Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 742 ggr
SofiaLB
0

Sålt kattungar till Gotland?

Jag tycker det är tråkigt att Gotland inte har en kattklubb. Här är mitt försök att ändra på det;
http://www.snabber.se/web/gotlandskat…

Så om du har sålt kattungar till Gotland - Tipsa gärna ägarna att möjligheten finns att anmäla intresse för bildandet av en lokal kattklubb.

AngelicaT
0

Ett bra initiativ. Hoppas att planerna blir verklighet!

MissMikkus
0

Vad roligt! Skulle faktiskt vara kul att åka till Gotland på utställning nån gång.

mammakatt
0

Hej!

Har sålt kattungar till Gotland  för 8 år sen och då fanns det kattklubb, och jag tror att det fanns två klubbar. Den ena klubben fanns i något år. Sen la dom nog den i malpåsen.

Lilly det är jätte dyrt att åka färjanFörvånadFörvånad.

SofiaLB
0

Tack för uppmuntran!

Ja det där med utställning och dyr resa kan jag tänka mig ställa till lite. Har dock hört att tidigare då det fanns kattklubb arrangerades även utställning. Har även hört att den var populär och hölls under juli så folk passade på att semestra lite också.

Varje sommar hålls en stor internationell hundtävling i Visby. Har läst någonstans att deltagare får specialpris på båtresan. Kanske går att utverka något liknande för kattutställare…

I nuläget skulle jag hur som helst bara bli glad om tillräckligt många visade intresse så en liten klubb kunde bildas.

mammakatt
0

Du får väl sätta in annons i lokal tidningenGlad

Angelike

SofiaLB
0

# 4- Ja det har jag tänkt göra. Säkert en bra sak att göra, det har du rätt i. Tar tag i det imorgon. Idag har jag gett info-blad till Visbys centrala vet. och djuraffär.

Btw, en ägare till er fina ras har hört av sig och skulle vilja bli medlem i en gotländsk kattklubb. Superkul!

flugufrelsarinn
0

Åh. En kattklubb på gotland.. Trevligt.. =)