Hej!
Jag var aktiv här mycket under 2007 och är innehavare av det "ökända" stamnamnet Livsnjutarna's. Mycket hände det året och livet föll i spillror.
Kattungeköpare fick vänta helt oförlåtligt lång tid på sina stamtavlor. Jag fann den sanna kärleken, lämnade min man, hus och allt. Flyttade ihop med min nya man, bleb gravid efter ett år, samtidigt som han valde att lämna mig. Jag bröt ihop totalt och alla inkl. kattungeköpare fick lida. Vi fick omplacera alla katterna. Jag fick experthjälp av många instanser och kunde efter ett år stå på egna ben.
Jag diagnosen tvångssyndrom och ångest redan 2003, men har alltid känt mig som utanför samhället. Skapat bråk med alla, även här inne var jag en "bråkstake" om ni minns :) Mitt hetsiga temperament var också anledningen till varför min sambo lämnade mig.
Hur som helst så fick jag i våras reda på varför jag haft dessa problem igenom livet. Jag har som jag misstänkt läng ADHD. Jag började gå på möten, föreläsningar, allt… Jag hade hittat hem. Jag satt och grät mig igenom vissa föreläsningar för att jag kände så igen mig.
Nu ett halvår senare så är jag en helt ny människa. Min exsambo är nu min fästman och bröllop planeras. Jag har lärt mig att leva med min ADHD och är väldigt lycklig i själen.
Jag har bestämt mig för att starta upp katteriet igen så smått, men inte främst med avel utan utställning. Jag vill ha lite tips av er på kurser, osv om det finns såna för oss med katteri?
Jag är intresserad av en helblå eller en svartsmoke kattunge att ställa ut. Vet ni någon fin till salu får ni gärna maila mig. Jag vill poängtera att under tiden som jag var på botten så misskötte jag aldrig mina katter på något sätt. Dom vaccinerades, var chipmärkta, avmaskades regelbundet, var hos veterinären osv.
Ingen av katterna har behövt uppsöka vård förutom en hona som vi trodde inte hade fått ut alla sina bebisar.
Jag hoppas att ni kan räcka mig en hjälpande hand…
Förresten så var bebisen i magen en liten pojke som fick namnet Vilde….världens sötaste. Han nämns ibland i min blogg. http://karolina82.bloggportalen.se
Kramar till er alla!
Välkommen tillbaka
. Jag är ny sen du varit här men tycker att man ger folk en chans,speciellt när du är så öppen med din historia,all heder för det o så skönt att få en förklaring på varför man mår och beter sig som man gör.själv varit i likn sits. tyvärr har jag "bara" en padda till salu
.
S*Winsnes Wilda
Ojoj…fel adress till bloggen… http://karolina82.bloggplatsen.se
#1- Tack för ditt fina stöd. Att jag är Sajtvärd på ångestsjukdomar här på iFokus säger väl det mesta:)
Jo det har varit en jobbig tid i livet, men det är väldigt skönt att det finns hjälp. Jag har även 3 underbara söner som jag älskar och vill ta hand om.
Bara och bara, din padda är jättefin. :) Finns det en hemsida?
ja där är jag medlem men varit inaktiv ett tag. dock funnit bra vänner där. jajmänsan: S*Winsnes Wilda
välkommen in..
S*Winsnes Wilda
Hej & välkommen tillbaka. Är också relativt ny här och så hänger jag faktiskt också på ångestsjukdomar eftersom att jag har GAD, PÅ, social fobi samt emetofobi; så jag vet vilket helvete det innebär.
Har haft katter i hela mitt liv (nästan), ägs förnärvarande av 4 stycken. Alla skogisar. Tyvärr har jag inga bebisar, och planerar inte några heller. Däremot hoppas jag på att min fina kille ska få göra en del fina bebbar i framtiden.
Ta hand om dig!

Välkommen tillbaka! Alla är värda en andra chans och eftersom du nu vet varför allt blev som det blev har du nu helt andra möjligheter. Skönt att det har ordnat upp sig för dig! Önskar dig lycka till.
Mvh Camilla
Så bra att du vill utbilda dig innan du återupptar kattuppfödningen.
Pawpeds, eller Pawacademy, har uppfödarutbildningar som man kan gå. Man görar med G1. De är rätt omfattande och bra.
Norsk skogkatt United, Skogkattslingan och olika kattklubbar har också utbildningar emellanåt. Surfa in på deras hemsidor och se vad som planeras.
Susanna