Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 613 ggr
mariamia
0

Parningsavgift?

En hypotetisk fråga: Vad gör man om inte får parningsvgiften som överenskommits i ett parningavtal? Var vänder man sig och vad kan hända?

/Mia S*Eklövet´s

Runsviks
0

Har du redan skrivit på och lämnat ifrån dig registreringsanmäln? Annars så håll på papperet tills du får pengarna. Då kan inte honkattägaren registrera kattungarna. Hoppas det ordnar sig. //Krisitn

Mylingens
0

Jag säger som #1, skriv inte på registreringsanmälan förrän du har fått pengarna. //Kaisa

maximus
0

Hejsan

jag tycker att du skulle fått betalt innan parningen skett

det är väl därför det heter parningsavgift

mvh Annette

lynxeyes
0

I mina parningsavtal skriver jag att betalning skall ske när honkattsägaren vill ha papprena för registrering…. inga pengar = inga påskrivna papper…

// Sophia

mariamia
0

Jag menade ev kattungeavgift.

OM man skrivit ex skall betalas för kattungar överlevande 5 veckors ålder…

/Mia S*Eklövet´s

WesthKiowas
0

Jag skulle inte skicka något påskriven registeringsansökan innan jag fick pengar för kattungarna. I dagens läge får man stamtavlorna ganska snabbt så det gör inget om man håller på pappren ett tag.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

majema
0

Håller med alla tidigare. Man skriver inte på förrän pengarna har kommit.
Om man har skrivit på men inte fått pengarna, då är det nog värre. Kolla ev med Sverak, de kanske har råd att ge.
/Marie

Awanathas
0

Men ponera att det skulle hända följande:

Man kommer överens om att avgiften skall betalas när ungarna är 4-5v gamla, när avgiften är betald så skickar man regpapprena till uppfödaren.
Men säg att uppfödaren struntar i ett betala och sen skriver under papprena själv med hankattsägarens signatur.
Vad gör man då?

Nu vet jag inte om detta har hänt någon, men det finns säkert något exempel?

Jag tycker att man skall kontakta sverak omgående om avtalet inte fullföljts av den andre parten!

/M

SillyZones
0

Men vem vågar göra så egentligen? Då är du ju förevigt "portad" i kattvärlden, det är ett som är säkert. Jag utgår ifrån att man vill göra rätt för sig.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Awanathas
0

ja jag skrev ju att jag inte visste om någon råkat ut för det.
men man vet ju aldrig :)

det finns folk till allt.
dock skulle jag ändå höra av mig till sverak samt till uppfödarens kattklubb för att kolla upp om reg.anmälan ändå inkommit.. man vet ju aldrig. :S

guldparlans
0

Spårar inte denna tråden inte ut lite nu va?!? Skriver man under med någon annans namn så har man brutit mot ganska många lagar eller regler och då är det nog mest synd om den som har gjort sitt livs "största" misstag och då pratar vi om något helt annat än att inte betala parningsavgift i tid.

//Maria

Juliette-
0

Om en betalning inte skulle ske eller på rätt sätt och man använt sveraks avtal måste väl dom kunna hjälpa än eller?

Awanathas
0

nja spårar ur och spårar ur..
jag sa bara "ponera att det händer"..

menar inget skulle förvåna mig direkt eftersom det finns folk till allt :S

ja sverak borde def. kunna hjälpa en om det är så att honkattsägaren inte vill betala,vägrar betala,väntar med att betala trots skrivet avtal.

/M