Ynklig liten jag!
Vill bara beklaga mig lite, o skicka ut en liten blänkare till er andra "bilburna"
HÅLL HASTIGHETEN!!
Idag fick jag erfara att det annars kan stå sig dyrt.. Det är inte så att jag försöker skylla ifrån mig, jag är fullt medveten om att jag körde för fort o jag ska betala mina böter som en god medborgare :)
Att köra 58km/h på en 50-väg kostar i dagsläget 2000KR…
De pengarna kan man ha roligare för!
Jag vill ändå tacka Lisbet för en trevlig eftermiddag o säga att jag tröstat mig med gott kaffe, sliskiga muffins o kelat med goa katter! :)

mm, det är något att tänka på, men jag vet att det är lätt att bli fartblind… och 2000, tja, det är ju nästan en halv katt

Ojsan…
2000:- shit! Tur att du hade kaffe & muffins att trösta dig med…
!!
*kramizz* Mia

Så kan det gå!!! Jaja dessa unga fartdårar
. Köra fort på dessa hala vägar
. KÖR FÖRSIKTIGT!!!
Kram Rosie
Jag tycker fortfarande synd om dej Malin, vad ska polisen ute och göra i detta hala väder
Kakorna var sååå goda och det var en trevlig em.
Kram från Lisbet
ps. kanske nåt att skriva i boggen om
ds

Urk!!! Jösses, jag som är en riktig fartdåre! Än så länge har jag klarat mig men det är väl bara en tidsfråga… Huuu, va dyrt! Lider med dig, det blev en dyr fika!

Usch! ja… och jag gnällde när jag fick 1200 för några år sedan. Då körde jag 115-120 på 90 väg… inte bra. Men jag hade bråttom till jobbet. Nu kom jag för sent i stället
//krisitn

Usch, jag lider med dig, böter är verkligen inte kul.. alls!
De norska medlemmarna här borde kunna berätta skräckhistorier om dyyyra fartböter. I norge vet de verkligen att ta betalt (för att inte tala om finland)..
En väninna på väg till (eller om det var från) utställning åkte fast för fortkörning i norge, och hon satt dessutom glatt och pratade mobiltelefon vilket inte heller är tillåtet där när man kör bil.. och hennes böter landade på strax under 5000 NOK, och då hade poliserna ändå varit 'snälla' och låtit henne slippa en del av böterna..

Jag är ingen fartdåre direkt, har väl varit, men inte längre.. Kommer över "kamelryggen" (som backen kallas) trycker ner kopplingen för att lägga i fyran, ni vet bilar rullar fint i nerförsbacke när kopplingen är i.. :(
Det är bara att börja budgetera *fniss*
Min tröst är att jag inte kör fort så ofta o att jag den här gången inte körde fortare, 2000SEK räcker GOTT o VÄL o jag har körkortet kvar! *puh*
Har fått ett tips att klistra lappen på insidan av solskyddet :)