Diva och Xekes bebisar
Idag på dag 65, så kom dom, bebisarna i F-kullen. Och det blev hela 8 kattungar. Jag tror ialla fall att det är klart nu, men ett tag kändes det som att det fanns ytterligare en till. Diva har kommit till ro och alla ligger snuttar och har det gott. Mer detaljer kommer nog först i morgon.
Här kommer ett smakprov på de underbara underverken

Hej o STORT GRATTIS! Ja det var en hel med bebisar i den magen :)! Paddan sticker verkligen ut från mängden av mörkt ;) Grattis Lilly, mamma Diva och Pappa Xeke!

Grattis till den härliga kullen.. ser fram emot bilder på var och en sen. Paddan drar redan mina ögon till sig.. härlig teckning

Åh vilket härligt gäng! Stort grattis och lycka till! 
Ser fram emot uppdatering och fler bilder.
Kram Jessica
Megagrattis till de åtta underverken. Ser fram emot fler bilder. :) Kram Tina

Det var inte dåligt - åtta små trollungar. Stort grattis!
Jag ser fram emot att få följa dem här på forumet och på din trevliga blogg.
/Christina
Jätte grattis till åtta små liv
Mvh,
Eva-Helen

Grattis till kattungarna!

Grattis Diva… Detta gjorde vi bra..
, men Du får dra det tyngsta lasset.. jag har ju liksom gjort mitt.. eller? 

Puss på dig min sköna Diva
Kramar Xeke… Ja, resten av familjen sänder kramar i massor till Dig och våra smååååååååttingar och till matte Lilly också.

Grattis Divan till dina och Xekes små troll och jag hoppas alla mår bra. Grattis Lilly och Jane … va´ stolta ni måste vara å lycka till
Super grattis till alla 8!! småttingar.
ser fram emot bilder när mamma och barn kommit till ro ordentligt.
/Kattis
Grattis Lilly och ett åttafaldigt grattis till småttingarna
Pussa duktiga mamma Diva från halvsyrran.
Småttingarna pussar vi live då de blivit större.
kram Inger och Bibbi

Grattis Diva och Lilly!
Härligt med så många små sötnosar.
/ Lena

Grattis till alla 8!
Grattis Lilly till åttlingarna och tusen tack för att jag fick vara med när de kom till världen. Det var ovärderligt inför framtiden
!

Grattis till kattungehögen! Hoppas det går bra med dom. :)

Stort grattis, till hela högen
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Ja ett megagrattis till alla 8 småtrollen!
Diva och även du lär väl ha att göra nu ett bra tag framöver.
All lycka med de små.
/Marie
8 stycken, det var inte dåligt!!! 
MEGA GRATTIS till underverken och jag säger som så många andra, paddan sticker verkligen ut bland de andra. 
Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Ett stort gäng med nospussar till alla 8 halvsyskonbarnen från Oskar med familj!!!!

Super grattis till de 8 små gobitarna
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Grattis till åttlingarna! 
Vilket gäng! Grattis!
Susanna

Stort grattis till barnbarnsbarnen! Jag gissade ju på 7 st så jag var inte så himla långt ifrån.

Tack alla för grattis till vår stora kull. Nu finns det äntligen bilder på hemsidan på kattungarna. www.missmikkus.se
Diva har haft en kämpig dag och eventuellt finns det en unge kvar. Jag trodde redan igår att det var en till och man kan fortfarande känna "något" i magen på henne. Hon har varit flåsig och jag har flera gånger trott att hon haft på gång att föda fram den sista. Varit i kontakt med Ultuna på kvällssidan, men vi avvaktar lite till. Hon har nu varit på lådan och är lugnare igen.
Ungana tuttar på och det är mycket att sköta med åtta barn för Diva, så jag försöker få Barbro att komma och hjälpa till med barnbarnen. Hon har varit in och tittat lite, så vi får se om hon kommer igen.
Här kommer en liten gruppbild på godigarna. Det ligger två till under högen nånstans

Gud så fina dom är och svart/vita hanen var ju bara för söt fast svartsmoke/vita nr8 honan vart favoriten.
Jag hoppas verkligen nr9 kommer ut snart och rätt väg så Diva kan njuta av sina små fullt ut. Håller verkligen tummarna för er.

Ååå jag gillar honan… så fin sköldpadda… Lycka till med alla, ska kolla in hemsidan och sukta lite =)
Vad roligt att få se lite bilder på sötnosarna. Håller tummarna för att Diva snart repar sig.
ÅÅÅÅ Grattis Grattis än en gång

Ska genast gå in på hemsidan & kolla dom
kram på dej
Håller tummarna speciellt för Diva och hoppas att ni slipper åka iväg.
Kramar, Malin
Vilka fina bebisar Lilly, de ser super fina ut men då jag är lite svag för paddor så blir hon min första favorit. (men det kan ju alltid ändra sig) Håller också tummarna för att den nionde kattungen tittar ut snart.
Sissi

#31 Jo paddan är en riktigt läcker donna. Väldigt flashig färgfördelning.
Nu finns det mera bilder och en liten berättelse hur allt har gått med Diva och lite annat i min blogg
Titta in här http://missmikkus.blogspot.com/
Oh, jag är flink!!! 
Jag tyckte nog att du också lyckades med mycket Lilly som hjälpte Diva, skrev i boken så vi kunde hålla ordning på missarna, bloggade, instruerade mig i vad jag skulle skriva i alla sms osv.
Kram på Diva från hembesökande barnmorskehjälpen

Tjio! 8 st! Grattis, stoooort grattis!!
Mums vilka läckra teckningar de har
mina favoriter blir utan tvekan Fröken Fräken och Flower Power. Kan meddela att ha-begäret är på topp. 
Diva verkar vara en riktigt duktig mamma och det är en bedrift att klara av hela 8 st som förstföderska, STOR ELOGE till mamma katt.
Kram Sissi

#35 Sen klockan 6 i morse så har Diva flyttat runt sina bebisar och lagt dom i 2 olika igloos som står närmare vår säng. Så nu har vi möblerat om sovrummet, så vi har kunnat flytta bolådan dit, där igloosen stod. Än så länge verkar det vara ok för mamman.
#36 Oj då! Så ska hon ju inte hålla på
. Hoppas ommöbleringen hjälper. Pussa Diva och småttingarna från mig!

Men, men… lilla tösen! Var det inte bra där bolådan stod från början? Kanske vill hon vara nära matte o husse… att ha 8 små att hålla reda på är nog inte lätt… kanske vill hon att matte tar hand om några så tar Diva hand om resten..
. Hoppas att Diva är nöjd nu i alla fall.
Pussa Diva och alla de små från oss
Kramar Jane

Grattis till en superfin kull!

Ett riktigt stort grattis till STORA kullen
Nu har du lite att göra i några månader framöver (jag vet)
Har varit och kikat på de små och ljuvliga är de men jag är ju svag för paddor så det får bli min favorit för tillfället
Så grattis igen och så skickar jag en stor
till mamma Diva och en varsin
till alla de små!

Tack igen alla som grattat och följer oss och vår kull. Diva mår bättre för var dag och det var nog livmodern som var rejält utspänd. Alltså inga fler ungar blev det. Men jösses, 8 stycken räcker mer än väl att sköta och ta hand om för både Diva och mej. Tänkte visa er lite 4-dagars bilder på småttingarna. Alla går nu fint upp i vikt och till och med minstingen har nu nått 100-gramsstrecket. Den största är 1:an Fröken Fräken med sina 147 gram idag

Härliga bilder på småtrollen! Pussa dem allihop från mig 

gud vilka härliga bebisar.. fast favvisen är fortfarande 8:an

Ska bli så spännande att få följa halvsyskonen till vår p-kull.
Lycka till med de små…

Nu finns det nya bilder i bloggen http://missmikkus.blogspot.com/ på småttingrana, 6 dagar gamla. Allt går bra, ungarna växer och Diva är ständigt hungrig.
Här kommer en bild på Frankie Boy som gör en Hands up!
Så fina de är Lilly!!!
Vilken härlig "hög"
Grattis till alla 8 småttingar.
/ Kicki
Nu väntar vi med spänning på 1-veckasbilderna.
#57 Dom är ute nu!!
Jag säger Foxy Brown!!! Jisses!!

#58 Håller med Foxy & Freddie är veckans favoriter!!! 

Grattis Lilly! 8 st! Och grattis till Diva och Xeke, såklart
Och vad söta dom är!
Flower-power och Frankie Boy och Flashdance
Fasnade jag lite extra för

Men jösses! Hela 8 st! Stort grattis till de små!

Helt bedårande!!!
Inte alls avundsjuk…

Underbara!
Åh, jag är lite ledsen att jag inte hann med att komma ut och hälsa på i helgen. Och veckan ser också tjock ut… Hmm, vad synd det är att man måste jobba för att försörja sig. Annars skulle vi gärna komma varje dag och titta! 

Jag säger fortfarande Flower-Power
Skönt att det går bra med alla 8 och mamma Diva, Vilken hjältinna!!
/Marie

De är helt underbara och vilken underbar siestabild. Supergrattis och lycka till vidare med "gänget"
Barbro

Shit vad söta de är med sina stora "ET-ögon"! 
Foxy Brown & Fats Domino skulle man vilja pussa ihjäl. 

Oh, "mina" sötnosar! Jag måste boka in ett besök i helgen…
Jag ringer i helgen. Saknar er alla 

Åh, vad söötttaa!!
Längtar efter att få komma och gosa med dom
Hur ska du kunna åka på utställning på lördag? Jag har fått en favorit efter att ha tittar på alla fantastiskt söta bilder. Flashdance
vilken härlig teckning
Men dom andra är ju också super söta/fina.
Foxy brown är såå vacker! Och Fats är en Sheba kopia!
Underbara småtroll!
#73 Vi får se till att ha rymliga väskor med oss när vi hälsar på. 

Om ni kommer när ungarna är 12-14 veckor så är det bäst att ni har rymliga väskor. Kommer ni tidigare behöver ni inga väskor alls 

#78 Du är inte rädd att jag tar min allra största väska med mig ca v. 4 eller 5?? Alltså om ca 2 - 3 veckor… När jag äntligen vet att maken kan tänka sig att åka den långa vägen upp till Er… Måtte tiden gå fort nu bara…
Fats Domino, Freddie Merkury, Fred Astarie och Frankie Boy… 

Fröken Fräken, Flower Power, Foxy Braun och Flaschdans… 

Såååååååå fina…
Pussa de små från oss och pappa Xeke
Xeke sänder ospussar till "frugan"…
Kramisar
#77 Ja, resväskor! 

Det är snart dags att sätta på skygglapparna - de är så underbara 

Jag med behöver skygglappar. Jag hoppas de hamnar i hem där jag kan fortsätta att följa dom i framtiden.
#87 Skygglappar räcker inte. Vi får satsa på ögonbindel.
Är jag korkad som vågar åka och kika på dem???
Fina bilder Lilly! Kul att se dem utvecklas. Öppna ögon gör stor skillnad.

Super söta 

# 90 lite korkad är du visst!
jag kan ju alltid gömma Flower-Power under täcket när du kommer.
Men Gud Lilly, de är ju så sjukt söta med sina stora ögon. 
#92 Hahaha…annars kan jag ta hand om Flower-Power så länge.
#94 Kommit över "vit-fobin" eller??? 
#95 Jag försöker bara vara hjälpsam.
#92 Ja, gör gärna det! Prata heller inte om henne, visa inga bilder, låtsas att hon inte finns. För du vet väl att det inte är snällt att fresta sina vänner? 

ÅH, det här har jag ju missat helt! Har inte varit härinne på ett tag, fullt upp både på jobb och hemmavid. STORT GRATTIS till den stora kullen! De ser ju kalasfina ut!
Kram Åsa
Det är lördag i dag och vi väntar…

#99 hahaha, du är för rolig :D
#99 Lilly är på utställning idag så jag tvivlar på att vi får några nya kort idag, fast jag hoppas på ett under ändå (alltså fina nya bilder)…

#99 Jaha är det lördag idag? Hoppsan sa!
Då får det bli söndagsbilder då. Om solen skiner och inte Puzzle tar med mej på promenad istället för att fota kattungar.
#102 Nu är det snart söndag…

Sov, Lilly vännen… så Du orkar fota lite åt oss imorgon…
#102 Puzzle tänkte inte ta dig på promenad idag för hon vill mysa med kattungar. Hundar kommer att vara nybadade/nysimmade när vi kommer, med andra ord färdigmotionerade för dagen
! Du och jag får motionera en annan dag.
Vi kan mysa med kattungarna hela träffen

Nu så finns det äntligen 2-veckorsbilder på åttlingarna på hemsidan. Se Fats Domino och resten av ligan här www.missmikkus.se
Men halidosingen så söt!!! 
Nu har jag varit inne och tittat på din hemsida och veckans favorit blir Fröken Fräken, GUD så söt hon är!!!! 
Jag föll som en fura för Foxy. Igen!

Nu finns det äntligen 3-veckors-bilder på åttligarna på hemsidan. Fred Astaire är numer en hona och har bytt namn till Freda Staire. Byter hon kön en gång till, så är det lätt att ändra tillbaka namnet igen. Tack Inger på S* Aborgatos och även Christina som kom med den smarta ide´n till namnbytet.
Här kommer en bild på Freddie Mercury så länge och resten får ni se här www.missmikkus.se
Fina bilder Lilly på sötnosarna! De är så fina att jag inte kan ha en favorit. Puss puss till dem från "barnmorskan"
De är ljuvliga!

Dom är hur gulliga som helst! Smälter… Har fortfarnde Flashdance som favorit.

Frankie är så underbar så man döööör

Nu har 8-lingarna blivit 4 veckor och bilder finns på hemsida. www.missmikkus.se Här är det Foxy Brown som vill visa upp sig

Puss på alla vackra barnbarnsbarn! Jag kommer och rövar bort hela bunten 

Oh, snuttisen! Hon var så härlig när hon ville prata i telefon igår. Pussa lite extra på henne 

Sent omsider är nu 5-veckorsbilderna på hemsidan. Var klar klockan 02.30 inatt. Det tar sin tid det här med att ha åtta kattungar.
Här kommer bilder på alla åtta. Resten av bilderna ser ni på hemsidan här www.missmikkus.se
Först Fröken Fräken som ev är sköldpadda. Kommer mer och mer rött på ryggen och i nacken. Näst störst i kullen. Riktigt kraftig tjej.
Shit pommes frites vad söta de är!!! 

Åh, vilken tur att Frankie Boy är bokad. Den blicken och den uppsynen är svåååår att motstå 

Verkligen jättevackra kattungar Lilly! Och jag håööer med dig Flashdance blir bara snyggare å snyggare!!

Vad tiden rusar iväg… och de är helt underbara. Kan inte bestämma mig för vem som min favorit.

… och Flashdance 
Underbara sötnosar! 
#125 Underbara Freda! Min absoluta favorit.
Men oh, ah, iiiiiihhh!!!! Skäms att säga det men dessa har jag ju missat, Lilly! Jag baxnar, så underbara de är! Freda Staire, vilken skönhet, och de andra med, oj! 

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Har lite känningar av att en av hanarna blir Närking?
dom är så fina så

# 134. Det stämmer bra det. En av silverkillarna kommer att bo i Örebro. Han kommer även att ställas ut, vilket är jätteroligt.

#135 japp, hon var in till mig häromdagen, blir en bra matte

#136 Jaha! Känner ni varann? Eller jobbar du i nån kattbutik?

Tiden går eller rusar iväg kan hända. Nu är kattungarna 6 veckor och nya bilder finns på hemsidan på busungarna. Från lek till sömn på 1/100-dels sekund. Titta gärna in www.missmikkus.se

Usch och tvi säger jag bara!
De är LÄSKIGT söta allesammans, och så fina!
Jag är inte ett dugg avis.. bara lite.. 
Men jag har ju kvar två Xekesöner härhemma, och de är så fantastiskt ljuvliga att jag aldrig kommer att ångra att vi behöll två! Kärlek på hög nivå, så jag misstänker att de framtida köparna definitivt inte kmr att bli missnöjda!!
Tvärtom!
Kramar från Malin

Kärlek på högsta nivå…
x 8
#139 Matte o Husse tackar å Xeke´s vägnar för lovorden som sönerna får… det värmer gott i hjärtat.

Hehe… aa tror att man kommer bli de gäller bara att kunna välja en av dom änglarna…
Men sötnosen då! 

#143 vilken bra bild du fick på dom. Kul att Frankie blev så bra också. Han är supersvår att fota.
#143 Avundsjuk att du har varit och kikat på dom två gånger!!!!
Fuskigt!
#146 När kommer du då??? 
#147 Resa inplanerad! Vi kan höras.
Hej Lilly!
Kan inte mer än älska hela högen

, men har fortfarnde en favorit
. Nej okej, två, nej tre

Kram till hela skaran från Inger o moster Bibbi
#148 Åh, vad härligt! Hörs någon kväll 

#146 Bor man nära så kan man inte låta bli. 
Nu du Lilly får du allt uppdatera med lite nya foton på sötlökarna
.
Månda men man ska väl inte behöva vänta tills freda???
kram Inger

Det är på gång, men jag blir nog inte klar förrän i morgon. Många kattungespekulanter som ränner här nu och fördröjer mitt arbete 

#153 Det säger Du..
. Får Du inte vara ensam om de små gunst längre??? 
Till er andra…
Kan bara säga;Pappa`s o Diva´s kattungar i Åkerby, Skärplinge.. Dom är super.. Inte alls partisk..

Nu har jag jobbat några dagar med bilder igen. Blev klar vid 02-tiden i natt. Så nu finns 8-veckorsbilder på 8-lingarna på hemsidan www.missmikkus.se
Lite smakprov här med. Börjar med Fröken Fräken, n 09 24. Fröken är fortfarande till salu

Otroligt fina kattungar och fast jag egentligen inte är så förtjust i svartsmoke så måste jag säga att Flashdance är en riktig liten pingla.

Dom blir bara finare och finare!
Flashdance och Foxy är mina favoriter just nu 
De är så fina Lilly! Ska bli toppenroligt att träffa dem på lördag 

Såååååååå fina… x 8. Jätte fina bilder som vanligt men att se dom LIVE… ja, det var enormt.
Önskar att man hade med sig en Stoooooooor väska…
, men Lilly och min make vaktade som "hökar" på mig så ingen kunde liksom bara slinka ner…
Tack, för senast Lilly.
Håller med dig om att det var en speciell känsla att få hålla och pussa på dom. Jag kan inte mer än säga WOOOOOOOOOOOW

.
Jodå ,du räknade alldeles rätt. Det blev 9 kyssar eftersom en av töserna får en extra.
Kram Inger
#167 Har du bokat en tös? Inte "min" Freda va? 
#164 Håller med!! Foxy och Flashdance är också mina favoriter.
Jodu Tina, nu kan jag inte hålla det hemligt längre. Helt underbar
.
Är kär som en klockarkatt.
#170 Vad roligt! Grattis till din nya familjemedlem!

Flashdance är en klar favorit här, vilken liten goding

Barbro

Vilket gäng, Lilly
både du och Jane kan vara jätte stolta över kullen. Pussa på dem alla