Hur många kilo....
Hej!
Hur många kilo katt mat går det åt hemma hos dig i månaden?
Plus till hur många katter.
Mvh Malin
10 kg torrfoder + ca 1 bötmarksburk om dagen till 5 katter.
Shit det blir ju 30 burkar!!! 
Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Här går det åt ca 8 kg torrfoder och 2 kg nötfärs i månaden till 4 katter.
Malin
ca 8 kg torrfoder till 5 katter sen får dom nötfärs och kycklingfilé samt några Mjautetra.inte räknat på det ..
S*Winsnes Wilda

Oj, det har jag aldrig räknat på… Mest för att våra tjejer inte är superätare… Men nu går det åt en hel del eftersom Mim är dräktig…
Men dom gör iallafall av med 3-4 påsar med blötmat i veckan när vi har kommit ihåg att köpa det. Torrfoder finns alltid tillgängligt så jag vet inte hur mkt dom äter per vecka.

Jag har faktiskt inte tänkt på hur mycket torrfoder det går åt till mina 3 katter. Men blötmat ungefär går det åt en hel del av men här går det åt massor med torsk från Findus samt en del kycklingfilé. Mina katter är mycket bortskämda och jag ger dem alltid vad de vill ha i rimliga gränser.
jag sätter datum på torrfodret när det köps så jag vet hur mycket det går åt,bra o veta
.
S*Winsnes Wilda
Hmm, rackarns vad duktigt! Det ska jag också göra nästa gång.

#6 Det var ju en jätte bra ide´
.ett sätt o hålla lite koll på pengarna iaf..
S*Winsnes Wilda
Nu är det skrämmande åtgång *fniss*
10 vuxna och 6 små äter 10 kilo på mindre än två veckor, normalt går det åt lite drygt en 10 kilos säck i månaden: till mina vuxna)
De får lite varierande kokt ägg, färser av olika slag och lactosfri matlagningsgrädde som godis samt en näve med vitamintabletter om dagen *ler*

# 10 OjojOj vad mat det går åt nu hos dig

Här går det åt 7,5kg PPP Delicate, 5 kg Hills W/D för de som skall bantas..hehe, sen kanske vi bjuder på ca 6 burkar blötmat i veckan
Jag vet faktiskt inte hur mycket våra katter äter - köper lite nu och då när jag kommer åt och har ingen direkt koll.
Man kanske borde ha det?
Jag har två kastrathonor som är matglada och en yngling på två år som inte är så värst intresserad av mat så honom får man muta.
Han tänker bara på kvinnor!
Numer pensionär i Nynäshamn
Här går det åt ca. 10kg torrfoder i månaden till 5st vuxna katter.
Nu på slutet har det gått åt mer då vi har haft 5st kattungar också.
Någon gång i veckan kan vi bjuda på antingen blötmat, fisk, kött eller något annat gott.
Har för tillfället bytt blötmat till katternas stora lycka, går nästan åt 2 burkar per dag. Verkar vara väldigt gott!
Torrfodret går också åt som smör i solsken just nu men det beror nog mycket på att min dräktiga hona äter väldigt mycket. Jag har 4-5 skålar med torrfoder men av någon anledning så är en av skålarna mer populär än de andra och är alltid tom när jag kommer hem från jobbet.
De äter mig ur huset…

Måste erkänna att jag har noll koll =) Köper mat när det behövs o det är ca en gång i månaden. Har Feztiz vunnit mycket foder så drygar det ut det vanliga och så. Brukade ge en blötmats påse varje dag men de äter inte upp det så nu får de det lite då o då istället. De vill inte ha blötmat helt enkelt. Och lite annat gott slinker i dem vid varje måltid med. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Hemma går det åt mellan 1,8 och 2 kg i månaden per katt räknat.
Dom får ett mått som rymmer ca 60g per dag/per katt. Ibland får dom några knaper extra.

Jag har två katter men jag vet inte hur mycket det går på en månad men det går tio kilo på tre månader.

Nu har mina katter börjat att äta lite mera torrisar så nu går det åt 10 kg torrfoder 2 kg nötfärs, lite fisk och kycklingfile` sen några påsar en port. med blötfoder i månaden.

Ca 10kg nog lite mera till 6 katter
cirka 1,2kilo till 2katter/månad
de äter runt 40gram var per dygn = inga storätare inte, och det är jag glad över.
Hade köpt 14 st tiokilssäckar förra året, och jag har 4 katter. Har nästan en full kvar, så de har ätit lite drygt en 10 kg-säck per månad.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#22öhh…4katter som äter 20kg på en månad??
10/4=2,5kg var per månad.
så varje katt äter nånstans mellan 80-90 gram ungefär?
det är DUBBELT så mycket som mina äter var. mina äter 40g var/dygn.
#23. Blir ca 10 kg per månad. (inte 20 kg)
Jag har yngre katter, bland annat en som varit kattunge under året. Det står alltid mat framme här, så de kan småäta när de vill. Men ingen av dem är speciellt kraftig/överviktig.
// David

#1 Du vinner nog! 10 kg om dagen är rätt mycket…
#25 Ha Ha Ha, självklart menar jag per månad! 

#26 förstod det, men det lät så kul, så jag kunde inte låta bli! Lite humor är uppfriskande.
Vet inte riktigt hur mkt kattmat det går åt här. Yngsta hunden klättrar upp på katternas stege till matbänken, så han står iaf för en del av kostnaden.
#22 varför 14kg säckar? jag har inte ens sett så stora säckar,vilket märke? jag köer 4kg säckar och jag är rädd att DE ska härskna!
#28 14 stycken 10 kg säckar på 1 år, knasboll.

#1 Sissi,, *asg* en 10 kg säck och en blötmatsburk / dag…. hehe njäää det tror jag inte… Lite skrivfel tror jag allt.. ;-)
//kram
#29 Okey 14st 10kg säckar=140kg
140kg/4katter= 35kg per katt per år!
35/12=2,91kg per katt per månad för DavidE`s katter.
DavidE`s katter äter alltså nästan 3kg per katt per månad ,medans mina katter äter 1,2kg per katt per månad
ser du nu skillnaden….??

10 kilo torrfoder (Hill's)räcker drygt 3 veckor för 6 katter.
10/6=1,6kilo per katt per 3veckorsperiod.
1,6/3veckor= 0,53kg/vecka
530/7=75gram om dagen..
stämmer det???
Zakko, vad ger du för foder? Eller har du väldigt små katter? 
Tror mina är storätare när jag läser den här tråden. Matglad husse och matglada katter.
// David
#34 jag ger Hill`s Natures best.
nej jag har inga små katter,jag har en norsk skogkatt och en perserkorsning,men de är små i maten…de har ALDRIG under dessa 4åren ätit mer än max 50g/dag var,men det vanligaste är cirka 30-40gvar per dag.
så här ser de ut: