Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 399 ggr
RolfH
0

Nytt i SVERAK

BOX - bäst i motsatt kön - är fr o m 1 januari 2007 borttaget på SVERAK-utställningar. Nu blir det BIS hona och BIS hane. BIS = Best in show.

Detta är ett nationellt tillägg.

SillyZones
0

Bra!Skrattande

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Juliette-
0

De låter bra Skrattande

Eydimork
0

Då känner jag som gammal hundmänniska igen mig bättre Skrattande Fast där heter det visserligen BIS och BIM (bäst i motsatt kön) fast det kanske kommer det med Flört

Juliette-
0

#3 Ja fast BIR, BIM är ju i den egna rasen..

BIG i gruppen (BIG1,BIG2,BIG3,BIG4,BIGR)

Å BIS bland de tio bästa totalt..(10 olika typ/användningsområdes grupper)  BIS1,BIS2,BIS3,BIS4;BISR Skrattande

Så jag som hundmänniska ser ju ingen likhet i den nya reglerna med hund iofs har vi ju BIS veteran, valp, ev junior å vuxen men de är ju inte könsuppdelat

Midlands
0

Härligt!

Hoppas även att dom ändrar ungdjur/junior i framtiden,så att dom tar ut både en hane och hona till panel.
Det blir långa paneler kanske men rättvist=)

/Tanja

EddaM
0

Fast huskatterna har kvar sin BOX.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

#3 jag är nog lite korkad i dag, men det är ju just BIM (BOX) som försvinner

Uffe
0

#4 Inom SVERAK kora man nu inom varje kategori
BIS Vuxen Hane
BIS Vuxen Hona
BIS Ungdjur
BIS Junior
BIS Kstrat Hane
BIS Kastrat Hona

Hur man har tänkt att det skall koras Seniorer och Veteraner har jag inte fått kläm på ännu, jag tycker det är mycket märkligt att inte huskatterna omfattas av det nya beslutet

Runsviks
0

Var på SVERAK kan jag hitta om att BOX är borttaget?
Jag håller på att lägga ut på klubbens hemsida om de nya reglerna. //Kristin

Uffe
0

Mig veterligt så kan du bara hitta det i årsmötesprotokollet

Runsviks
0

Tack #10 Uffe. //Kristin

Uffe
0

JAg har tidigare uppfattat detta som ett nationellt tillägg, men nu har jag läst FIFes utställningsregelr. Det är i stället ett nationellt tillägg som är borttaget

Runsviks
0

SVERAK har inte ändrat på den här sidan (se länken) när det gäller BOX och BIS. Se steg 4. Men jag hörde ryktas i fjol att det skulle bli ändring fr.o.m. i år. Någon som vet säkert. //Kristin

SVERAK

Uffe
0

Ja det är så. Att inte hemsidan är uppdaterad kan inte ta bort ett årsmötesbeslut.

Om du går in under "Om SVERAK" och sedan ärsmöte så finns årsmötesprotokollet där, minns inte nu vilket nummer motionen hade

Uffe
0

#13 jag gav dig ju en länk till årsmötesprotokollet, där står det svart på vitt

Uffe
0

Det är Motion M37 på sidan 19

Runsviks
0

Tack igen… jag kollade med de som var på utstlläning i helgen och jag har läst protokoll-länken du gav mig tidigare. Jag har även slängt iväg ett mail till SVERAK om att de kanske bör uppdatera. //Kristin

ronjo
0

Det står om BIS & BOX i senaste SVERAK-tidningen

WesthKiowas
0

#6 Beror det inte på att det är hårlagen som tävlar, korthår mot långhår. (så boxen står för bäst i motsatt hårlag, inte kön) Sen är det inte en internationell kategori utan en nationell kategori så att klubbarna själva får bestämma hur de vill göra. Är det någon som har mer koll på det än mig? Stämmer min förklaring? Flika gärna in och rätta mig om jag har fel…

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Uffe
0

#19 Klubbarna får inte göra hur de vill, det står i SVERAKs utställningsregler hur det skall gå till