Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett06-mat-leksaker
Läst 3973 ggr
Aldoran
0

Vattenfontän till katterna?

Vilken vattenbehållare tycker ni är den bästa?

Har ni provat flera olika?V

Vart kan kan köpa er fontän?

erspers
0

Vi har provat några stycken olika men den klart bästa som vi även använder nu är Drinkwell..Finns att köpa hos Becats medflera

//Stefan

Labolina_73
0

Jag har oxå provat ett par st, Catit och Drinkwell. Den sistnämnda är ju klart bäst.

Jag beställde min på internet.

//Linda

Trollkatta
0

Jag har bara provat en och det är Petmaster Fresh Flow Deluxe. Både jag och katterna är såå nöjda med den. Tyst, lätt att hålla ren och enkelt att byta filter. "Min" uppfödare (som oxå har en sådan) köpte den till mig på en utställning.

katter.nu gjorde tummen upp:

http://www.katter.nu/katter/tester/tillbehor/petmate_freshflow.htm

//Kattis

Humletassens
0

Vi har Drink Well Big Dog…rymmer nästan 10l vatten, kostade mindre en den för katt. Sen det possetiva med den är att det inte kommer in smuts i vattnet som den för katt. Antagligen för att kanten är högre, så vattnet är alltid renare i den än i Den lille vi har.

Vi kommer köpa en Big Dog till och ställa unden den lille och ta fram den när vi får misebarn.

darkisen
0

Vi har en Petmaster Fresh Flow Deluxe och är jättenöjd. Lätt att rengöra och lätt att fylla på och är tyst. Innan hade vi Cat It vattenfontän men den lät mer och var svårare att rengöra.

Gardens
0

här behövs ingen vattenfontän.

morgonrutin kl 06.00:

LÅDAN RENGÖRS

VATTENBYTE

UTFODRING

kvälsrutin kl 18.00

LÅDAN RENGÖRS

VATTENBYTE

UTFODRING

MikaelaPetersson
0

Jag beställde en i Torsdags. Drinkwell. Från swecat. Hoppas att den kommer imorgon.

LaSadie
0

#6 Även om vi ger katterna färskt vatten varje dag några ggr om dan så är katterna ialllafall och dricker vid vattenkranen i badrummet. Vi funderar på vattenfontän med för att slippa ha gastande katter utanför dörren om man har gått in i badrummet och glömt att vänta på någon av dom =)

Gardens
0

#8 jaha,va konstigt att de ändå går till vattenkranen i badrummet…

låter märkligt tycker jag.jag har läst i en bok att om katterna börjar dricka på underliga ställen ska man kontakta vetrinären..

Humletassens
0

#9 Inte alls konstigt , det är rinnande vatten. Och rinnande vatten är oftast friskare en stillastående vatten.

Katter är inte dumma, bara vi människor som inte förstår dom.

Om vi inte har vattenfontänerna igång utan bara vattenskålar så går dom ut i trädgården o dricker regnvatten…tydligen bättre en det vi serverar i stilla form :-P

mina
0

sedan jag började med vattenfontän har mina katter slutat att dricka ur kranen.händer någon gång ibland. // Marina

(har drinkwell)

Labolina_73
0

#9 ja men hm kranen kan jag ju inte direkt påstå som konstigt ställe?

Min älskar att dricka ur kranen,, jag har en drinkwell och nu oxå en nyinköpt frechflow deluxe, den har dom inte "greppet" riktigt men dom dricker ur både drinkwellen och ur vattenkranen.

//Linda

Gardens
0

men ni som har drinkwell och andra vattenfontäner,hur vet ni att katten dricker ordentligt?

här mäter jag upp 1liter på morgonen och sedan på kvällen mäter jag hur mycket de druckigt på 12timmar,sedan fyller jag på med en liter nytt vatten på kvällen och mäter på morgonen,innan jag byter igen.

min vetrinär tycker det är ett jättebra system för att hålla oll på att de dricker ordentligt.

dessutom är det mest vi människor som är fixerade på det där med fräschhet,kommer katen lös och rymmer dricker den ur vattenpölar osv,varken rinnande,kalt eler fräscht.

Skogslindens
0

Jag har en Freshflow. Superbra får jag säga. Mina katter komer gärna fram till vattenkranen både i köket och i badrummet, men det är inte för att dricka, utan för att de tycker att det är spännande att sitta och titta på.

På min vattenautomat sitter det en tank på sidan som man fyller med vatten den rymmer 0,5 liter. På så vis kan man se hur mycket katterna dricker. Jag fyller på den två gånger om dagen. Det funkar bra för oss.

Mvh //  Pia S*Skogslinden´s NFO.

Labolina_73
0

hm jag måste fråga,,, ni som har en freshflow och säger att den är så tyst… Obestämd vad jämför ni med då? min nya burrar och låter en hel del.. Rynkar på näsan supertrist tycker jag iom att jag ska ha den i vardagsrummet precis vid balkongen.  Det är ju omöjligt så som den låter.

//Linda

Humletassens
0

#13 Därför dom går ofta o dricker, betydligt oftare en om det stått en skål.

Sen får våra katter blötmat också, och får i sig vätska den vägen också.

Så ser inga problem med att dom inte dricker tillräckligt.

Liljeknoppens
0

Puttar upp tråden.

Jag tänker också köpa en vattenfontän, men jag vill ha en som är väldigt tyst. Efter som jag har sovrummet i rummet bredvid.

Freshflow, Drinkwell eller Cat it, vilken är tystast?

MikaelaPetersson
0

ingen aning. Men jag kan säga att freshflowen börjar låta när den bör fyllas på. Men det är bara bra! :) haha

Fairyhearts
0

Vet ej heller viken som är tystast. Men vi har en Drinkwell och jag tycker den är rätt tyst. Låter som sagt mest när man behöver fylla på och ibland när man gjort den rent så surrar den lite extra, då brukar jag dela den igen och sätta ihop den på nytt. Rätt lätt att göra ren även om det är några delar att ta isär.

#13 Är supernöjd med fontän och min katter dricker def mer! Det går väl alltid att fylla på fullt och sen mäta hur mycket man fyller på nästa gång. Sen vet man ju ändå inte vilka katter som dricker mest om man har flera. Så jag vet inte vad mätningen eg skulle göra för nytta?

/Marie

Liljeknoppens
0

#18 & 19 Tack för era svar. Det är ju bra att man hör när man ska fylla på.  Läste på Be-cats hemsida, att Drinkwell Pet Fountain Platinum, ska vara väldigt tystgående den rymmer 4 L. Någon som har en sån? Vill gärna hör vad ni tycker om den.

Seerath
0

#15 Det var konstigt, min är knäpptyst så länge vattennivån är nog hög, när den blir för låg så börjar det låta, Jag har Deluxe fresh flow av den större varianten.

zakko
0

vi har Cat Mate till våra katter-jättelätt att diska och göra ren!

finns nog på det flesta ställen-sök på google.