Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 09-kattungar-till-salu
Läst 2473 ggr
Pulcherimas
0

Mina "fosterbarn".....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrockfull som jag är, har jag väntat med att visa upp de här små ädelstenarna, i rädsla över att det inte ska vara. Men nu fyller de snart tre veckor, väger båda runt 400 g och mår för tillfället utmärkt : )

De var sex små i kullen från början. Efter att ha mist mamman efter bara ett dygn, tog jag mig an dem och resan har inte direkt varit rolig, men jag är oerhört glad över att dessa två finns kvar. Lite mer info finns på min hemsida (kommer mer då jag orkar…).

S*Bru Zar Na´s "Frö" NFO a 24

S*Bru Zar Na´s "Freja" NFO g 09

efter: IDP*Tigerligans Morris NFO e (23)

S*Bru Zar Na´s Estrella NFO a 09 24

Pulcherimas
0

Litet "Frö"

Pulcherimas
0

Liten "Freja"

AsKetts
0

Kanon söt små liv KyssSkrattande Du har verkligen gjort ett toppen jobb.

/Jessica

blondifire
0

en tragisk historia fast med 2 guldkorn i. *kram*

S*Winsnes Wilda

Pulcherimas
0

Tack, Jessica : )

Önskar jag hade klarat alla sex, men med den starten och utan värme/tvätthjälp från någon katt är det väl kanske inte så märkligt. Men att förstå logiskt hur oddsen ligger till och å andra sidan känslorna…..två helt skilda saker. Längtar nu till att de kan börja äta lite annat också, så jag får sova lite….. Cool

/Monica

Pulcherimas
0

Ja, Blondifire, nog är det två guldkorn, allt : ) Tack för omtanken!

blondifire
0

så lite så. har ju själv en liten här efter broderns tragiska öde, men jag har ändå det lindrigt mot andra som dig. man tror lätt att det ska gå bra,tufft och drabbas så hårt som du gjort.

S*Winsnes Wilda

kerstin2181
0

Herrejisses, har du ammat upp 4st på tilllägg? vilket jobb, och inte mycket sömn förstår jag, oj oj

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Pulcherimas
0

Tack för all respons : ) Nej, tyvärr lever bara två av kattungarna, Kerstin. Har faktiskt funderat sista dagarna på hur man skulle ha klarat det om alla sex varit livskraftiga….. men det mesta går ju om man bara vill tillräckligt, så. Skrattande

/Monica

Sissi
0

Vilket hästjobb du gjort och de två som klarat sig ser väldigt välmående och fina ut. STOR ELOGE till DIG!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Katzuki
0

Ohj.. Vet inte riktigt vad jag ska säga :(
Men tur att du har två små sötnosar kvar!

Freja såg extra söt ut.

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

SillyZones
0

Oj vilket jobb du gjort, en stor eloge till dig! Sörj inte dem du mist, tänk på dem du har kvar och var stolt över att du klarat dem!!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Pulcherimas
0

Nu behöver jag verkligen era erfarenheter och råd. Båda kattungarna har fått fruktansvärd diarré. Ingenting har ändrats i deras miljö eller matvanor (ersättning) och jag har på inrådan från Strömsholms djursjukhus gett dem Pro-Kolin, men ännu utan resultat. Tjejen har hållit på så här i snart två dygn, och killen började i morse (så tydligen smittsamt??). De vill inte ta kokt torsk, torrfoder el. dylikt. Båda är dock pigga och äter bra, men tjejens bak är illa tilltygad (kör med vaselin).

Någon som vet vad jag kan testa???

/Monica

Losvan
0

Hoppas de snart blir friska men lägg ut frågan på katter iFokus med,  så får du kanske snabbare svar från någon. Håller alla tummar för dig och dina små sötnosar, hoppas du orkar fortsätta.

Krusmons
0

Jag rekommenderar dig att ta kontakt med Eva HP som är djurhomeopat: www.firmaevahp.se. Lycka till med dina sötnosar…

//Yvonne

Pulcherimas
0

Äntligen! Tänk att man kan bli så glad över att en kattunges avföring är kletig Tyst. Men det ska då betänkas att det varit totaldiarré här i en hel vecka!!!!

Ett stort SUPERTACK till Annika (Zygot´s) KyssKyssKyss (är det alltid någon som snackar i telefon hos er………??!! Nåväl, gör ett nytt försök i morgon)

Så…nu kan jag hoppas igen. De har hela tiden varit pigga och ätit bra av mjölkersättningen, men som värst kunde de knappt hålla sig en timme, utan det var bajs tamejf*n överallt…….Så kändes det i alla fall! Och den här maktlösheten när inget hjälper. Vägde dem igår och båda ligger vid fyra veckors ålder strax över 600 gr, inte så dåligt Tungan ute.

Fantastiskt nog har jag iaktagit både Frö och Freja då de ett par gånger använt kattlådan till det den är ämnad för, så uppenbarligen finns detta betéende där trotts att de inte fått någon förebild.

en mycket gladare Monica!

Kattilaforsens
0

Oj, vilket hästjobb du lagt ner på de små. Stor eloge till dig! Skönt att de börjat pigga på sig också. /Tina

blondifire
0

min lilla fick oxå sån hemsk diarré,blev uppvätskad och fick antibiotika samt skonkost. gick ner en del men nu är hon bra och nästan 1 kg 9 veckor gammal.

S*Winsnes Wilda

Pulcherimas
0

#18  Så skönt att höra att även din lilla klarade av det  Glad!!

/Monica

Pulcherimas
0

Så äntligen lite uppdatering! Skäms

Vilka härliga kattungar!!! Jag kan ju kosta på mig att skryta lite över dem, då jag inte själv står bakom parningen Cool. Det är kanske inte så märkligt med tanke på "flaskmatningen", men jag har aldrig varit så "nära" några kattungar som dessa. Uppenbarligen får man en alldeles speciell relation till missar som tror att man är deras kattmamma!!

Båda är jättefina, men "Monstret" (killen) är nog favoriten. Gillar hans utséende skarpt. Här kommer några foton. Mer finns på hemsidan.

mvh, Monica

Pulcherimas
0

Prinsessan

Pulcherimas
0

Lilla Monstret

gottnerivers
0

Mmm vad snygg monstret ärGlad

Sissi
0

Kan bara hålla med, Monster-snygg!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Katzuki
0

Jag gillar Prinsessans färger :D

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Pulcherimas
0

Tack allihop Skrattande. Ska ta lite nya foton till hemsidan (så fort jag kommer ihåg att köpa nya batterier till kameran……!)

mvh, Monica