Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1856 ggr
Dinis
0

Brutit klo

En av mina älsklingar fick panik i transportburen..
När han kom fram efter att ha gömt sig under sängen(har flyttat) så såg jag att han hade blod på framtassen.
Titta på tassen och han har brutit en klo, enda längst in. Fick bort blod och det blödde inte mer. Han verka inte ha ont. Han går som vanligt och är pigg.

Tyvärr…så tänkte jag att jag avvaktar(dumma mig), tog mig en titt ikväll och kände lite och då reagera han. Stackaren har ont:(
Men jag tycker inte direkt att han verka svullen, kunde inte direkt se pulpan.

Så imorgon blir det att ringa veterinär..

Har detta hänt någon av er? Har klon växt ut igen?

LaSadie
0

Har klippt kaniner i pulpan och dom växte ut igen. Vet ej med katt

vettan
0

Ja det hände min gamla hankatt när han parade en gång. Han bröt klon långt in. När honan åkte hem var han oehört slö och hade fått en infektion. Han fick äta två pencillinkurer på rad för den gav sig inte först:-(

Men han blev frisk o kry o klättrade i träd senare på våren som den värsta skogkatt, men vi missade lite utställningar där på ett par månader

/Rosie

Dinis
0

#2 Oj, då ska vi verkligen åka iväg till veterinären och kolla upp det så han inte har någon infektion eller få det behandlat så snart som möjligt.
Var pulpan helt synlig? Växte klon ut igen?

blondifire
0

I somras förlorade min Leo 2 klor i närkontakt med en hund. ringde o rådfrågade vet som sa att så länge det ser ok ut o inte blöder skulle jag avvakta. klart han ömmade ett bra tag om man rörde det men idag har han nya klor där,utan att vi behövde åka in..

S*Winsnes Wilda

LittleL
0

En katt hos mig fastnade i rastgårdsnätet och slet bort hela klon. Han ömmade inte ens och det blödde inte speciellt heller men jag åkte till veterinären för säkerhets skull. Veterninären gjorde rent och sen "brände" han med något som liknade lapis (som man använde förr). Detta för att sluta till pulpan så att inga bakterier kom in. Läkte jättefin och han var aldrig öm på tassen, tog inte lång tid innan den växt ut igen.

/Sylvia