Jourpersonalen inkallad ...
Årets händelse är på väg!!!
Personalen ställer upp … trots att det är helg.
I år har vi dessutom utökat med en PRAO-elev.
Barnmorska, överläkare, PRAO-elev samt 2 fritidsledare turas om att övervaka.
Visst kan det bli trångt … men finns det hjärterum så finns det stjärterum.
Idag är det full aktivitet .. så i morgon är det säkert dax … och då lär det bli ännu trängre.
Mer info kommer senare då ronden har gått
Vilken underbar jourpersonal, verkar vara ett sant nöje att vara sjuk med en sådan styrka i teamet! Lycka till och jag ser fram emot ny rapport då ronden gått.

Å, Göta Petter då Ylva, har Phu köpt cigarrer då, Knasen väntar så på inbjudan att få smygröka hos er, han kan komma o hjälpa till om det behövs han längtar så efter att få egna småttingar att pyssla om
// Rita & Knasen

Åhh vad rolig för er, själv får jag vänta 1 1/2 vecka till innan det e dags här=))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Åh så härligt, Ylva att teamet sluter upp runt blivande mamma…
Vår Ellis hade liknande uppbackning av kompisen Hawaii och de övriga. Ett tag såg det ut som om det inte fanns en dräktig katt utan bara flera "normalsmala" katter då de andra så att säga täckte den blivandde modern fullständigt. Till slut tog jag undan dem och då föddes kattbebisarna!

#1 Jourpersonalen är HELT underbar. Sjuklingen som har svälld mage kommer snart att återställd.
#2 Knasen … de e bara att komma … cigarrerna är redan inhandlade … vi kan tjuvröka när morsan inte ser oss
//Puh
#3 Säg bara till så skickar vi över jourpersonalen när det är dax!!!!
#4 Grattis Ellis till dina guldklimpar …
Vi hoppas att "grupptrycket" gör att våra kommer ut snabbare

Vi håller tummar & tassar men vet sen tidigare att alla vet vad dom skall göra. Mamma katt behöver "knappt" göra något själv, allt blir omhädertagit, även hon själv av La' Familja.
Väntar nu bara på nyheten/ Birgit & skogvittrorna

1000 tack för alla tummar & tassar …
Peronalen har gått ronden och lämnar följande rapport:
Överläkare (förlåt ska vara underläkare) Puh gjorde tidig inspektion och konstaterade att det var dax att föda.
Kallade in jourhavande barnmorska. PRAO-eleven syntes inte till (typiskt ungdomar). Fritidsledarna intog sina åskådarplatser.
Nu var det dags för att showen kunde börja.
Nicole krystade och Puh slickade fram första barnet. Barnmorskan var inte sen att inta sin plats … och vips var den första ungen född. Men matte hade inte en chans att se var som hade kommit. Men som tur var så krystades barn nummer 2 ut … och då passade matte att plocka upp flickan.
Väntade och väntade på att nr 3 skulle dyka upp … men det vara bara välfylld mjölkbar. Men vi hade inte väntat oss så många eftersom hon bara gått upp 8 hg
Hade kanske varit på sin plats att PRAO-eleven hade varit lite mer aktiv …. hon ska ju ha egna om 2.5 veckor
och hon väger ju 6,8 kg redan 
Mvh
Jourpersonalen

Grattis! Så underbart med extrahjälp
//Kaisa

Å, Jösse Puh, vad du har varit duktig, jag kanske ringer till dig om jag behöver hjälp när det är min tur, du verka vara så kunnig, hm underläkare kan man tänka sig,,,,,,,,Jag vet inte så nog vilken titel jag har
, kanske barnmorska, .. När ska vi röka då, å du kan vi inte ta lite whisky oxå
. Vill prova på det oxå, jag kan ta med mig om du inte har nått hem då
.
Jamizzar från din spegelbild "Knasen".
Blev det någon Dinka då
!!!

Grattis till de små… vilken bra hjälp du har haft. Det är inte dumt att ha dem ibland. Sista kullen Lemi fick så tog det tid innan krystvärkarna kom igång… och då ställde lille Jerry Garcias så snällt upp och satte igång det hela genom att dia Lemi lite. Tack Jerry som är en stor kille nere i Skåne numera.
Lycka till med de små ska bli spännande att följa dem. //Krisitn

Grattis, och vilket skojigt inlägg;)) /Sylvia

Stort Grattis till de 2 små underverken
Grattis till bebisarna!
Vilken duktig jourpersonal!
Grattis till bebisarna! :) Härligt berättad historia.
/Carolina

Grattis till de små bebbarna. Tycker också det var roligt o trevligt skrivet!
/Marie

**Vi bugar och tackar för ALLA gratulationer & goa ord.
**Underläkare Puh ger nu rapport från senaste ronden:
Det har varit ett mycket tufft dygn.
Först skulle jag tjuvröka cigarr på balkongen … men det sabla blåsten gjorde att den inte gick att tända.
- Knasen-gubben … varför var du inte hos mej … kunde faktiskt behövt den där virren för att värma mej där ute i kylan!!!!
Tog sedan ett rejält snack med PRAO-eleven varför hon inte var med på showen.
-Ähh bah, vi PRAOAR får inte betalt på helger ju bah… sa hon.
Men eftersom det är jag som är herre i huset så sa jag min mening.
Gissa om det tog skruv. Vem satt som klistrad i bolådan hela natten???? Jajamen PRAO'n … men ungdomar är INTE att lita på.
När jag gick min morgonrond så var lillkillen borta!!!!
**Stäng och lås alla dörrar - Lillpysen är kidnappad - skrek jag.
**Strax därpå kommer PRAO'n inseglande med grabben hängandes i mungipan. -Ähh bah ville bara visa han världen ju.
När matte ska ta upp grabben så är PRAO'n där med en gång …. Den ska för 17 vara i bolådan.

Men då Puh, sånt jäkla gäng du har att ta hand om, du skulle ha ringt, här är det så himla långtåkigt, har inget att göra alls just nu
. //
"Knasen".
Jo, jag vaktar ju allt matte förstås. å några tråkiga brudar som bara sover. PS fick tyst på Mini iaf, börjar hon gapa igen då e hon din

Grattis till de små men med en sån fin hjälp så…

STORT grattis till små bebisar:-). Vad roligt att du äntligen har fått smått igen, blir så avis:-)
Stort grattis till bebisarna och du måste vara lyckligt lottad med sådan prima hjälp!!
//Maria