Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 1371 ggr
shareza
0

skogis

för många år sedan hade hade en skogis,,och har sedan dess många gånger önskat mej en sådan underbar katt igen.jag är aktiv i djurskyddet där jag bor,och har varit med om att rädda många katter,och ibland tänkt"om vi hittar en skogis och ingen ägare dyker upp"då skulle jag vilja he den.men så har det inte blivit utan vi har 2 fina katter som vi tagit hand om,vanliga huskatter.men döm om min förvåning när det för drygt 1 vecka sedan dök upp en enorm skogis hos oss,givetvis trodde vi att någon runt oss ägde den,men precis som den alltid bott här,gick den in med våra kisar som tittade lite förundrat på den,men inga protester,sedan dess har den stnnat hos oss,,vi har frågat runt överallt där vi bor,men ingen känner till den,,jag satte på den ett halsband med en lapp på,där jag bad ägaren till katten ringa mej,men ännu har ingen hört av sej,katte som vi kallar lilleman,väger minst 7-8 kilo,har aldrig i mitt liv sett så stor katt,,snäll o vänlig är den,jag har borstat bort massor av tovar runt halsen,den bara spann och tyckte det var skönt,där är mycket tovar kvar,men får väl åka till vetrinär om ingen gör anspråk på den,hos oss är han eller hon välkommen,för det går inte se vilket kön det är för all päls,,kan det vara tomten som tyckte han skulle vara snäll?(L),ska också kolla om den är chippad,konstig att man inte saknar sin katt.

LaSadie
0

Ja det är konstigt att ingen saknar den, men katter kan annars gå riktigt långt. Hoppas den förra ägaren har chippat den annars har ni en ny kompis :)

Draken_old
0

Låter som en riktigt härlig individ!
Var är han/hon hittad??

Humletassens
0

Som sagt vart i landet befinner du dig???

shareza
0

jag bor i halland,,nära falkenberg

EddaM
0

Du kan inte sätta in en bild på killen? Någon här kanske känner igen honom =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

shareza
0

tyvärr kan jag inte det,,vi har tagit foto med mobilen,men kan inte föra över till datan,,