Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 1017 ggr
Misskatta
0

NERK, Örebro:Hur har det gått?

Hur har det gått för er alla som är där ?skulle vara kul med lite resultat…Skrattande

SirMaxwells
0

S*Sir Maxwell's Falcon EX 1 av 5, grupp 4 klass 12 Jag är jättestolt och grattis till honan som tog BIVet.

/Lisbet

Mindfields
0

Grattis Lisbet! :) O ägaren oxå! :)
//MR

Fairyhearts
0

#1 Grattis! Det måste kännas kul, ex 1 av 5 det är ju jättebra!
/Marie

Runsviks
0

Grattis till Falcons resultat, ska bli spännande att få se honom "live" en vacker dag. Kan tänka mig att Gittan, Greta och Sylla är jätte stolta över grabben. //Kristin

Juliette-
0

Han är ju jätte fin! Grattis till de fina resultatet förstår du är stolt!

SirMaxwells
0

Tack alla, ja jag är jättestolt, det är alltid en svår grupp, gr 4 och ungdjur brukar det finnas många av, han är lite urvuxen just nu så jag blev mycket stolt när jag fick besked om hans placeringGlad

lynxeyes
0

Hehehe Lisbet o du som var såååå rädd att han tom skulle bli MB *blinkar* jag saaaa ju det att det skulle gå bra!!!!!

Grattis kram // Sophia

Restless
0

Grattis! Vad skoj :)

Zarkeshas
0

Grattis! Skoj med en Ex 1 i den gruppen. :)

Theernligans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ! Grattis ,

ja vi såg på Sir Maxwell´s Paradis / Moa också  ex 1 av 5 honor dom var 8 sammanlagt i  grupp 4 junior på den utställning

vi var såååå stolta över vår Moa busungeKyss

Hälsning Gunilla

Bengan
0

Grattis till fina resultat i Örebro.

Mvh Bengan

Frostvikarna
0

Nu är vi hemma oxå, efter ett snökaosigt väglag.. För vår del tycker jag det gick väldans bra. S*Silverfårans Bombadil grupp 4 klass 10, blev ex 4 av 8 ungherrar. Han fick en jättebra bedömning. Det gick bra även för S*Frostvikens Agnes, första utställningen i klass 9, grupp 7. Ex 4 av 8 där med..Inte lätt att vara 10 månader precis och tävla mot äldre damer. Även där väldigt bra bedömning, så jag är väldans nöjd…

fjellans
0

Vill bara GRATTIS till alla, men stackars er som har varit ute på vägarna nu i kväll, hoppas att alla har kommit hem välbehållna
//Rita

Eithels
0

Har precis kommit hem efter 4 timmars körning (samma sträcka tog i morse 2 timmar). Ett fruktansvärt väglad!

Tack NERK för att vi fick åka lite tidigare!

Min S*Milda ma Tildes Klara Solgull ställdes i klass 9, grupp 5 och blev Ex 2 av 5. Otroligt nöjd eftersom hon bara är 10 månader och 6 dagar och slog många fina honor…

Träffade MASSOR med trevliga människor dessutom.

jaanuska
0

Nu är vi också hemma efter snökaos i vägarna. Utställning var väldigt trevligt och bra organiseratSkrattande, som alltid.Vi är mycket nöjd i resultatet. Våran IP & EC S*Mighty Claw's Aragorn fick sin Cagpib och kanon bedömning i grupp 5,klass 6,från domare vi har aldrig haft förr.Våran nya hona S*Ulabrands Xante fick ex2 av 4 också med kanonbedömning i grupp 4,klass 12.Och sist men inte minst EC S*Mighty Claw's Garion fick HP,BIV-V,NOM-V och också kanonbedömning i grupp 3,klass 1.Vi har träffat så mycket vänner efter lång paus från utställningarna och jag har pratat så mycket att jag är hesGlad Kanon dagSkrattandeSkrattande

jaanuska
0

#14 Det var jättetrevligt att träffas Therese och se hur stora och fin "barnbarnen" har blivitKyss Grattis igen för resultatetGlad

Eithels
0

#16 Tack! Det var roligt att träffa er igen också. Glad Kul att se "farfar" live… Grattis än en gång och ledsen för att vi inte stannade kvar och kollade in panelen. Vi ville komma iväg hem och tur var det eftersom det var så besvärligt efter vägen.

Vi ses väl snart igen! /Therese

manlyckans
0

Vi har oxå kommit hem nyligen; usch och fy vilket väder! Nöjd och jätteglad är jag för mina resultat; Vicke som blev Champion idag och min lilla Loppa (S*Månlyckans Kärlek) gjorde utställningsdebut och blev Ex 1 av 2 Skrattande

Dessutom jätteroligt att träffa alla er som jag stötte på där! 

/Ann.

Teres
0

Min GIC S*Skvaderkatten´s Frej Tog sitt CACE.
jag är jätte nöjd eftersom all krage och päls började rasa efter jag anmält så klart. så jag tog Med han på bära eller brista. han fick en jätte fin bedömning och sitt CACE.

Sen vart min andra hanes barn S*Tailwaves Toledo ns22 ex2 av 3. Han fick verkligen en superbedömning. 
Vill även gratta Nettan och S*Anzus Audhumla ns0924 som tog CAC av 9 honor. och vart CHAMPION i dag.  Himlan är även mamma åt Toledo =)

hem resan tog 4 timmar. och ner åkte vi på 2. man ska nog vara glad att man kom hem.

Mvh

ChopSueys
0

Hej er alla! Stort grattis till era resultat. Var det någon av vår ras som tog hem den stora vinsten BIS? Man sitter här o hoppas på att rasen fick någon vinnare :)

SirMaxwells
0

Resultatlistan ligger redan ute på Nerikes hemsida, dom är otroligt snabba:-)

ChopSueys
0

åhhåååå så kul för våra skogisar…två BIS är inte dumt :)

Misskatta
0

Grattis alla till fina resultat….

erspers
0

Pust..resan hem var en pärs ..resan dit tog 3 timmar  o en kvart o hem tog det 4½ timme..snökaos o såg knappt nånting alls bitvis..men hem kom vi iaf..hoppas alla andra kom hem helskinnade också..hursomhelst så var våra katter med i öppna klassen för första gången o vår S* Erspers August sitt första CAC i konkurrens med 3 andra hanar o vår S* Erspers Alice fick EX4 mot 3 andra honor..visste redan innan att hon är lite liten o hon behöver växa på sig men det är bara att ta nya tag..Skrattande August var inte på humör alls så vi är mer än nöjda att han fick sitt Cert iaf..resten är ju bonus..men nästa gång……Oskyldig

Runsviks
0

GRATTIS alla!!! och skönt att höra att ni kommit hem ordentligt. Pussa på era katter nu och dröm snöfria drömmar.
Natti natt från Kristin
Snowstorm

Sagolika
0

Nån som vet hur det gått för Mezzo?

manlyckans
0

#26 Har du hela hans namn kan jag kolla…

/Ann.

erspers
0

# 25 kommer nog ha mardrömmar om spåriga oplogade vägar o snöyra sidledes så man knappt såg nåt i några nätter framöver men man kommer nog över det också förhoppningsvis Fundersam man kom ju hem helskinnad o så iaf Glad natti natti

//Stefan

Seerath
0

#26 jag gissar att du menar S*Animaniacs Inside Man? vet att han iaf har smeknamnet Mezzo. Hur som helst, om det är han du menar: Om jag tyder resultatlistan rätt så blev han ex3 av 5.

Sagolika
0

Ok, ja det var honom jag menade.

Tack Seerath!

Zygots
0

Hej allihopa!

Ja, snökaos kan man ju lugnt säga. Vi som åkte var Helle och Daniella, S*Zimexis, Lotta, S*Långängen's och jag S*Zygot's. Jag körde både dit och hem då de andra hade "Firat" med skumpa. S*Aristo Lima'z Shiva Shandra kan numera titulera sig både SW och EC, så Helle och Danielle hade all anledning att fira stort!

Lotta åkte bara med som sällskap då hon inte fick med sina katter. Själv ställde jag min lilla silverhona S*Pax Beatissime som blev EX2 av 6, grupp 7, klass 9, inte illa pinkat…=)

Så skulle lille S*Zygot's U-Manek, som numera bor hos pia, S*Tailor Hill's, ställas för första gången, grupp 3, klass 12. Han blev EX1, av 3, BIV och NOM, gissa om jag var glad!

STORT GRATTIS Pia och U-Manek. Det gjorde det lite lättare att köra i snöstormen hem, det tog tid, men hem kom vi.

Nu hoppas vi på bra väder nästa helg då vi skall till Lilleström, Norge.

//Annika

Tinis
0

S*Celadon's Cassiopeia Schedir tog sitt första CACIB och S*SillyZone's Tequila Rose, som fick lift med oss, blev Ex1.Glad

Mylingens
0

Grattis till alla fina resultat! //Kaisa

mariamia
0

# 32 Grattis! Jag var allt förbi och kollade in "Pejan". Sen hämatde vi vår Neo som ÄNTLIGEN fick komma hem….!!!!

GRATTIS ALLA NI ANDRA TILL FINA RESULTAT!!!

/Mia S*Eklövet´s

Tinis
0

#34 Jo, jag hörde att ni varit förbi hennes bur. Synd att jag inte var där just då. Hoppas att Pejan visade sig från sin bästa sida, padda som hon är. Flört Lycka till med lilla Neo!

Bengan
0

För oss blev det två ABS då vi inte kunde åka på grund av sjukdom. Det kändes lite trist, men vi kommer igen till Surahammar.

Mvh Bengan

PS: Det var skönt att slippa köra bil snöovädret i alla fall.

S-Pax
0

Grattis till alla!

Var hemma kl. 1 på natten men resan hem gick bra. Efter en sådan kanondag som vi hade svävar man ju på små molnSkrattande . Vår hane S*Pax' Amor Vincit Omnia fick CAP, det är jag jättenöjd med eftersom pälsen rasade av honom efter kastreringen. Hoppas verkligen att den växer ut snart! Vår ragdoll (om man nu får nämna ragdoll på ett skogisforumFlört) S*Heros Diva blev BIS ungdjur med 10 av 12 röster. Helt fantastiskt!

Det var så kul att träffa en massa folk, men tänk att utställningen är så stor att man inte ens ser röken av vissa på hela dagen.

Finns det fler än jag som är löjligt förtjust i att återse katter som man har fött upp?? En höjdpunkt var verkligen att träffa Beatissime som jag inte sett sedan hon var kattunge. Jag blev så rörd att jag till och med fick en liten tår i ögatGlad.

/ Lotta

SillyZones
0

#32 Grattis, grattis till Tequila och till Pejan förstås! Och grattis alla andra till fina resultat!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

mozilla
0

Måste få skryta lite. "Mitt" barn EC/EP S*Animaniac´s Terry Talebearer blev BIS-Kastrat!!! Trots kraglös och mageSkrattande Ett stort GRATTIS! till Gunilla och Lasse!

Annika

EddaM
0

S*Eklövet´s Atos blev ex 4 av 4 i grupp 6 kl 11. Han fick en kanon bedömning och domaren var besviken på att han hade knick. Men jag e nöjd=)

Feztiz min huskatt, blev bästa långhåriga hona (av 6st) och NOM och i panelen vann hon över hanen med alla rösterna men mot korthåret "förlorade" hon, mot Jaffa, den vintrikaste huskatten. Men hon fick en röst och blev BOX. Inte illa får jag säga det och jag e gööööra glad=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

vettan
0

Grattis alla till alla fina resultat!!!!Skrattande

madelen_29
0

min katt bosse tog sitt första cert..

Tack alla kattvänner för en trevlig utställning…Grattis till alla fina resultat..

Fairyhearts
0

Grattis till alla fina resultat. Önskar man hade varit där om man bortser från vädret då.
/Marie

MissMikkus
0

Hemma vid 23.30 i natt, vaknade med sprängande huvudvärk efter att ha stirrat in i snön i fyra och en halv timme. Utställningen gick över förväntan för oss. Svea (Deimos Century Seamaid) tog sitt CAC i stor konkurrens. 7 honor i klass 9. Vilken pärs. Sen blev hon BIV och Nominerad också. Vår Aalbin fick sitt första CAP. Så nöjd och jätteglad är jag.

LittleL
0

Ja vädret kunde man ju varit utan. Inte kul att köra 30 mil i sådan snöyra. Men dagen var perfekt för övrigt. Båda mina katter fick kanonbedömningar. Nitro blev Ex 1 och det var kul att få bekräftat att han är lika fin som jag anser. Bedömingen var bara guldord, trots att han är helt pälslös. Har tappat all sin babyull och ser mest ut som en siames;) När domaren såg Märtha blev hon helt lyrisk, och blev verkligen besviken när hon kände hennes knick. Såå tråkigt, annars hade hon sopat mattan med dom andra:) Men Ex 2 blev det iallafall.

Och det var jättetrevligt att träffa alla Er, som man annrs bara "pratar" med här. Tack för en trevlig kattdag!! /Sylvia

Vettarna
0

En trevlig utställning med mycket fina katter att titta på.

Resultatet för mina katter blev:

S*Sannafjället´s Knockout,  EX1 och BIV i grupp 1, klass 11.

S*Vålbrändan´s Narnia, EX i grupp 7, klass 9. Är för tillfälligt utan päls och ser mest ut som en "Norsk Nakenkatt".

//Ann-Christine

Snusan
0

Var med som sällskap till Sylvia i Örebro och träffade en del av er som är med här Skrattande Grattis till era kissar .

MVH/ Suzan

S*Monastery Bay`s

guldparlans
0

Vi var där Cadillac fick sitt andra CAP och en superbedömning

Armani och Mizzy behövde båda växa på sig lite tonårsrangliga båda två…

//Maria

Dalwhinnies
0

Jag och Therese, Eithel´s åkte tillsammans och man är verkligen lättad över att bilresan ändå gick bra, även om det gick VÄLDIGT långsamt: 50-60 km/h nästan hela vägen. Jag har väl adrig längat efter Västerås med sina gatlyktor förut. Där visste man i alla fall att man var på en väg och inte på en åker Fundersam

S*Izawatha´s Dodge Viper blev ex 2 av 5 och jag är jättenöjd.

#40 "burgrannen" vill gratulera till Feztiz resultat! och hälsa till fina Atos också !!Glad

//Maja

Tita
0

Det var väl i alla fall tur att alla kom hem välbehållna det låter som om det varit en riktig pärs att köra bil i helgen.

Har bara 6 mil till Örebro men är nästan glad nu att man inte kom med för fy vad jag skulle ha varit nervös att sitta i en bil i busvädret .

[michaelalundgren]
0

För våran del gick det långt över förväntan!

S*Glömstaskogens Cypern - f 09, kan nu titulera sig som PREMIER (av 2).. Hon tog även BIV-K och NOM-K och som ända skogis i honkastrat panelen. Där fick hon 2 röster! *stolt*

S*Glömstaskogens Felicia - n 01, kan nu titulera sig som CHAMPION (av 4).. Det var 3e raka :) Så stolt över våran tösabit.. Jörgen var inponerad över prepareringen på en så vit katt (vanfärgad).. Och då skulle han veta att hon kissade på sig på morgonen :S

S*Tam-Trions Big Red - d 09 23 - Ex. 1 - Han var ENSAM kattunge grupp 6! Kan ni tänka er det? Höll på att smälla av när jag såg det..

Sen så var även S*Glömstaskogens Giancarlo med på utställningen (kom ända från Gotland). Han blev tyvärr Ex. 3 Då han är lite för liten.. Och det kan vi hålla med om!

Bilden är på nu PR S*Glömstaskogens Cypern, NFO f 09

Sissi
0

#51 Cypern är såååå vacker!

Men här kommer en på Prinsen också!

// Sissi - Prinsens uppfödare *ler*

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sissi
0

Här kommer en bild på hans syster S*Tam-Trion's Juicy Fruit som blev Ex. 1, BIV & NOM i klass 12, grupp 5.

//Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Restless
0

#52 och #53: De är så fina :) Grattis till fina resultat!

Tinis
0

Instämmer med föregående skribent. Tuggummikullen kan du vara stolt över, Sissi! Det var jättekul att få se dem alla fyra i Örebro.Glad

LosGatos
0

Min avkomma CH S*Los Gatos Eldarion, NFO d 09, kan numera titulera sig Internationell Champion! Han var jätteduktig trots att han är "lite" hanig just nu. Hans syster S*Los Gatos Esmeralda, NFO g 09, (bilden) blev 6:a av 7 st. Hon fick en jättebra bedömning och en helt rättvis placering. Hon har "förmågan" att spärra upp ögonen så de blir klotrunda när hon blir uppspelt…

#55 Missade dig och Pejan totalt på utställningen. Blir så arg på mig själv! Hoppas jag får möjligheten att träffa er på någon annan utställning. Grattis till hennes första cacib!

//Katarina

Tinis
0

#56 Grattis till Eldarions IC-titel! GladJag var lika vimsig jag, för jag missade er också.Flört För oss var det lite stressigt i början. Jag satte in Pejan i buren och gick till damrummet. När jag kom tillbaka efter några minuter så hade assistenten redan hämtat Pejan så då var det bara att springa till domarbordet. Jag hann precis fram i tid… och sen kom Maggie och Roffe förbi…