Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 2493 ggr
[Hilo]
0

Nu är det klippt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha…

Ivus har börjat strila - Inga större mängder, men i en hyreslägenhet är detta ganska ohållbart - speciellt eftersom hall och kök får lida, och tapeterna gör sig bättre utan fläckar.

Så, utan några kullar får han dock gå vägen att bli kastrat.
Tråkigt men- nödvändigt..Rynkar på näsan

Sissi
0

Det var tråkigt! Gråter

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

[Hilo]
0

#1 Ja verkligen. Jag som faktiskt tänkt satsa på aveln och låta honom "gå runt" ett tag innan han vart kastrat, men men…
Det kommer fler hanar - även om förlusten på den här är synd..

Han kommer dock leva kvar här som kastrat och sällskapskisse..

Kronängens
0

Han är jättefin, så det är synd. Men det är ju svårt att hålla fertila hanar…

Kattilaforsens
0

Du har inte funderat på att ge honom en p-spruta? Om du nu vill använda honom i avel så kan ju det vara ett alternativ.

[Hilo]
0

#4 Har hört både bra och dåligt om det, så jag vet inte om jag vill chansa.. Sen vill jag ju inte gärna att strilandet sitter i och blir kvar efter en kastrering.. Att han kan bo kvar här är viktigast för mig, och vill ine behöva omplacera honom p.g.a. att han strilar..

shareza
0

gläd dej åt att ha en så vacker katt och bara njut av det,,,skit i alla kullar som kunde blivit,,,det är en stor lycka bara att äga denna vackra varelse,,kastrera den så fort du kan och börja njuta livet tillsammans/lycka till

finamini
0

Underbart vacker kattkille, men förstår om han kastreras.  Troligen skönast för både er och honom. Dessutom så finns det väl inte brist på avelsmaterial. Strilande hanar i tidig ålder är ju inte heller nån bra egenskap att föra vidare.

Nä. säger som tidigare inläggsskrivare, njut av en mysig kastrat i stället.

kram o lycka till!

Anna

Sagolika
0

Vad synd! Han är jättefin. Men du kan ju ställa ut honom som kastrat i alla fall och en kastrathane är ofta det mysigaste och keligaste man kan tänka sig i kattväg och för honom själv är det ju säkert skönast att slippa hanigheten. Du får försöka tänka så.

Hyrrokkin
0

Naj, så synd! Fast det är ju sånt som händer.. Ingen idé att deppa ihop. Som du säger, det viktigaste är ju att han kan bo kvar. :)

[Hilo]
0

6 - 9

Javisst!
Han har ju vart lite stressad som visat sig i dålig mage m.m.
Han är ju precis över året, så han höll sig ju ett litet tag..
Inget jag vet säkert, men det bor en del fertila utekatter här av honkön, så han får ju sina rycka ibland, och det vill jag gärna bespara både honom och min kastrathona (som fick åka till vet. p.g.a. Ivus lustar)

Det känns faktiskt rätt skönt nu när man bestämt sig.
Och som ni säger, ställa ut honom kan man ju ändå, och han blir ju mer harmonisk som katt då.

Ja, synd på så fin hane, men han är ju knappast ensamGlad

-Ja viktigast är att han får stanna här hos oss och bli gammal och grå!

Labolina_73
0

Ja det är ju supertrist såklart,,, och framförallt när man haft vissa "planer" för honom. Men det absolut viktigaste är ju att katterna mår bra och att man inte går och blir irriterad för det blir man efter ett tag och det är ju inte meningen.. För att vi vill att dom ska få kattungar efter sej.

Det är en superfin pojke men kommer ju att vara lika fin som kastrat.. :-)

Lycka till

Kram Linda

[Hilo]
0

#11 Javisst, Linda! Förstår vad du menar, och aveln var ju inte det viktigaste från början.

Det känns ju såklart jätteroligt med alla som vart intresserade och hört av sig till mig, det gör mig verkligen jätteglad.
Så på den biten känns det ju lite tråkigt - Men som du säger, han kommer ju bli en snygg kastrat, hehe.

Lycka till du också!
Kramar Elin.

Juliette-
0

Han är dö läcker hade gärna lånat en sådann kille.. fast chipp kastrering är väl ingen mening han strilar väl så fort den går ur.. så synd

[Hilo]
0

#13 Det värmer att höra sådana kommentarer!

EddaM
0

Vackra killen, synd att han skall va en piss nisse!! Här hemma kommer jag snart att kastrera min ena hane, Kungen då han har börjat kissa på lite underliga ställen lite mer samt att jag faktiskt har hans halvbror Fengari fertil o han e bättre i kroppen o tekniskt. Och det är klart att min stora gose björn Kungen kommer få stanna med. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[Hilo]
0

#15 Låter bra det :)