarna Lilly!
/Marie

Runsviks
0

Härligt med kattungar … och på alla hjärtans dag. Hoppas allt går vägen. Träffade Tessie son Ajax Akrobat idag… vilken kille. Här kommer ett foton på honom och han hälsar så mycket till er alla.//Kristin

Juliette-
0

Nu är de 16dagar kvar och hon har ökat 1kilo.. hur mycket brukar dom öka?

Den andra honan har ökat 600g ca..

MissMikkus
0

Tack alla som skriver. Tycker det är intressant att höra att det inte är helt "sant" det som står i litteraturen om hur man beräknar antalet kattungar och att det är fler som upplevt att man kan känna sparkar så tidigt, som när honan har 3 veckor kvar.

#12 enl litteraturen brukar man säga att man räknar med en viktuppgång på ca 250 gram/kattunge. Men det är bara en riktlinje.

#11 Å så kul att få se Ajax i vinterpäls. Vilken katt det har blivit av honom. Kyss Han har verkligen både mamma och pappa Aalbin i sig. Hälsa till matte IngaMärta. Den här gången är det Aalbins halvbror EC S*Drakborgen´s  Quintus Maximus som är pappa till småttingarna.

Juliette-
0

#13 Jo visst 250g kattungen (som oftas inte stämmer speciellt) men om de skulle vara så så är de ju precis innan de får skulle vara skoj att kunna beräkna lite redan nu på skoj.. men jag håller mig till att endast gissa hehe.. lär ju vara ungefär lika säkert ;)

Juliette-
0

Hur mycket han din ökat då?? honan jag visa på bilden ska ha 11 ca (hon para så konstigt) men hon ska ju ha typ samtidigt så de skulle vara kul att jämföra :)  din donna ser ju inte så liten ut heller

MissMikkus
0

#15 Tessie har nu ökat 1,1 kg. Med tanke på hur stor hennes mage är nu så gissar jag på 4-6 ungar. Men det är en gissning. Blir spännade att se hur många som kommer.  Har en kompis som fick 7 kattungar där honan gått upp 1 kg, medan det hos en annan kompis varit tvärtom, stor viktökning hos honan, men inte så många kattungar. Så det är bara att vänta och se. Förra gången Tessie fick ungar gick hon upp 600 gram och fick 2 st. Hon har ju fortfarande 2,5 vecka kvar så hon kommer att hinna bli ännu större inan det är dags.

Här kommer en bild uppifrån på Tessie.

guldparlans
0

Åhhh mysigt värre med en stor tjock, sparkande bebismage.Skrattande

//Maria

Juliette-
0

Då är våra tjejer ungefär lika stora runt magen då hehe.. men men vi får se hur många de är jag hoppas hon håller sig till err snällt antal hehe

EddaM
0

Vad kul=)) Kände ungarna sparka här hemma efter ca en månad. Lycka till =))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z