Mina kissar
Ganska ny på den här sidan, vill gärna dela med mig av mina fina kissar.
Först ut Tibbe (Tiburtius) - orsaken till att jag är intresserad av Skogisar
.
Avkomma till Rockringens Johnny Rotten. Mamman (som jag inte kommer ihåg namnet på och inte kan hitta pappren) hade stamtavla men smet ifrån p-pillren så fader okänd. Mycket älskad av oss, men fick inte bli äldre än knappt 2 år (2001-2002). Saknar Kungen av Malmbacken än i dag.
Sen vår gosekatt:
1 1/2 månad yngre än Tibbe, född mellan taken på ett stall. Stod med alla fyra tassarna i matskålen när vi hämtade honom. Svedensborgs latmask idag - 8 1/2 år gammal ligger han helst inne och sover hela dagarna på vintern.

Välkommen hit med dina kissar 
Det blev lite syftningsfel i din mening under Tibbe. Det låter som Tibbe är en avkomma efter Johnny Rotten, vilket han inte kan vara då Rotten endast har renrasiga avkommor.
Jag förmodar att du menar att Tibbes mamma var en avkomma efter Johnny Rotten. Rotten har inte haft så många kullar, så jag kan nog räkna ut vem som är mamma om jag vet vilken färg hon var, vilken ort hon kom ifrån eller hur gammal hon var ungefär.
Hälsningar Barbro, uppfödare av S*Rockringens skogisar och ägare till Johnny Rotten som tyvärr inte finns hos oss längre.
Du har så rätt, naturligtvis så är det ju mamman som är avkomman. Det var nog så att jag tänkte fel, trodde att även barnbarn var avkommor.
Jag var inne på Rockringens sida och blev lite ledsen när jag såg att han inte fanns längre - men jag antar att hade levt ett ganska fullt liv!
Jag har letat och letat, men jag hittar inte mina papper. Vi hämtade Tibbe i ett litet torp mellan Svalboviken och Eskilstuna, men om jag inte minns fel så var det sommarstugan och att hon annars bodde någonstans i Stockholmstrakten. Hur gammal mamman var vet jag inte, färgerna har jag för mig att var som Tibbes men inte så mycket vitt.
Återkommer om jag hittar pappren eller kommer på något mer!

Ja Johnny Rotten fick ett långt (skulle fyllt 15 nu i november) underbart liv hos oss. Hans njurar gav upp nu i september.
Om du hittar något mer får du gärna höra av dig om du vill ha hjälp, då kan du bara skicka ett mail. Han har inte parat mer än 2 honor i Stockholmstrakten, så det borde inte bli så svårt att få fram.
Vänliga hälsningar
Barbro
Nu har jag äntligen hittat mina papper, hade satt in dom i Burkens pärm.
Tibbes mamma var Skogsrået´s Adina (f 970424) - avkomma till Johnny Rotten och Tigeröga´s Emilia.
Stämmer det?
mvh Cathrine