Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 425 ggr
netton
0

Ny kattägare

Hej!

Jag har precis köpt en Norsk skogkatt hämtade den i förrgår.Tacksam för alla goda råd.Ex.vilken mat?el.ej mat att rek.Om man vill ha sömnen ensam utan katt i sovrummet, har nägon tips för detta.Den är ju van med sällskap av syskon,mor mm.

Mylingens
0

Fick du inte råd av uppfödaren om vilken mat kattungen ska ha? Vad har den fått hos uppfödaren? Det är viktigt att du fortsätter med samma mat och om du sen vill byta rekomenderar jag du blandar den nya fodert med det gamla. Vi använder oss av Royal Canin, men där finns många bra foder som t.ex Hills och Eucanoba.

Om den är alldeles ensam hos dej, utan sällskap av annan katt eller hund så tycker jag nog att du ska ha den lilla i ditt sovrum hos dej. Annars kanske du ska skaffa en kompis till han/hon. //Kaisa

Humletassens
0

Vad fick den för mat hos uppfödarn?? För inte utsätta kattens mage för ett plötsligt byte så håll dig till samma.  Uppfödarn svarar säkert gärna på alla dina frågor om hon/han är seriös.

Varför sova utan katt i sängen???? Finns inget mer lugnande än en spinnande katt brevis sig.

Vildfagre
0

Hoppas att uppfödaren talade om för dej att choklad är livsfarligt för både katter och hundar. Du kan undan för undan ge din lilla vänrå köttfärs, rått kött,Kyckling, fisk och andra gobitar men som sagt var försktig om du byter foder. Att ha en katt i sängen är en tillgång så njut och ha det bra./Laila