Diar igen?!
Fick en kattunge för ett halvår sedan och då ungen var 4 månader fick hon lämna sin mamma för att flytta till Norge. Pga olika omständigheter kom hon tillbaka då hon var 6 månader. Mor och dotter kände genast igen varandra och började sov och äte ihop precis som de gjorde innan ungen åkte. Men så fick jag se detta här om dagen: Ungen har börjat dia på sin mamma igen. Hur vanligt är det? Borde inte mamman säga ifrån vid det här laget? Det har våra andra honor gjort efter så lång tid.
Bildbevis
fast diar eller snuttar hon eg? har nämligen yngre katter här som gör så både på en av honorna och på kastraten..
S*Winsnes Wilda

Är ungen en skogkatt?
#1 Jag kan ju inte garantera hur mycket eller ens om det kommer något ur honons spenar, men honan ropar på ungen som kommer springandes och så lägger sig mamman ner så att ungen kommer åt att suga på spenarna. Hon suger rätt bra dessutom för hon smaskar ordentligt.
#2 Ungen är en korsning.

#3 misstänkte det. Kan hända den bäste. Löpande honor kan vara VÄLDIGT sluga när det gäller att smita under löpet.

Du behöver inte vara orolig, helt normalt. En del honor, kastrerade eller inte tycker det är hur mysigt som helst att låta halvvuxna eller ibland fullvuxna katter "dia" dom. Jag har själv en kastrathona som aldrig haft kull och hin lånade gärna ut sina tuttar till min ena ung hane.

Här är en annan hona som jag hade, hon tog till sig en inköpt hona (den svarta) och hon fick glatt tutta, katten som ligger och tuttar brevid är hennes då 1 åriga dotter, samma katt som på bilden #5 ovan låter hanen Arch tutta :)
#5, #6, #7 Vilka otroligt gulliga bilder!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
. Perla älskar sin Leo o han lägger villigt upp sig.
S*Winsnes Wilda

Min Skorpan snuttar min vita skogis i kragen, varje kväll, när vi ska nanna
mig äter hon på
lite försiktigt med framtänderna, bara så söt
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus