Trist väder

Mysigt när det ett riktigt busväder ute… Vi har fått en hel del blöt snö så träden ser helt underbara ut. Men stormen kommer väl snart och blåser bort allt. Få se om jag tar mig ut för att fota. Ta det försiktigt om ni ska ut idag. //Kristin
Här varnar dom hela tiden på radion att man inte ska bege sej ut, det är klass 3 varning. Fast jag har fullt upp med packningen så jag har att göra
/Lisbet

Gaaaanska hårda vindar… Stormen Per tar i ordentligt ;)
Jag har spenderat lite tid med katterna i utegården, finns det någon roligare än att jaga löv, undrar Bambi? ;)
Lisbet, man ska inte bege sig ut alltså? Hmmm… jag ska ju till Torekov idag *fniss* Blåser nog rätt bra där. Hoppas att vi inte ska promenera på stranden bara!! *haha*
//Malin
Malin, vad ska du i TOREKOV att göra?? Kan inte vara så viktigt så man riskerar sitt liv för det… eller? 
Jag ska packa ner alla FMKs saker nu TILL DEJ MALIN
/Lisbet

#5 Vijne vojne.. tur att jag håller på att rymma undan i mitt "arbetsrum" *fniss* så jag få plats med allt. Har tom köpt nytt skrivbord! *haha*
Kick Off i Torekov. Det gamla ska ut o det nya ska in…
Får se om jag ens kan ta mig dit! *fniss*
Jag återkommer i ärendet!!
//M
Ja ta det lugnt Malin, just nu är det väldigt blåsigt här, jag har stängt luckan till terassen, katterna får inte gå ut där nu, är liiite orolig att hela terassen ska lyfta och fara iväg:-(
/Lisbet

Oh Kristin, ni har snö, det vill jag också ha, fast idag hade det kanske inte varit så bra i denna stormen…
Kiwi ser ut att mysa och njuta inne värmen:-)
/Lisbet

#9 Men det är blötsnö och det har redan kommit någon decimeter… vi ska straks ut och skotta… risk för ryggskott
Få se om jag återkommer med några vinterfoton.

Gör det samma som du…fotar katterna,men det är ju faktiskt rätt roligt.

Ja! Här SNÖAR det!!. Det har kommit ca 4 dm. Men skotta får gubben göra. Barna gör snö grotta, de har verkligen längta på denna dag. Själv tog jag och Jasmina en plumsande promenad på en halv timme. Det var då inte plogat, men det var kanon skönt och bra träning för min arm, som ska hänga neråt och pendla som en mora klocka, och det är den inte van vid.
Gick förbi Järvsöbacken: http://www.jarvsobacken.se/ och där var det fullfart på maskinerna, för nu ska backen öppna.
Ha det bra!!!

#12 Nu har vi suttit här och tittat på bilderna ifrån Järvsö. Sådan skillnad mot när vi var där uppr för bara en vecka sedan. Min mans släkt kommer där uppifrån. /Sylvia
Jag blir så avundsjuk på alla er som har snö, här har vi bara storm, regn och GRÅTT, grått är det varje dag, det blir aldrig ljust på dagen, har man snö så lyser det upp och jag blir såå glad, jag bor helt klart i fel ände av landet, min dröm är att bo långt upp i norr men gubben vill inte det, han vill bo längre söderut istället så vi blir väl kvar här i skåne:-)
/Lisbet

Ok det är bara jag som är tokig nog att rida i detta väder??? Var ute i fm och red , det gick bra, har lä bakom skogen…
Katterna har varit ute en sväng på morgonen oxå men nu är det lite värre så nu är det mest middagssömn som gäller. De får faktiskt inte gå ut nu pga skaderisken. Men Yatsie har frågat mig men hon fick nej til svar…

#14 Tänk vad världen är liten, men nästa gång du besöker Jase, så är du välkommen att titta in till oss.
Ja, nu är det skillnad, bara från igår. Från snöfritt till ett riktigt vinterland. Just nu så har det börjat ta i och blåsa, det dånar i hela huset när snön åker av taket. Temp är runt nollan.Och snön smälter när den kommer på fönstren, det ser ut som någon har spolat vatten på dem.
ps.. det gubben skotta…det märks inte längre
. Perfekt, då han vill träna..fast det kanske inte var på snöskottning
Ha det så bra!!

Tycker också det är lite mysigt med riktigt busväder men det känns mer som höstrusk äb vinter. Synd också om de som sitter utan ström.
Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

Vi bor i Djurslöv, nära Malmö och det viner rejält om husknuten, men blir lite orolig emellanåt. Buren står stadigt, den är alldeles nybyggd och katterna älsar att va där ute idag! Moa har jagat löv därute hela dagen, vill inte komma in. Sims och Nimbus blev jättetrötta och kom in och la sej i soffan ihopa, visst e dom söta! //Kaisa

Vi har en innätad balkong där också lövjakten varit i full gåmg hela dagen…;)

Puuu, gubben började att skotta men sedan ringde Banverket… bara ut och jobba! Så tjejerna och jag fortsatte. par, tre decemeter med tung snö… men för tillfället är parkeringen ren från snö men nu kommer blåsten/stormen. Det blev inga foton fick inrikta mig på att skotta och nu är det mörkt! Men i morgon…
Ha de så gott och håller inomhus.
Snöhälsningar från Kristin i Matfors utanför Sundsvall

#22 Snö det har vi inte sett röken av
Så mysigt när det bara snöar och snöar =) Tur att man slipper skotta =)

Här har det fallit en hel del träd under dagen. Kunde ju inte stanna hemma när dottern längtat sååå länge efter Disney On Ice med prinsessorna ;) Räddningsverket hade fullt upp med att såga och forsla bort tallar och granar som låg tvärs över vägen. I utkanten av vår mark ligger kanske ett femtiotal tallar pga 'grannarnas' avverkning under vintern :/ Regn och snö hade jag kunnat leva med, men blåst ger så jobbiga bieffekter :( Som tur är kom elen tillbaka efter bara några timmar, men telefon- och mobilnätet ligger nere. Förstår dock inte varför internet fungerar ändå?!

Nu har ovädret kommit till ostkusten, men det är ännu bara början här, blåser så huset skakar, hoppas att man inter far till OZ i natt

I morse hade vi bara ett tunnt lager med snö… så forsätter det så här, så får vi vår efterlängtade vinter. I köksfönstret där en stor snöflingaskymmer sikten (hö. rutan) sitter jag/vi vid våra datorer. Två bredvid varandra så att man kan snacka lite med någon i familjen.. :-).. nu vet ni vart ni har mig!
Fasadsmycket är en avbild av vår kastrathane som inte är med så längre, EC S*Wildwood's Nick-O-Teen. Min man fick den av skogisvänner på sin 40-årsdag. Min syster som lämnade in ett foto på Nicko och en smideskonstnär skapade denna vackra smycke… blev en hel del av att bara visa ett foto av lite snö…
//Krisitn
Så fint fasadsmycke, och ni har samma taklampa som vi har :-)
Underbart med så mycker snö;-)
/Lisbet

#28 Vi blir lite lätt avunsjuka!! Jag undrar om vi får nån vinter överhuvudtaget?