Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 212 ggr
Eydimork
0

Två i samma klass?

Är det lämpligt att ställa ut en hona och hane i samma samma grupp (t ex svart m vitt)? Tävlar de mot varandra om de är olika gamla eller hur fungerar det. Hinner man eller ska de in samtidigt?

Juliette-
0

De beror på katternas ålder.. Om BIV blir de motståndare men NOM blir de endast motståndare OM de är klass 11,12 annars är de skilda NOM. BIV kan även göras för klass 11,12 försig och vuxen försig?? Rätta mig om jag har fel jag har ju ställt hane i klass 5 mest och de är inte ofta de är mer än 3 totalt

klassbedömningen och placering görs könen skilda :)

Uffe
0

Honor tävlar inte mot hanar som vuxna utom om BIV (SVERAK)

Eydimork
0

Aha, jag förstår…tror jag *skratt*

En är då 9 månader och den 7 månader. Vilka klasser är det tro, hmmm…dags att läsa på Generad

Juliette-
0

Båda dina katter går i klass 11 fram till 10månaders ålder

Eydimork
0

Hmm, hur blir det tidsmässigt, hinner man?

Juliette-
0

Med den som är 9mån kan de ju vara svårt att hitta en utställning innan 10mån.. men vad spelar de för roll sen kommer klass 9 och den kan få cert Flört de gör ju inget om de skulle gå i olika klasser dagen till ära heller..

De beror ju lite på vart du bor med de är ju ofta lättare att komma med högre upp i landet och längre ner måste man vara snabb :)

Eydimork
0

Det jag menar är allså att då utställningen är då har katterna hunnit bli 9 resp 6 månader, det är de alltså inte nu. Och tidsmässigt så menar jag på själva utställningen, om det blir stressigt Glad

EddaM
0

Har de samma grupp så kommer de gå hos samma domare. Domaren har ju burar bakom sig, du kan ju hämta den ena när den andra är färdig bedömd. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Juliette-
0

#7 Aha förlåt jag missuppfatta..
Som sagt de kommer gå hos samma domare men visst kan de bli lite stressigt när båda går i klass 11 men de klarar du fint.. Å annars är de ju bara säga till domaren ge mig 1min jag ska hämta min andra ;)

Eydimork
0

Ja då får vi se hur vi gör, tack!