Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 997 ggr
Humletassens
0

Försäkring...

Finns det någon djurförsäkring som täcker förlust/stöld av katt?? Vi har en katt som rymde i Juni månad men som vi inte hittat eller kommit tillbaks. Vi är ju många som lagt ner mycket tid o pengar på rastgård för dom inte ska rymma eller få in oönskade kattaer i katteriet. Det bolag som vi har ersätter inte detta om man inte hittar katten o kan visa att den är död.

Så är det nån som vet något bolag som ersätter när man kan visa att man har rastgård och är aktsam.

Hella
0

men det finns väl en blankett som man kan be två, av varandra oberoende, personer att fylla i. Där de intygar att katten inte längre finns i huset….

jag kan vara helt ute och cykla…

Humletassens
0

Jag prata med bolaget idag o det var Nej på frågan om katten var försvunnen, fast man har rastgård. Hon skulle ta upp det som förslag. För jag sa att vi är många uppfödare som har rastgård för just skydda katterna för faror och oss själva för onda magar av oro Flört

Labolina_73
0

Jag vet tyvärr inte, men jag måste bara säga,,, att fy,,,

inte nog med att man är förkrossad över att ens katt är borta,, ni har säkerligen betalat försäkring under denna tid oxå kan jag tro… och att då inte få en sikin för det om man inte kan bevisa att katten är död… Om den är stulen då?

vad jag vet, / hört så måste ju förlust inte innebära död??

nåja,, hoppas verkligen att du får rätsida på detta… Får man fråga vilket bolag du har?

//Linda

Humletassens
0

Vi har Agria, o vi är nöjda med dom annars, men känner att försäkringen har vissa brister.

Så klart haft henne försäkrad tills idag, hoppet har ju funnits kvar att hon skulle dyka upp, men det är nog bara inse att hon är borta. 3 katter i år, känns lite tungt.

Dinis
0

Hej,
Var inne o läste på If. Livförsäkringen gäller när en hund stjäls eller kommer bort. och på katt gäller det om katten stjäls i samband med utställning.
Tycker det är lite konstigt att man kan få ersättning för hund med inte katt. Man kan ju alltid prata med dom.

Vi har våra katter försäkrade hos If och har fått väldigt bra bemötande.
Ett Stort + hos If är att dom har en fast självrisk=)

Humletassens
0

Jo men dom gör skillnad på hund o katt. Dom menar att katter brukar gå ute själv men det gör inte hundar. Så då ser dom väl som naturligt att katter försvinner. Obestämd

blondifire
0

#6 tyvärr är det så men vi jobbar(är ombud på IF) för ändrade försäkringsvillkor gällande just rastgård och rymning/stöld.

S*Winsnes Wilda