Söker kattungehage
Tänkte skaffa en ny kattungehage. Har tittat här på ifocus på de länkar som jag hittat här. Jag har för mej att någon visade en hage som liknar denna, som ni kan se längst ner här på denna länk/sida.
http://www.lailoken.net/presentation_en.html
Finns det nån som kan tipsa om var man kan köpa en sån här konstruktion eller liknande.
Hade jag bara verktyg så skulle jag snickra en till dig Lilly
.
Borde inte vara så svårt att fixa till om man får tag i plexiglas eller hårdplastskivor.
Lycka till i vart fall.
kram Inger

Hej Lilly!
Den kattungehagen har jag sett i verkligheten…så fin!!Den är dyr och finns inte i Sverige att köpa(har inte hittat den någonstans)
Den är ju otroligt funktionell…

Du kan maila till Britt på S*Sunnygirl´s eller Helena på S*Silversurfers för de har en sån där vet jag.

# 3 Åhh vad bra. Då ska jag genast mejla dom. Tack så jättemycket för hjälpen.

Hej Lilly….talar du om för mig om du får något positivt svar ,jag har kikat efter denna så länge

Här köper man den :)

Någon som är duktig på tyska? Min skoltyska håller inte riktigt måttet kände jag… =) Vad skulle en hage med frakt kosta?
Verkligen fin!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Frakt till Sverige kostar 38 Euro. Leveranstid 2-4 veckor.
Pris för kattungehage mellan 259-379 Euro beroende på modell. Se under Komplett-System.

Är det någon som har en sådan begagnad att sälja, så är jag intresserad. Eller en hemmagjord liknande.

#6 Jag fick även denna länk på en lite billigare hage från Sunnygirls. Om nån vill titta på den så finns den här http://www.fairpets.de/

Se så fin.. Men jag blir så förundrad på vad det skulle landa på totalt i svenska kr, efter frakt etc etc…
Jag tycker att det är så svårt att räkna om och omvandla så att det blir rätt i slutändan..
//Linda
Hej hej hittade en kattungehage med bo-komplett system olackad för 149,90 EUR. (ca:1540kr) lackad för 169,90 EUR(1745kr) har emailat dem och frågat vad frakten ligger på återkommer med pris på frakten när jag fått svar,,, MVh Anna
Oj, bra pris! Ser fram emot svar!
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Väldigt intressant pris! Tack för att du kollar upp… jag ser också fram emot svar!

#13 Låter intressant!

Väldigt snygga och praktiska.
Fast jag tycker det funkar bra med kompostgaller och kartong på det. Lätt att ställa undan sen. Man använder ju det så kort stund. Men visst skulle det vara läckert o snyggt med en "riktig hage".
#16 hoppas du hittar något bra. Hoppas få se vad det blev sen, så man kan dregla lite 
/Marie
Nu har jag äntligen fått svar, frakten låg på 240kr. Dock en liten dold sak, priset gällde bara hagen inte boet. Så himla dåligt, i och för sig så är det ju enkelt att snickra ihop ett litet bo. Men så totalt med hagen med plexiglaset plus frakt blev för olackat 1780kr. skickar med en bild. Så då kanske det blir billigare att köpa från fairpets.de där har de väl boet inräknat för 2365kr men då är ju inte frakten inräknad där jag vet inte vad den ligger på hos fairpets.
mvh / Anna

#18 Vad heter detta företag och har du nån länk till deras hemsida?
Katthagen jag hittade köper man på tyska ebay. Jag har innan köpt transportburar och klösmöbler där eftersom priset ligger flera gånger lägre än i sverige. Man måste ha ett konto på ebay för att kunna handla. Här är länken till just den katthagen jag kollade upp den går också att beställa i höjd: 60-70-80cm.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220473037780&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Om det skulle vara så att någon vill köpa och tycker det verkar krångligt kan jag hjälpa till.
/ mvh anna

Måste den vara i trä?

Det verkar som om frakten hos Fairpets ligger på 16 Euro.
#22 det var ju inte så farligt, isåfall går ju fairpets på totalt cirka 2500kr med frakt, bo och hage.

#24 går utmärkt att hänga vaxduk på, då kan dom omöjligt klättra, vi har sådana med
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

#24 Hur blir det med märken i golvet? Eller lägger ni vaxduk under också?

Tack för alla tips. Jag kommer att investera i en hage av trä med plexiglas. Tänker använda mej av 2 + senare 3 befintliga väggar att bygga den mot. Så då blir det ju inte så dyrt. Tycker den modellen verkar bra, genom att man kan bygga om den vartefter och att den sen verkar lätt att plocka undan. Gillar också att det finns dörr som tillbehör. Då kan man ju välja att köpa en hage som är högre. Så det kommer att bli den som är 80 cm. Ska bli jättespännade att se den i verkligheten. Men det blir först till nästa kull som det blir aktuellt att använda den. Våra 8-lingar är redan över nuvarande hage och far runt som tättingar här hemma.

Någon som köpt en sådan kattungehage ännu? 

#28 är på gång att beställa en nu. Så om några veckor hoppas jag ha den här hemma.

#29 Vilken av dem blev det? :) Vet du vad totalpriset blir med frakt?
Du kan väl visa bilder på den sen.