Sodastreamer (OT)
Halloj… :)) I julklapp fick jag en sodastreamer, precis som jag önskat mig, perfekt att kunna göra eget mineralvatten o slippa släpa hem!! Men nu till min fundering… varje gång jag sätter en flaska i den och ska göra mineralvatten så far hunden upp som ett jehu oavsett om hon ligger i djup sömn eller inte…. och voffar och sen ger hon sig på katterna… ja inte attakerar dom men jagar iväg dom som råkar befinna sig i köket just då… Funderar på om där är något högfrekvent ljud som skrämmer henne eller vad det kan bero på…. Är det någon annan av er som har en sodastreamer och som märkt att era djur reagerar på det? Tycker synd om henne, om hon tycker det är obehagligt, hon blir visserligen inte rädd, utan viftar glatt på svansen, men något är det som gör att hon reagerar… och uppenbarligen tycker hon att det är katternas fel *fniss* vore intressant att veta om fler djur därute reagerat på just detta ljud…
// Sophia

Vi har en sådan men ingen av våra hundar eller katter reagerar. Så förmodligen så har hon hört liknande ljud förut som hon har dåligt minne av eller nåt :(
Nope, mina djur reagerar inte alls på den….ja förutom ett par vinklade öron när den pyser i kolsyran.

Mina katter tyckte att det var "läskigt" i början, men nu är det ingen som reagerar längre.

Mamma fick en sån i julklapp och jag kan säga vi har en hel del både hundar och katter tillsammans men ingen har reagerat. Hon måste förknippa de med nått.
Hon tror inte du typ fräser på katterna och ska hjälpa till? Så har jag nämligen en hund och känner vänner som har hundar som gärna vill hjälpa till och uppfostra katterna (om hon nu titta så på katterna bara en tanke) annars vänjer hon sig förhoppningsvis
Våra reagerar inte alls….
Min hund blir också helt galen, jag måste erkänna att jag tyvärr vid några tillfällen mutat honom med godis så han ska hålla klaffen om jag har använt den sent på kvällen.
Men annars antar jag att man gör bäst i att strunta i deras reaktion… svårt dock. Och jag förstår honom samtidigt, den låter ju nåt enormt! Nästan så jag tvekar att använda den på kvällen, känns som att ljudet hörs hur långt som helst. Tur att det är över fort.

Vi har precis köpt en och våra katter hoppade upp på bänken och undrade vad det var som pyste,hjälten till hund drog som en avlöning
Men nu går det bättre
Tack för era svar!!! Intressant att se att det fanns fler som reagerat… och ja #4 Vovvis vill gärna vara polis och hjälpa till att uppfostra katterna, men jag tror inte att det beror på det… Satte mig på golvet med sodastreamern sist jag gjorde vatten så hon fick vara med och lukta, och hon verkar tro att det ska bli någon godsak åt henne av den, hon blir jätteglad o busig av den fniss, absolut inte rädd iaf… men man undrar ju vad dom tänker…
// Sophia