Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 1381 ggr
vettan
0

Första snön i år!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Katterna jätteglada och for rundor ute i trädgården i nysnön. Underbart att se, jag blir så glad. Skrattande Sir Maxwells Yatsie älskar snön, hon leker för fullt fastän hon är dräktig  i 5:veckan./ Rosie

Runsviks
0

Vad härligt att du äntligen fick din snö och hoppas du får behålla den ett par dagar. Men var försiktig om du ska ut i trafiken… otäcka olyckor ni har haft nere i skåne idag.
Vi i norr har fått det kallt, idag omkring 10 - 15 grader och solsken.  //Kristin

Mylingens
0

Nu ikväll har vi -4,5 grader i södra skåne, och ett vitt täcke ligger över landskapet, härligt! Katterna gick ut i buren idag och tittade förundrat på de stora snöflingorna som föll utanför. När det sen började blåsa och flingorna virvlade in så började de hoppa och studsa och försökte fånga flingorna. Det var så härligt att se dom!!! //Kaisa

Tassemarkens
0

Vilken härlig bild & vilken härlig katt!!!!

Gillar verkligen Yatsie's härliga look.

Ge henne många värmande nospussar KyssKyss Kyss
och önska henne lycka till med "magen"

Ylva & Tassemarksgänget

Tita
0

Hehehe härligt !! riktiga vinterkissar du har Skrattande o vilken blivande morsa sen men bra att hon håller kondisen i trim inför förlossningen Flört

Tita
0

PS här fick vi också vår första snö för i år i Lördags

Mylingens
0

Jag tog ett foto genom köksfönstret mot katterna i uteburen, i den första snön för denna säsongen. //Kaisa

av Edelmann(N)
0

Jag tog bilder här på fredag. Nu är det 13 minus grader….usj

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

av Edelmann(N)
0

et till…

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

av Edelmann(N)
0

här ifrån sommaren… Våran nya rastgård är snart färdigt här.

Vi bygde den nya rastgården utanpå den gamla som ni ser.

På våren lägger vi tak Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Tita
0

#6 Dom ser så förundrade ut =) typ…. Vart kommer det där vita ifrån ?? o vad är det för något ……

Mylingens
0

Här är vår S*Mylingens Winema ute i den första snön, det var spännande tyckte hon! //Kaisa

Yasmine
0

Ingen kan vara lyckligare än jag över snönSkrattande Nu har vi äntligen fått ljust på dagarna.

/Lisbet

Zarkeshas
0

Ser härligt ut med så mycket snö och vackra katter i det! Här på balkongen blev det inte mycket mer än ett tunt lager igår, som har frusit till idag, men katterna tyckte att det var spännande iaf. Molly var först ut…

# 12 Ja, ljuset är ju en klar fördel…

lynxeyes
0

Hääärligt med gnistrande snö, hög klar luft o soool äntligen :) Försökte mig på att fota lite… men Poss ville bara in…. han tyckte inte det var skoj…. blir ju inte riktigt lika naturligt när de går i sele som för #0 i deras stora härliga inhängnad *fniss* Men här kommer iaf en bild på Poss där man åtminstonne ser hur lång o pälsad han är ;)))

Nu är det dock mulet igen o snöfallet hänger i luften, får väl se om vi får ett par cm till, blir det bra väder i morgon ska jag göra ett nytt försök….

lynxeyes
0

Här kommer en bild till, denna på lilla "Fluffo" (S*Lynxeyes Painted Lady) som tyckte det var betydligt roligare ute i snön :))

lynxeyes
0

Och ett till på "Fluffo" ;)))

Mindfields
0

Bidrar med "Skåne i snö-bilder" o lägger upp en bild på Cactus som jag för nån timme sen :) Han gillar ju snö, fånga snöbollar i luften o plöja genom drivor.. Bambi däremot.. fattade inte vad som var så roligt… o inte begrep hon hur man gick i sele heller ;) Övning, övning…

vettan
0

Härlig med alla foto. Har själv varit i Brösarp idag och inte hunnit fota i det fina fm vädret.Ledsen Men det kommer väl en dag imorgon.#14 här är syrran dock mycket rörelse i bilden o snö. Inte lätt att fånga detta yrväder!!
#3 Tack jag ska pussa mycket!! den är väldigt rund o go nu.
#1 ja vi tar det lugnt, väldigt förädiskt ute eftersom vi har så vått innan.

Sol-Mone
0

Vilka fina bilder. Det är så mysigt med katter i snö.

Bidrar också med en bild

mariamia
0

Tog denna bild alldeles nyss, utan katter dock. Utsikt från vår balkong ut över sjön Boren i Motala!

/Mia S*Eklövet´s

Mylingens
0

Idag är det ett underbart vinterväder i skåne! Solen skiner och det är kallt! Efter alla tråkiga trådar och påhopp här så vill jag lyfta fram den här tråden och visa våra vårblommor i trädgården som kämpar på under snön. De har blivit lite tilltufsade av kylan och snön men de lyfter sej igen. //Kaisa

Mylingens
0

…så här såg det ut förra våren när vi flyttade ut till vårt hus! Visst längtar man ändå dit nu även om vi har fint vinterväder för tillfället. //Kaisa

vettan
0

Vill se mer snöbilder!!!Skrattande Här är DK La Forets Olivette

Zarkeshas
0

# 22 Åh, vad härligt det ser ut. Kan inte solen och värmen komma snart! Snö och ljus i all ära, men jag kan lätt leva utan det… Vill ha vår nu! :)

Zarkeshas
0

#23 Ingen snöbild, men en hälsning till faster Olivette från Hebbe lelle… :)

Mylingens
0

Aaaaah…så underbart söt lille Hebbe är! Jag sa just till Peter igår att nästa gång vi ska ha in en ny hane så vill jag jättegärna ha en röd hane utan vitt, creme är helt ok oxå. Men just nu behöver vi inte fler hanar annars hade jag ringt dej omgående! //Kaisa

Runsviks
0

Vi har haft snö ett par veckor nu men jag måste bara få visa vår S*Runsvik's Lovis på promenad. Vi har haft en härlig vinterdag med ca 10 minusgrader.

Hel underbart foto och kattunge#25

//Kristin

lynxeyes
0

Okej, okej #23SkrattandeHär kommer två snöbilder till först ut vår kastrat S*Granitkattens Alfons (lite suddig bild :))

lynxeyes
0

Och nummer två…. DK*La Forêt's Ozzy Osborne gömmer sig i granhäcken… vill inte alls vad matte vill *fniss*

Carrocs
0

Här är en bild på Cornell från igår, när han var ute i snön och myste…*ler*

Carrocs
0

En till bild på snöskogisen

Carrocs
0

Den sista bilden, jag lovar….*ler*

Loas
0

#32 va stor han blivit!! kikade på honom när han var mindre Gladjätte fin

jaanuska
0

#30-32. WOW Vilken snygging. Vi är så stolta att vår Aragorn finns i stamtavlan. Här kommer en bid på honom (tagen 2004)

jaanuska
0

… å en bild på brorsan Kocoum från samma år…

Carrocs
0

#34 Aragorn är sååå fin, jag gillar hans look!

Just, det, Aragorn är Cornells morfar för er som inte vet det! 

Tyvärr har Cornell en brist som gör att han inte kommer gå vidare på kattutställningar, nämligen en rejäl bump/stop i profilen.
Synd, för jag hade velat ställa ut honom mer än vad det blir nu…