Nanny?
Ja nu har mina 8 små snart blivit en vecka!
Allt har gått såå bra,mammakatt sköter de små så gott hon hinner med.Dom äter i omgångar på henne så hon ligger i bolådan i stort sätt hela tiden.
Så idag flyttade en av mina andra honor in i lådan,det gjorde hon även förra gången=)Hon bara älskar bebisar!Tyvärr har hon aldrig lyckats få egna ungar..Hon tvättar och pysslar om dom så mammakatt får lite ro.
Vad har ni för erfarenheter av Nannysar?Bra eller dåligt?
/Tanja
Bara bra faktiskt…min hona Anastacia älskar kattungar och har hjälpt sin mamma och sin syster och hon älskar de kattungar som är kvar som är stora nu.

Det är bra att dom kan hjälpas åt. Men när vi hade två honor som födde samtidigt (de låg och krystade ihop), så tenderade den ena honan att ta över ganska omgående. Hon tyckte att det var hennes ungar allihopa och vi gav till slut upp med att försöka lägga över rätt unge till rätt mamma. Och den andra honan var ganska nöjd med att själv slippa, så efter tre veckor duttade alla ungarna bara på den ena honan. //Kaisa

Vår hane S*Silverfårans Bombadil fullkomligt älskar bebisarna som föddes 4/1. Han tar varje chans han får att dyka ner i lådan och tvätta och ta hand om de små. Ganska gulligt tycker jag och mamma katt S*Pole Positions Amalthea njuter av att kunna sova ostört en stund..

Tailor Hill den bilden borde skickas till den där professorn som påstod att katter är osociala varelser;) vad härligt det ser ut!

Mina honor hemma hjälps alla åt med bebisar, det är så mysigt att se