Livet på landet=(
Måste skriva av mig lite
Min dotter flyttade förra sommren, och tog med sin huskatt Baloo, som bott här i 5 år, hon tog även med sig min långhåriga vackra huskatt. Jag ville ge henne ett liv på landet, hon är en vildfödd huskatt, och jag ville att Baloo skulle få med nåt sällskap, min huskatt och Baloo har ju levt ihop sen dom var små. Dom bor i hus, väldigt avskilt i Everöd, med en 30km väg, lite längre bort. I hushållet fanns 3 katter, då de skaffade en kattunge till i sommras. Ungkatten vart påkörd i måndags, och de hittade honom död, och nu är dom på väg till djursjukhuset med Baloo, som antagligen osso måste ha blivit påkörd
han har ett hål i tassen, och antagligen ryggskador.
Är detta livet på landet för våra katter?
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Ja, tyvärr måste man näta in om man ska vara 100% säker på att de inte ska bli överkörda :(
Jag har haft två huskatter som gått fritt ute på landet. Den ena är 16 år nu och den andra blev 20 år och avlivades pga för många ålderdomskrämpor. De har båda klarat sig i alla år, men helt säker kan man ju tyvärr inte vara. Så förmodligen kommer vi att skaffa rastgård även på landet. Inte till 16-åringen, för han hade inte accepterat det efter alla år i full frihet. Men till de andra, om vi ska ha andra katter där framöver.

Klarar sig Baloo, trots sina skador, så kommer han aldrig mer att få gå ute fritt, det blir en rastgård byggd. Min huskatt som följde med i flytten, vägrar att gå ut
så henne gör det inget att inte få gå ut, och röra sig fritt

När jag bodde på landet på en gård utanför Strömstad så klarade sig min husis Ztiqan (hona) i 7 år innan non idiot körde på henne. Efter det har jag inte haft nån ute katt. Även om två av mina omplaceringar lever ute på landet. Är väldigt orolig för dem båda.
Tar ut katterna i sele ibland, eller ja Feztiz vägrar. Hon går inte ens ut på balkongen medans skogisarna gärna är på den hela dagarna. I framtiden hoppas jag på ett hus på landet men då blir det absolut en kattgård till de små.
Hoppas att han kryar på sig =)
*kram* Madeleine
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Sitter och väntar på besked, dom är på Hässleholms djursjukhus nu

Han har förskjutningar i ryggkotorna, och ingen känsel i bakben eller svans, så nu ska vi ta ett beslut

Nu har han fått somna in, vi kan inte låta honom leva med smärtorna

Beklagar verkligen det tragiska som hänt katterna.
Vi bor på landet och våra 2 kastrerade honkatter får gå ute. De är 7 och 4 år och jag tror de blivit tillräckligt kloka vid den åldern. Vi har ingen väg som går förbi här, utan vägen som leder upp till vårt hus slutar här. Och mina damer går en bit nerför vår väg till en gammal nerlagd ladugård och fångar väl en och annan råtta där. Dom tar en tur varje dag på ett par timmar, sen vill de hem igen. Jag har själv sett hur de beter sig när de hör en bil komma. De sticker direkt upp mot skogsbrynet och jag hoppas det består med det.
Våra övriga katter får gå ut i kattgården. En ung katt skulle jag aldrig släppa ut här heller, trots att vi bor så skyddat.

Hässleholms djursjukhus, skickade hem honom i en vit kista, han ska begravas på tomten, där han älskade att vara.

Sååå Trist Kerstin:-(
Vet ej men tycker trafiken är gräslig även på landet :-(
Där vi har hästen är det 30km men folk kör fruktansvärt vårdslöst. Där är barn och djur ute men det bryr sig inte bilisterna om.
Hemma hos oss kör folk fort och de har ändå barn varför???
Ska det verkligen behöva hända något mera tragiskt????
Vi har haft en huskatt som blev påkörd precis utanför vår postlåda De kom inte ens in utan lät katten ligga på gatan:-( Han var inte ens helt död. Vi bor i ett villaområde med mycket skog runtom. Där är 30 km där vi bor. Innan dess hade vi en huskatt som blev 18 år och var ute.
Usch vad sorgligt! 
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Oj oj vad tråkigt för er.
*tröst kramar*
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Det är verkligen hemskt
han vart 5,5 år, en hittekatt från katthemmet, som man bara inte kunde låta bli att älska. Han har bott här sen han var ca 10 veckor, då han hittades i en riktigt slumområde här i Örebro, endast 8 veckor gammal. När min dotter flyttade till Everöd, höll dom honom inne väldigt länge, sedan i sele, sen fick han ströva fritt. Han älskade verkligen utelivet, från början till slut, men någon tog honom ifrån oss, mycket för tidigt
Han är nu begravd på deras nya tomt, då de snart flyttar till en stort hus, och där blir det rastgård, och inga utekatter i det fria. Även om man bor på landet, så kan sånt här hända, men Baloo kanske inte var nog försiktig.
Fy så tråkigt Kerstin! Stor tröstekram!

Tina, tack. Min dotter är helt knäckt, för henne var Baloo hennes bebis, hennes allt, hon skulle ha krypt till månen för honom.
När det lagt sig lite runt detta, måste jag skaffa min Mimoza ett nytt kattsällskap, som hon kan äta med, busa med mm mm. Baloo älskade att ligga i badrummet på en filt, där har aldrig Mimoza legat, det gör hon just nu. Dom är bara så känsliga, och förståndiga våra katter på nåt sätt

Åh. så tråkigt!
Oh nej vad tråkigt.. KRAM!
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Åh så sorgligt! Tänker på er och skickar kramar!

Ååå, vad sorgligt Kerstin!!
Tröstekramar
Bittan

Usch! Nu sitter vi och sörjer här, stackars lilla Baloo
Minns när vi träffade honom första gången, vi skulle hämta Charlie och han var först fram och skulle hälsa "no fear style".
Många kramar till er!
// Charlie, Nicholas & Angelica.