Sotad näsa

Nja, jag vet inte om jag tycker den är sotad. Lite mörkare ja visst. Men inte sotad alá amber. Men det var kanske inte den typen av sotning du menade. Jag har sett fler röda katter med aningen mörkare nos. Har tyvärr inga bilder och kommer tyvärr heller inte ihåg vad katterna hette.
/Camilla
Nää jag menar inte att hon har amber sotad näsa. Hon är en RÖD katt, och jag själv har inte sett detta innan men är det någon som har sett denna typ av röd katt med "sotad" näsa så får ni mer än gärna visa bilder…
//Maria
På amber innebär ju den sotade näsan at katen är solid. En Amber är ju inte solid i vanlig bemärkelse som en svart eller blå, utan kraftigt spökmönstrad. Röd är ju också så gott som alltid väldigt spökmönstrad, så det kanske innebär att katten är solid? Jag vet inte…
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Pommac min cream har ju spökmönster men är solid.. Fast jag tycker ju din hona i så fall har väldigt mycket mönster och de skulle förvåna mig om hon var solid?
Jag som tycker Pommac har en hel del spökmönster på benen på huvudet men på kroppen har han nästa inget alls och den är ju täckt.. Nej jag tror inte hon är solid utan hon lyckades bara bli lite "skitigare" än vanligt hehe
Skulle vara roligt om du para henne med en solid för att se vad som händer

Fast hmm nån amber har man ju iofs sätt med mycket mönster fast de är solida haha ja hmm inte för din är amber eller? haha jag kan inte de där fast för mig är hon väldigt bara röd hehe.. Fast jag vet inte.. Tur skogis inte har färg bedömning då kunde du få de lite jobbigt hehe..
Fast hon är så fin
#8/#9 Nää någon amber är hon inte… Helt vanlig rödvit tjej med en något specielle nos enligt mig… Jag tror dock inte heller att hon är solid men men hon är ialf kär min lilla skatt och helt bedårande såklart…
Tack ialf Juliette
//Maria
nu är det ju såhär att röda katter tenderar att ha enormt starka spökmönster!!:)
www.forrestfruits.se Hennes förre hane Cherry var röd - solid, men såg verkligen mönstrad ut, men icke. :)
(han finns under blandat-minne på hemsidan).
så visst finns det möjlighet att honan din är solid.
enda sättet att kolla det är väl att para med en solid hade(som oxå har solida föräldrar)..
annars så är hon väl mönstrad med lite mörkare rött på nospartiet bara:)

Jag har inte heller sett en sådan sotad näsa på en rödvit katt tidigare..KUL.
. Hon är fin