Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 573 ggr
Tita
0

Det går lite trögt nu ....

På kattungefronten det är flera som har ringt och ska höra av sig igen men sen hör man inget mer.

En av 4 killar har hittat ett nytt hem  dom andra killarna blev 13 veckor i dag.

Det viktigaste är endå att dom kommer till kärleksfulla varaktiga hem men jag tycker endå det gått trögt mot vad det brukar ……..

Hur har det gått för er andra ??

Juliette-
0

Usch de låter inge roligt.. mina ska ju födas om 3v och jag hoppas verkligen fler tänkt skaffa katt till våren vet några till som har de trögt nu och många verkar sitta på pojkar

Tita
0

Nej man hoppas ju det ska lossna snart, tänk om man sitter här om ett år med 4 hanar i lägenheten inkl den vuxna jag redan har då Räcka ut tungan hehe

TailorHills
0

Kan bara hålla med, av mina 4 som blir 13 veckor i morgon, så är det bara en av pojkarna som flyttat hemifrån.
Den andra gossen kommer att flytta i början på februari, men båda flickorna är kvar otingade.
Det är precis som du säger många som ringer och som ska höra av sig igen, men….

/Pia

Tita
0

#3 ja det är jobbigt, men det verkar vara tufft nu eller kan det bero på vart i landet man bor också tro ??

knoxville
0

Hej! Jag fick tyvärr åter bud på en hane i förra veckan som har vait bokad sen han var 5 veckor … Han blir 16 veckor på Tisdag Så jag hoppas att jag hittar ett bra hem till han ! Eva

Tita
0

#5 Ja men tjejen blir deffenitivt inte avbokad Skrattande hihih

knoxville
0

#6 Nä hon blir ju inte det :) som tur är hihi

Tita
0

Problemet är att jag börjar bli så fäst vid Founders nu för han är så genomgo i sättet kommer springande fram och vill upp o kela så fort man kommer i närheten & spinner  så hela han vibbrerar =)

Så ju längre tid dom går kvar desto svårare blir det när dom väl ska flytta risken är då stor att han blir kvar ….

knoxville
0

#8 ojdå så du menar att lill stupan får en grabb :) ?

Tita
0

Hehehe ja två i så fall =) men jag SKA sälja honom, även om det kommer bli skitsvårt Gråter

knoxville
0

#10 Jag förstår hur du känner dej & det blir inte lättare ju längre dom är kvar..Hoppas du hittar ett bra hem till alla tre :)

Tita
0

Ja man får verkligen hoppas .

knoxville
0

#12 Det så fina killar du har så får snart sålt dom !!

Mylingens
0

Jag tror det beror mycket på att det precis har varit jul och folk har inte så mycket pengar nu och vågar kanske inte boka katt för tillfället. Januari är den sämsta månaden för alla försäljare så det kan väl även vara så i kattbranshen, tror det lossnar snart igen. //Kaisa

knoxville
0

#14 Jag kan hålla med om att det är inte lätt få sålt just nu ! Men sen tittar man på annons sidor & hittar Äkta Norskskogkatt

kattungar/i annonsen står det  nu får ni chansen att äga en Äkta Norskskogkatt

lev vid 12 veckor pris 2000 kr / Eva

guldparlans
0

#15 Har oxå sett vit äkta skogkattungar för 2400 kr med stamtavla men tyvärr förtäljer inte annonsen att kattungen är döv..

Men det  kan man ju räkna ut kanske om man både ser att katten är vit och att priset är så rejält nedsänkt//Maria

knoxville
0

#16 Jo förstår att en del går ner om kattungen är döv../ Detta var inga vita kattungar ! Eva

Tita
0

Ja det är bara att hoppas på att det lossnar.

Tita
0

# 14 kan nog vara en orsak helt klart.