Hjärnsläpp - Summerwind
Hej allesammans,
Ska precis till att blanda schampo och etiketten är helt oläslig…grrrr.
Så, hur var det nu igen?
Ska man blanda ut Summerwind schampot, mer för mörka pälsar eller tvärtom?
Till Pim Pim som är relativt ljus har jag blandat det med 6 delar vatten, men nu ska jag bada Mary som är nästan helsvart.
Tack på förhand
Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Hallå vännen!
Mörka pälsar spädes ca 1 till 16
Ljusa pälsar spädes ca 1 till 8
Lycka Till!
Nu ska jag passa på att fråga: vad räknar ni som ljusa pälsar? Att katten som är brunspotted räknas som mörk känns givet men jag har varit osäker på hur jag ska blanda till mina två rödspotted med vitt. Hur gör ni?
//Lena
#1 Tack Bittan!
Jag chansade och det blev rätt, piuuuh! 
#2 Mary som jag just badat är en f 09 med väldigt mycket svart så hennes blandning blev 11-12 delar vatten. Man får köra lite på känsla. Dumle som är d 09 23 brukar jag blanda med 9 delar vatten. Men jag vet inte om det är rätt eller fel, huvudsaken är att de blir fina och att färgerna förstärks och att det vita är riktigt vitt.
Jag brukar tänka 1 del för helvita och 16 för de helsvarta och köra något däremellan.
/Sissi

Vilken tur att det blev bra!
Jag har blandat med ungefär 6 delar vatten när jag badat Metallica, (som är svart/vit för de som inte vet) just för att det vita skulle bli riktigt vitt.
Summerwind fungerar jättebra till Minis päls, men mina andra katter passar det tyvärr inte…
/Maria
#4 Jag har funderat på jut det där när de har vitt också. Man ska alltså tänka mer på det vita än det färgade. Eftersom schampot är blått så har det säkert en blekande effekt. Är det så?