Vetegroddsolja?
Var köper man det?
Ska testa och ge till en hona vi har här hemma som lånar vår hane.

Fråga i Zoo-butiken eller ev. Hälsokostbutik
//Rita

Kan rekomendera NP vetegroddsolja som finns på zoobutikerna. Ges till honan med en vanlig doseringsspruta som man kan köpa på apoteket.
//Jessica
Varför???Vad ska det vara bra för?????

Jag har använt den tidigare för att jag har hört att det ska va jättebra för pälsarnas skull. //Kaisa

#3 Det stimulerar så att honan har lättare att börja löpa. Det fungerade på min hona i alla fall. I och för sig kan man väl inte bevisa det. Men hon fick vetegroddsolja i 5 dgr och på 6e dagen började hon löpa.
#4 Ska vara bra för pälsen också naturligtvis, oftast använder man väl den till det.
/Marie

Alla mina hundar får vetegroddsolja vilket ger en vacker och glänsig och tät päls. Mina katter däremot gillar INTE oljan utan de får istället laxolja och pälsen blir fantastiskt blank och fin av den. Laxoljan finns att köpa i de flesta välsorterade zoobutiker men säljs även på vissa kattutställningar till ett betydligt lägre pris.
/Anne-Li
Skillnaden mellan vetegroddsolja på hälsokost och zoobutik är att den första är´"renare" så att säga. Mina katter vill inte ha den från zoobutik men älskar den från hälsokost. Den är klarare och gulare i färgen.
/Lotta