Nu är det dax :)
Hej ! I natt åker jag till Tyskland / Jag gör min första Export
det är mycket blande känslor …Min lilla tös flyttar långt
och nu dröjer det till sommaren innan jag får träffa henne igen
eftersom jag kommer att åka & hälsa på henne !
Kissen som flyttar heter S*Knoxville´s Blueberry´s girl
så i dag ska jag krama & gossa med min lilla hona !
Är det nån mer som har sålt till Tyskland eller till nåt annat Land
kul att veta / och hur ni kände er inför resan

Jag har sålt till Tyskland men det har gått helt åt pipan, jag kommer ALDRIG sälja dit igen!!!
Har iofs. fått kontakt med några supergoa uppfödare i Tyskland nu men vänskap är en sak och kattförsäljning en annan.
#1 Ojdå det lät inte alls bra ! Jag har visligen haft bra kontakt hela tiden med denna uppfödare & jag hoppas att min hona kommer till ett bra hem ! För att få lite insyn kommer jag att resa dit i sommar & se .visligen kan det vara bra då jag är där
men ja tänkte försöka stanna ett par dagar !/ Jag håller tummarna att det går bra…

Vi har inte exporterat ännu även om vi har haft ganska måna förfrågningar. Jag tycker mest att der har verkat omständigt för intressenterna har velat mycket och inte kunnat bestämma sej och i vissa fall har det varit svårt med kommuikationen. Till USA kunde vi skickat en tjej i somras men då sa jag nej eftersom jag tycker att det är för långt för en liten kise att åka själv. //Kaisa

Lycka till önskar vi ialf=)))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#3 Ja det ju en bit till Usa …Jag låter inte henne åka ensam ja åker med hela vägen !!
#4 Tack så jätte mycke
Jag har också sålt till Tyskland, det gick också helt åt pipan tyvärr !! Väldigt länge sedan nu, men den katten har helt "försvunnit". Har inte gått att söka rätt på heller. 
#6 Ojdå jag hoppas att det inte händer nåt med min kisse ..

Knoxville, jag vill ABSOLUT inte skrämma dig med det jag skrev, förlåt det var inte min avsikt.
En av de jag sålde dit är oxå försvunnen precis som Frej's 
Men,,,jag hoppas att det går bra med din kisse, du skall ju dit oxå så du ser ju vart hon hamnar…
Tyvärr kan man ju inte "ta hem" en katt lika lätt ifrån Tyskland om det inte funkar, i och med rabies reglerna…
Vad heter din kattungeköpare? Om du vill svara annars så kan du kanske pm:a mig???

Jag har också exporterat till Tyskland (och Holland) och har lovat mig själv att ALDRIG mer göra det. En av dom jag exporterat till Tyskland, hittade jag av en slump på en sida hos en uppfödare Schweiz, en annan vet jag hamnade i USA, men sen vet jag inget mer om henne heller, och några är bara försvunna och jag får inga svar på mina mail om vart dom tagit vägen. En av dom jag sålt till Holland hittade jag av en slump hos en Dansk uppfödare nu och ett par andra är även där helt försvunna så….
Aldrig mer export till dom länderna. Inte för att jag vill skrämma dig men…. Du kan ju ha tur.
/Pia
Har sålt en katt till Italien och en till Frankrike och det har gått bra så här långt iaf. Jag levererade båda katterna vilket var en trygghet för mig. I det ena fallet har jag varit i hemmet där katten bor och träffat alla hans kompisar och flickvänner plus sett hur miljön är i stort, i det andra fallet levererade jag katten till flygplatsen i Paris där den blev hämtad. Har dock fått många rapporter, foton och filmsnuttar så jag känner mig väldigt nöjd och är övertygad om att allt är bra. Det bästa är ju om man på något sätt kan ta referenser på den som ska köpa katten, via andra uppfödare, men det är kanske inte alltid möjligt.
Jag hoppas och tror att allt kommer gå bra med din lilla tjej! :)
#0 Lycka till med lilla Blueberrys Girl, hoppas att allt går bra!
/Kram Ann.
Hej ! jag är inte skrämd & jag tycker synd att ni andra har råkat
jag är glad & det är spännande förstår ju att om man råkar ut för nåt att man inte säljer igen!!
#10 Tack så jätte mycke !
#11 Tack Ann

Jag har exporterat kisse till Frankrike och det gick jättebra, jag fåt täta rapporter och det är kanon trevliga människor.
Knoxville, ha en trevlig resa !!!
#13 Tack så jätte mycke …
jag medelar gärna hur det har gått för oss när jag är tillbax igen..
Hej igen! ok eftersom det är första gången jag nu ska Exportera
så undrar jag ju lite vad det är ja ska tänka på förutom
mat vatten låda / något annant jag ska tänka på det ju en bit att åka ? alla tips är välkomman /Knoxville

Vill bara önska dig Lycka Till!