Morsomme historier???
Heisan alle sammen!
Nå syns jeg det har vært så mange negative og triste episoder her i forumet så jeg prøver med noe mer positivt. Jeg vet at det er mange der ute som er like glad i skogkatten som meg og jeg lurte på hva var det som gjorde at dere der ute begynte med skogkatten? Hvorfor valgte dere deres stamnavn? Skjedde det noe morsomt i denne forbindelsen?
Ja jeg kan jo begynne med meg selv. Jeg fikk en blåtabby pus fra dyrebeskyttelsen og syns den var såååå fin. Var tilfeldigvis på en utstilling og fikk litt lyst til å prøve å stille mitt skabberakk. Selvfølgelig gjorde jeg alt feil. HE HE Jeg meldte meg på uten å være medlem av en katteklubb fordi jeg trodde det at det å være medlem av skogattringen holdt. Når jeg endelig kom med, troppet jeg opp med en vettskremt katt som ikke var gredd, klippet klør på og hadde med meg bare avispapir til bunnen og et laken jeg hengte over kanten på buret. Dokasse, mat og vann hadde jeg dog med. Såpass hadde jeg skjønt og at jeg skulle ha med vaksinasjonskort hadde jeg fått beskjed om. Ble forskrekket når jeg fikk beskjed om at klørne måtte være klippet og fikk låne en saks, men jeg hadde jo ikke klippet klør før…….det gikk på et vis…..Fikk så beskjed fra noen velmenende utstillere at jeg måtte kjøpe meg børste og børste han så da gjorde jeg det og ble svært fornøyd med resultatet….det var helt for jævlig dårlig
Jeg satt pal foran dommeren jeg skulle til fordi jeg skjønte ikke hvordan jeg kunne beregne når jeg skulle opp. Når jeg så jeg skulle opp løp jeg og hentet katten, Cante til dommeren Reijers. Jeg vet ikke hvem som var mest nervøs katta eller meg
Plutselig forsvant han avgårde med Cante og viste han frem for flere dommere. Jeg fikk tildelt en medalje. Den var beste farge og vi fikk annen plass siden vi var så nervøse. Strålende fornøyde bestemte jeg meg for at dette vill jeg prøve en gang til. Noen velmenende perserutstillere sa at jeg måtte bade katten Så sagt så gjort til neste utstilling. Jeg hadde fått med meg shampo og minkolje som skulle være så bra. jaaaa minkolje….jeg så ikke at den skulle vannes ut med en del olje og 10 deler vann……kan dere tenke dere resultatet
Jeg skjønte ingeting han så jo ikke tørr ut og og var så fet så fet ut i pelsen.Og så sinna han var fordi jeg hadde badet ham. Jeg innså jo at oljen måtte jo ut. Jeg prøvde først med vanlig såpe……det hjalp ikke…
Jeg prøvde med grønnsåpe…han så like jævlig ut
jeg beygnte å få panikk nå hadde jeg badet ham 3 dager på rad og han spant bortover stuegulvet bare han hørte jeg kom…..
Og nå var det 2 dager igjen til utstillingen. Jeg prøvde til slutt både zalo og grønnsåpe sammen i enorme mengder og skylte, ja det føltes som i timesvis, men han ble faktisk FIN
Men om blikk kunne drepe…..Kvelden før skulle gå ut med søpla der forsvant han ut mellom bena mine og for avgårde. Jeg var ute å lette, men borte vekk var han. Om morgenen tenkte jeg at nå må jeg dra om 20 minutter og det skulle vel et mirakel til for at han dukket opp. Da hørte jeg noe nede i stallen og jeg tok på meg sko og gikk ned dit. Der lå Cante og rullet seg i hestemøkk. Det ble vel for mye for ham. Hva gjorde jeg??? Til helvete med det tenkte jeg trev katta under armen løp opp gredde ut det værste og dro på utstillingen. Da dommeren stakk nesen neddi pelsen hans for å kjenne om han luktet rent fikk jeg høre at han luktet så friskt og naturlig. Han skulle bare visst hva som hadde hengt fra pelsen hans bare noen timer før nemlig…hestemøkk
Ja på den utstillingen bestemte jeg meg for at jeg ville ha en skogkatt og fant min første skogkatt et par uker senere og dermed begynte ballen å rulle…..
Er det noen ander der ute som har noen morsomme historier!!!
Julie/legger ved et bilde av Cante gutten som aldri tilga meg helt all den badingen

Tja, jeg skulle egentlig bare få tak i en rød katt til niesa mi jeg. Hun skulle flytte hit fra Canada og måtte la sin røde katt være igjen der. Først fant jeg en fjøskatt- som ble med hit til mine da to huskatter fra før. Han bodde her til det var tre uker før de skulle komme fra Canada, så stakk han ut!! og kom ikke inn igjen.. to dager senere segnret jeg med han var borte for alltid (han var en liten kattunge og vi har mye ørn her) så jeg fikk litt panikk og ringte dyrelegen for å spør om de visste om noen med kull.. det gjorde de ett skogkattkull. Så da reiste jeg til bye og besøkte dette kullet, og Linus klatret opp i fanget mitt og der lå han.. Da var jeg solgt, så jeg kjøpte ham og tok ham med hjem.. En helt ny verden åpnet seg.. Den andre katten kom hjem en uke etterpå så da hadde jeg to.. Linus ble hos oss og Taidai flyttet tl Niesa mi :)

*leer* Haha ja så kan det gå när man inget vet.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Min datters katt, Tingoskattens Aina, er en katt med mye humor og hun er også ganske sær. Jeg kaller henne bare Purkeskinnet. Ellers blir hun kalt Lille Aina, fordi min datter heter også Aina.
Alle kattene skulle få marktablett og turen kom til Lille Aina. Hun er så trassig så den eneste måten og få i henne på er å sette seg på henne. Som sagt så gjort, jeg satt meg på henne og stengte beina bak slik at hun ikke skulle klare å rygge ut. Tabletten fikk jeg i henne og når jeg skulle slippe henne så kunne hun ikke gå. Hun haltet og haltet. Jeg ble helt kald og tenkte, kanskje jeg var for hard med henne. Lille Aina haltet opp trappen og jeg sto og fulgte med henne. Når hun kom opp i annen etasje og jeg ikke kunne se henne lenge så løp hun, Da var det ingenting feil med henne nei. Så dette var Lille Ainas hevn.
#0 Härlig historia Julie!
Måste berömma dig för att du inte gav upp trots allt… ;)
/Carolina

Hallo!
#5 jeg kunne jo ikke det slik han så ut og han kunne jo ikke gå ut slik ha var så der måtte jeg bare bite tennene sammen, men det har fått meg til å tenke litt på det at dommerne er så veldig opphengt i pelsstelt. Morsom historie brita! katter er lure!!!Det må da være noen andre der ute som også har noen morsomme hsitorier???
Julie