Kattungeturné 2009
Ett nytt år och en ny kattungeturné har precis gått av stapeln. Härligt va! Ett helt år fyllt av massa underbara kattungar som man kan åka och pussa på. 
Första trippen blev en långtripp, ända från Stockholm till Skärplinge eller Åkerby som är postadressen, där Per-Åke och Lilly Åkesson som har uppfödningen och kattpensionatet "S*Miss Mikkus" bor.
Här är en bild på "pensionat-katten" som satt på trappen i entrén till kattpensionatet. (Vet tyvärr inte vad den heter)
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Fyra helt fantastiskt underbara 6-veckors kattungar, fika och trevligt sällskap fick vi som belöning när vi kom fram. 
Först ut är bröderna E-type & Eagle Eye…
Sen MIN favorit, Elliot Gould.
Jisses vad söt han är och såååå mysig…nu är jag kär IGEN!

Ååååå mina små sötpluttisar. Snyggt dom håller öronen, E-type och Edith 
Jag vet inte heller vad pensionatskatten heter. Men vi kanske kan få hjälp här med att ge honom ett namn. Jag fick katten av ett par som var till Cypern på semester. Deras egen katt som bodde här under deras semester heter Sigge.
Och tack snälla ni som kom ända hit upp i snöovädres land. Jättemysigt att träffa er och bara prata katt i några timmar.
#6 Det är vi som ska tacka och det var helt klart värt resan.
När jag och Tina åker förbi Uppsala så har vi som tradition att stanna på Max och äta på vägen, mums.
Innan vi åkte till Lilly så passade jag på att kika förbi hos Tina (S*Kattilaforsens) så att jag fick se hennes tre små underverk också.
Först ut Vilse i Pannkakan…

Vet inte vad som ser mest frestande ut MAX eller kattungarna
…men tror nog kattungarna.
Förresten fina bilder på ALLA kattungarna.
kram på er turnéåkare 
#11 Du måste följa med någon gång!

Vilka sötnosar jag missade, men sånt är livet när influensan sätter in. Men det blir väl fler turer som man kan få följa med på?
De små goa Högalidskatterna kommer att få besök så snart jag har piggnat till 

#12.Ja tack gärna, om jag får så….?
Högalidsgänget ser så fina ut.
Tror det är dags att verkligen uppdatera datorns kattungefilter…

Tycker Sissi ser lite lurig ut där. Vad har hon i tankarna tro 

Vilka fina kattungar det finns just nu. Lilla Vimse är helt bedårande
Åååh vilka finingar och vilka fina bilder du tagit Christina.
Så roligt att se att kattungeturnen fortsätter :)

Åååh vilka sötisar!

Ååååååh de är så söta och goa …

Jättegosiga ser dom ut att vara,små kissungar blir man aldrig mätt på
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Sissi, bara så du vet
så kräver jag att du kommer hitåt, om jag får några bebbar nån gång
får nog ha en diskution med Satin, att även fina flickor kan göra DET
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
#40 Det gör jag så gärna!
Fast det är ju en bit att åka förstås. Har undrat lite vart du tagit vägen
det har varit lite tyst från dig den senaste veckan.
Kram Kram

#35 Tänk snart får jag
på hennes mage, dom andra kommer inte undan.
Kul om man fick en förfrågan om att förlja med på en turné! 
Kram Ann-Britt
Ljuvliga var namnet
Ååååh vad fina de är!
Kommer du till mig nästa söndag? 
Från vänster: Ridley Helium, Pinarello Prince, Kuota Kharma, Kona Caldera och Orbea Orca.
Trevligt att ha er här 

Oh, de är så ljuvligt underbara alla fem, men eftersom jag, liksom Tina, är extra svag för svarta katter så har jag ett extra gott öga till Ridley Helium. Och mamma Pamona - så vacker …
Tack Maggi för att vi fick komma (det blev ju en lite längre visit än vad vi hade tänkt, ursäkta
) och tack för gott fika.
/Christina
Vad många gulliga kattungar det fanns i den här tråden.

# 53 Det kommer snart fler…
Jag följde med Yvonne till S*Lagbodas idag. Sju veckor är de redan de fyra små trollen och helt underbara *suck*.
#57 Pappas flicka, eller? 
Åååh vad roligt att du tog dig ända upp till Skellfteå för att titta på kattungar.
Nä, jag vet att du hade hemlängtan också…praktiskt att slå två flugor i en smäll.
Jag vet inte vem jag gillar bäst men det är någon av killarna iaf, förmodligen Thunderstruck för att han har den där klssiska härliga teckningen i ansiktet som jag gillar.
Kram Kram

Vilka fina bilder på de söta kattungarna, vilka fina tofsar de har
Tjolahopp go vänner!!! 
Idag har jag, Tina och Angelike varit i väg på en liten tripp ut till Djurö och hälsat på hos S*Svartträsket's. Först var vi iof förbi hos S*Kattilaforsens Urcellen Ellen men henne har jag inga bilder på, de har Tina. 
Jag hade ingen kamera med mig men det hade Tina, så jag lånade den och tog några bilder på Pikachu & Palimpalim, som bara är sååå fina och hur goa som helst. Pikachu låg som en trasa i knät på en och bara snusade sött….mmmmmys kille!!! Palimpalim var lika go han, fast inte lika trött så honom fick vi även se "in action".
Här är en bild på mig och Palimpalim.
Till sist en bild på brorsorna tillsammans men det enda de ville visa upp var sina profiler.
Undrar just varför!??
72 Tack fören trevlig eftermiddag,jag höll nästan på att ihjäl inna jag kom hem.Vi skulle ha svängt in på MC på vägen och dom har sallad där
Angelike
#79 Ja man var lite hungrig på vägen hem men nu är jag mätt och belåten igen. Det var tur att vi fick sådana goda bullar som Kimberly bakat.
Tack själv förresten, det var kul att du följde med.
Här kommer en bild på världens vackraste Gemini, tyvärr lite suddig (ICO 800) 
#72 & 79 Tack tjejer för en trevlig eftermiddag och tack alla svartträskare för att vi fick komma och gosa med både små och stora fyrbenta. Jag hann tyvärr inte ta något kort på Kimberleys fina och smaskiga pistagebullar för de försvann i ett nafs. 
sötisar

Synd att jag inte var med idag
#82 Ja, det var synd, men om vi skulle åka tillsammans alla vi som känner varandra så skulle vi behöva hyra en hel buss. 

Vilka trevliga utflykter ni gör tjejer! Vi får kanske börja med nått liknande här i söder oxå! //Kaisa
#84 Det tycker jag verkligen ni ska göra, du vet ju hur kul det är att bara sitta och "prata katt". 
# 83 Ja det är ju tur att jag har en egen bil
#84 Klart ni ska göra det. Finns ju massor av goa och trevliga "kattakärringar" att hälsa på i Skåne. 

#72,79,81 TACK själva för en väldigt trevlig eftermiddag!
Kul att ni kom ut till det avlägsna men trevliga Djurö! Hoppas att det inte tar allt för lång tid innan nästa gång (och då hoppas vi att även du kommer ut Yvonne)!
Kram
Gulliga du, 
jag kommer att komma ut , men då är det med dottern Elina , som vill att vi ska göra ett besök hos er
Kramisar

#82 Ja då kanske jag oxså föjer med
Hoppas jag bara är ledig vart ju lite avensjuk när ni gav er iväg utan mig 

Men ja då? ni får allt svänga förbi o hämta upp mig
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Jag får träffa dom imorgon!!

angelike
Jag oxså!!!
Jag får vänta en och en halv vecka tills jag ser dom igen
.
Pussa sötlökarna från mig, och en extra puss till Freda.
kram Inger

Tack för ett trevligt besök och bra bilder fick du ihop med och rätt namn på alla 8. Det var baske mej bra gjort.

Tjohooo, om ni vill får ni gärna våldgästa oss också! 
Våra småttingar är 5 veckor så det är lång tid kvar till de skall flytta…..
så kan det bli ibland hahaha , Söder hos Tina S*Kattilaforsen's småmånsar.