Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 1140 ggr
LaSadie
0

Pälsfix

För första gången har jag blivit intresserad av att preparera päls på lilltjejen Glad

Hon är väldigt mjuk päls och på vissa ställen är den fet. Vilken shampoo och/eller fixar grejer behövs Skrattande? Jag är en total noob på detta plan *s*

Mulan
0

Först o främst så kan jag av erfarenhet säga att det inte går att preparera en dålig päls till att bli bra, det handlar om genetiska förutsättningar.. Flört 

Däremot kan den bli bättre genom att bada och sen kan man ge en extra finish till t ex ständigt återfettande fetsvans o feta partier i pälsen med talk eller torrshampoo o en liten touch av struktur till pälskvaliteten med texturizer.. Men grunden behövs ändå genom att man har bra kvalisort från början, prepareringen kan dessvärre inte göra under.. Oskyldig

Talk finns hos Royal Imp's som är skogkattuppfödare. Texturizer har vi alla olika o likaså shampoo.

Lycka till!

mvh Malin

LaSadie
0

Dock har båda mor och far bra päls :P Hoppas det blir bättre vid pälsbyte om hon nånsin går genom det :P

Men tack för resten av infon

Mulan
0

#2 Jo, jag har haft några sådana åxå.. mamma o pappa, morföräldrar o farföräldrar har kanonpäls.. Sen kommer det en mjukis.. Det spelar ingen roll hur mkt pengar o tid man lägger på dem, det funkar ingenting.. I know! Cool

Ibland är det bebipäls, men ibland är det bara fel kvalisort. Hoppas inte din har det.

Mvh Malin

LaSadie
0

#3 Hehe, iofs den är väldigt mysig här hemma Skrattande Det är ju det som räknas Glad

Jag hoppas det med *håller tummarna*