Blå ögon?
Otroligt läckert men hur vanligt är det egentligen?
Visa gärna bilder också om ni ändå är på gång 
S*IceWood´s Pepita n 03, blåögd.
Pepita är född i en kull med sex kattungar, varav ytterligare en är blåögd; S*IceWood´s Sandro d 01 22. Jag tror inte att Sandros ägare finns här på forumet, men bild på honom finns på http://www.hemsida.net/icewoods1/ under kull 16.
/Ann, S*Månlyckans.

Frej: Ja vad fina de är "Micro" och "Sotryggen" =))
Ps: Kände något sparka i Willows mage=))))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Måste bara säga att det är sååå läckert med blåa ögon….verkligen snygga katter med fina ögon ni visar upp.
/Marie

Oooh så många svar och vackra katter. 
"2 Vilken läcker katt, vackra ögon och fin katt.
Ursäkta men nu kommer jag med mina kaniner igen, kan inte låta bli att jämföra. Tycker detta med blåögon är så intressant. Kolla min bild, där är en färgad kanin med halva ögonen bruna och halva blå. Det blå i ögonen och de vita tecknen kommer från genen som ger vitblåögt. Korsar man som i detta fallet en vit blåögd med en färgad kanin utan vitt kan man få blå skärvor i ögonen och vita tecken på en för övrigt färgad kanin. Funkar det lika hos katter om man parar en vit blåögd med en solid katt?
Oj vad många vackra katter med blå ögon det finns. Men jag själv är svag för silverkatter med smaragdgröna ögon…Det tycker jag är läckert!
//Maria
Hej #13, roligt att du tycker Explorer är fin, ja han är det, men kastrerades för tre veckor sen, för jag tycker att han är alldeles för liten, det är lite trist, men sånt händer. Och # 14, roligt att se en Jackson-katt, jag har också en, Jacksons Beauty.
#1 Eftersom vi äger S*IceWood´s Sandros bror Rodrigo så passade jag på att föreviga sandro på Örebroutställningen för ett par år sedan.Tyvärr var det med vår gamla kamera så blixten gör att han blir rödögd, men lite av det blå syns. Jag har klippt bort ägarna, det gör att bilden ser lite knäpp ut, men man får ju inte publicera personer på internet utan tillstånd.
Mvh Bengan
#17 Tack Bengan! Roligt att få se Sandro som stor kille oxå :-)
Ann /S*Månlyckans.

S*Riisnes Anna Bluebird är en väldigt vacker blåögd tjej.

#2 - Så otroligt läcker!
#13, Keso; vad avser du när du skriver solid? Det betyder olika på olika arter, ibland även inom samma art och mellan olika raser av en art. När vi pratar solid på Norsk skogkatt så menar vi att den inte har något mönster ( non-agouti är samma sak ). Betyder det samma på kanin? Annars blir det svårt att veta hur man ska försöka sej på att svara på din fråga. Sen undrar jag efter att ha läst ditt inlägg och studerat den fina kaninen; finns det merle-anlag på kaniner? // Maja
P.s blå ögon har en recessiv arvsgång på Norsk skogkatt, den vita pälsfärgen på vår ras är fenotypisk, genotypiskt kan den ha vilken färg, mönster och vitfläcksgrad som helst.

#22 Åh vilken gonalle!
/Ann, S*Månlyckans.
#22, Ja, ja, man kan visst vara "blåögd" på många vis. *Fniss. Vad gulligt.
Han parar … flickorna åker på semester i en vecka … sen föds HANS barn …